Gå til innhold

Tidene forandrer seg


Gjest XXL1965

Anbefalte innlegg

Har nå meldt meg på kurs ca, 15 år siden sist jeg gikk på Grethe Roede kurs. Den gang var det å spise/sulte seg i 8 uker og deretter var det bare å gjøre som før igjen. Det var utrolig mye nei mat på den tiden, og heller ikke noe endring i livsstil: det som telte var hvor mange kilo ned på 8 uker. For eget vedkommende brukte jeg 8 uker på å gå ned 7,5kg og la på meg 12 kg i løpet av de neste 3mnd. Jeg skjønte det ikke da, men i dag etter at jeg har tatt utdanning innenfor kosthold har jeg skjønt at kursene egentlig gjorde kroppen i stand til å legge på seg fort på grunn av at stoffskiftet ble nedsatt som følge av alt for lite mat.

Takk og pris nå har Grete Roede kursene blitt kurs i endring av matvaner, det er ikke noe en skal slutte med vanene en lærer seg .

Og en annen ting er jo at hele familien spiser samme maten, dette har jo selvsagt den positive bivirkningen at familien får et naturlig forhold til lett produkter.

Men noe negativt synes jeg jo det er at det skal føres dagbok for alt heletiden, det tar en del tid ......tar heller snarveien å beregner på "mat på data" der får jeg også gjennomsnitt på ulike næringsstoff osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...