Gå til innhold

Nytt for meg


Gjest Solsikken11

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikken11

Hei! Jeg har akkurat oppdaget denne siden, og har aldri vært med på noe vektklubb før. Jeg er veldig spent på om dette kan motivere meg til å nå målet mitt. Jeg har ikke prøvd noe av GR før, og har veldig lyst til å høre andres erfaringer med dette. Har prøvd dr. Lindbergs før, men det passet ikke helt for meg. Eller jeg ikke passet det... Min utfordring har vært å få hodet "med på det" når jeg har gått ned i vekt. "Hele verden" kunne se at jeg hadde gått ned masse, men jeg "følte" ikke at jeg ble så forandret, og klarte ikke helt å sette pris på mine bragder. Har noen av dere hatt det på den måten? Hvordan kan jeg tenke annerledes så jeg klarer det denne gangen? Er det noen som har noen tips til meg? Gleder meg til å sette igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Velkommen skal du være ;) Jeg har selv akkurat avsluttet mitt første Grete Roede kurs (maxikurs), og gikk ned 8,2. Det beste var at jeg følte de gikk litt av seg selv. Med Grete Roede kan du spise "alt", og det er hovedårsaken til at jeg valgte akkurat dette opplegget. Vet så altfor godt at det er i hodet det sitter, og det er der den største jobben ligger... Gled deg over hvert eneste gram du går ned, ta det sakte og rolig, og benytt også målebånd. Jeg har også vært veldig bevisst på å være åpen om hva jeg driver med, slik at venner og familie kan ta hensyn og backe meg opp. Det virker! Både venner og familie vet ikke hva godt de skal gjøre, og jeg har fått super støtte. En dag jeg kanskje har det litt tungt, både matlei og lei for mange kilo, så har jeg fått ubetalelig støtte! Kjempeviktig! I tillegg har jeg hatt stor glede og nytte av vektklubben her på nettet, hjelper å kunne treffe andre i samme situasjon.

 

Nå skal jeg klare meg litt på egenhånd, før det blir nytt kurs over nyttår. Blir spennende!

 

Stå på, dette klarer du! Selv om vekten kanskje ikke raser ned, så vil du se at det går sakte men sikkert, og da er sannsynligheten STOR for at du vil klare å holde vekten nede! Vet ikke om du har tenkt å gå på kurs etterhvert, men det kan sterkt anbefales! Snakker også endel om det mentale, samt at du får god oppfølging og det ekstra lille presset om å være flink siden det er veiing en gang i uka.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11

for goood støtte! Hyggelig å bli velkommen! Likte godt tipset ditt om å være åpen om det til familie og venner! Jeg har tidligere ikke sagt noen ting. Har villet klare det alene, men det er i grunnen litt tull. Kan jo få kjempestøtte fra alle sammen! Dessuten så er enda mer forpliktende når noen vet om det i vennegjengen også. Har lyst til å starte på maxikurs, men synes det er litt skummelt også, av en eller annen grunn. Men fikk masse inspirasjon av å lese andres innlegg her, og suksesshistoriene (ei av dem har bodd i bygda jeg kommer fra, så jeg kjente litt til ho!).

 

Jeg skal gå til innkjøp av vekt, det er et stort steg for meg. Har aldri villet ha det, men jeg innser at det må til hvis jeg skal ha litt kontroll med vekta ;) og SE at den går nedover.

 

Gleder meg til å ta ansvar for meg selv, selv om det blir utfordrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for goood støtte! Hyggelig å bli velkommen! Likte godt tipset ditt om å være åpen om det til familie og venner! Jeg har tidligere ikke sagt noen ting. Har villet klare det alene' date=' men det er i grunnen litt tull. Kan jo få kjempestøtte fra alle sammen! Dessuten så er enda mer forpliktende når noen vet om det i vennegjengen også. Har lyst til å starte på maxikurs, men synes det er litt skummelt også, av en eller annen grunn. Men fikk masse inspirasjon av å lese andres innlegg her, og suksesshistoriene (ei av dem har bodd i bygda jeg kommer fra, så jeg kjente litt til ho!).

 

Jeg skal gå til innkjøp av vekt, det er et stort steg for meg. Har aldri villet ha det, men jeg innser at det må til hvis jeg skal ha litt kontroll med vekta ;) og SE at den går nedover.

 

Gleder meg til å ta ansvar for meg selv, selv om det blir utfordrende![/quote']

 

Hei.

 

Skjønner at du syns det er litt skummelt med kurs. Men det positive med maxi kurs er at alle skal ned 20 kg eller mere. Der er det godt å treffe andre i samme båt som en selv. Du er ikke alene. Det er veldig godt å komme sammen, høre andres erfaringer og få litt motivasjon når ting er vanskelig.

Vektklubben her har også for meg vært en gooood hjelp til å finne motivasjon.

På mitt første maxi kurs gikk jeg ned 10 kg akkurat, og er strålende fornøyd. I dag begynner jeg på kurs 2, og ser bare frem til å bli enda litt mindre:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11

Tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg føler meg veldig motivert, men trenger det ekstra "dyttet". Jeg har tenkt litt over hva jeg kan få ut av et maxi-kurs, og det er som du sier: det er mye motivasjon i en gruppe, og alle sammen er i samme situasjon. Jeg har faktisk bestemt meg for å begynne på maxi-kurs, og tenkte å begynne med det på neste oppstartsrunde.

 

10 kg på åtte(?) uker er jo veldig bra! Jeg regner med at du er veldig fornøyd? ;) Det er veldig motiverende å høre at du har får lønn for strevet. Syntes du det var veldig vanskelig feks. å legge om kosten? Ei venninne av meg avslørte i går at hun hadde fulgt GR i en periode, og hun syntes at det var mye var godt å spise. Det er nok litt tabu å snakke om å gå på kurs for å gå ned i vekt i min venninnegjeng (selv om en kan klage på vekta... av en eller annen grunn), men jeg har herved tenkt å gjøre noe med det. Skal starte med meg selv, og prøve å være veldig åpen med hva jeg skal gjøre!

 

Du får ha lykke til med ny kursrunde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg føler meg veldig motivert' date=' men trenger det ekstra "dyttet". Jeg har tenkt litt over hva jeg kan få ut av et maxi-kurs, og det er som du sier: det er mye motivasjon i en gruppe, og alle sammen er i samme situasjon. Jeg har faktisk bestemt meg for å begynne på maxi-kurs, og tenkte å begynne med det på neste oppstartsrunde.

 

10 kg på åtte(?) uker er jo veldig bra! Jeg regner med at du er veldig fornøyd? ;) Det er veldig motiverende å høre at du har får lønn for strevet. Syntes du det var veldig vanskelig feks. å legge om kosten? Ei venninne av meg avslørte i går at hun hadde fulgt GR i en periode, og hun syntes at det var mye var godt å spise. Det er nok litt tabu å snakke om å gå på kurs for å gå ned i vekt i min venninnegjeng (selv om en kan klage på vekta... av en eller annen grunn), men jeg har herved tenkt å gjøre noe med det. Skal starte med meg selv, og prøve å være veldig åpen med hva jeg skal gjøre!

 

Du får ha lykke til med ny kursrunde! :)[/quote']

 

Hei.

 

Så flott at du vil melde deg på maxi kurs. Det er nok en god start. Jeg kom på kurs 2 i går. Og nå viser vekten -11.5 kg på 8 uker. Jeg er veldig fornøyd med det. Er veldig målbevisst og har bestemt meg for å gå ned til trivselsvekt, og ikke gi meg før. Jeg er åpen om at jeg går på kurs til alle, og får enormt med støtte.

 

Jeg syns det gikk veldig greit å legge om kosten, det er masse god mat å velge i. Og jeg er heller aldri sulten. Og siden jeg spiser regelmessig så blir ikke blodsukkeret helt ute å kjøre så søtbehovet er blitt mere borte. Men tro meg det er der inni mellom. Og noen ganger har jeg lyst til å spise maaaasse sjokolade, men jeg stiller meg selv til veggs og spør: er det verdt det?????

Og da ender det med at jeg lar være, jeg unner meg noe av og til, men holder meg til kosemerkene.

 

Ønsker deg masse lykke til fremover, moro og høre hvordan det går med deg=)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11

Til tross for at jeg ikke har kjøpt vekt enda, så har jeg kommet meg i gang med å være mer aktiv. I dag gikk jeg laaaangt... hehe.. i alle fall 13.000 skritt (skritt-teller er en genial oppfinnelse, og er en god motivasjonsfaktor).

 

Har også spist god og sunn mat i dag, som jeg har begynt å resistrere. Det er vanvittig hvordan olje o.l virkelig får kaloriene til å skyte i været!! Jeg har aldri telt kalorier før, men innså at det var veeeldig nyttig. Ikke noe "bare litt til" av olje i dressinger og steking heretter. ;) Å spise regelmessige måltider i dag har gjort at jeg IKKE har hatt søt hunger. Det blir spennende å se hvordan det blir til kvelden... det er jo alltid en liten felle for meg. Men jeg skal si til meg selv at jeg kommer til å skrive det opp hvis jeg spiser noe sjokolade eller snop. Tenker det skal stoppe meg ja.. hehe

 

Jeg synes du er veldig flink som har kommet så godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...