Gå til innhold

Nedoverklubben uke 43


Gjest Mimmi80

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ikke så veldig mye aktivitet på forumet for tida, men vi får prøve å dra igang noe her ;) Ny uke er i gang, og det er på tide å gjøre opp "status". Var ferdig med kurs forrige mandag, og er nå inni min lille "egenperiode" som varer til nyåret.

 

Dagens status er som følger:

Forrige mandag: 118,8 kg - 113 cm rundt midje

I dag: 118,2 kg - 111 cm rundt midje

Altså: -o,6 kg og 2 cm. Fornøyd jeg :)

 

Totalt: -8,8 kg og 12 cm

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få oppskriften på vektnedgangen din...begynner på maxikurs til onsdag og gruer meg noe sykt.....

har du noen gode råd til meg?

 

du har vært kjempeflink...stå på og lykke til med egenperioden du nå skal gjennom...dette klarer du!!!!

 

 

koz fra lina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde gått opp 100gr og ble litt forbanna. (900gr på 3 uker blir det ;))

MEN da jeg skulle legge det inn her oppdaget jeg at jeg hadde husket feil vekt.

Jeg har isted gått ned 900gr!!!!!!!!!!! :)

ÅÅÅÅÅ så gla jeg er!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mindreavmeg

...og jeg har gått ned 0,7. Hadde vel egentlig håpet på litt mer. Men jeg har funnet ut at med ,7 ned hver uke i ett år blir det mer enn 35 kg i minus. Det hjalp litt. :-) Stå på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få oppskriften på vektnedgangen din...begynner på maxikurs til onsdag og gruer meg noe sykt.....

har du noen gode råd til meg?

 

du har vært kjempeflink...stå på og lykke til med egenperioden du nå skal gjennom...dette klarer du!!!!

 

 

koz fra lina...

 

Hei Lina!

Klart du kan få "oppskriften" min... Dersom det kan kalles oppskrift da.. Utgangspunktet mitt var nok ganske usunt, med lite frokost, grei lunsj og masse til middag og gjerne noe usunt utover kvelden. Middagen kunne gjerne bestå av pasta med ketchup, og på kurset lærer du fort at det ikke er særlig smart.. Så da jeg begynte på kurs bestemte jeg meg for to ting. HELE kursperioden skulle være godtefri, og jeg skulle følge opplegget skikkelig nøye!... Tidligere har jeg vært en total sjokoman, kunne gjerne spise masse deilig sjokolade flere ganger i uka. Dette på toppen av mitt noe skeive kosthold, gjorde sitt til at kiloene kom krypende.

 

Selve filosofien på kurset opplevde jeg at i stor grad var ren sunn fornuft. Måtte bare få hjernen med på de rette prioriteringene. Jeg begynte allerede i våres med å forberede kursperioden, ved å venne meg til å spise frokost før jobb (har slitt med å få mat ned før kl 07 om morgenen). Disse forberedelsene besto i at jeg spiste noe jeg hadde lyst på, og tenkte lite på hvor sunt det var. Etterhvert gikk det greit med frokost, og nå kan jeg nesten spise hva som helst :) Sliter bare litt med enkelte frokostblandinger som 4-korn, men pytt sann.

 

Med dette i grunn så var det "bare" å begynne å følge kurset så godt jeg kunne. Leste gjennom boka, kikket på oppskrifter, planla måltidene bedre og ikke minst - planla handlingen bedre! Jeg har også vært veldig åpen mot venner, kolleager og familie, slik at de vet hva jeg driver med, og dermed kan backe meg ekstra opp når det kniper litt. Har virkelig forsøkt å få i meg alt jeg skal ha i løpet av en dag, samt vært flink til å trene (her kommer også gode venner inn, samt skikkelig med treningsmotivasjon!). Jeg har aldri følt meg sulten når jeg har fulgt menyene, og når godtesuget har satt inn for fullt, så har jeg forsøkt å finne noe sunt å spise, eller gjøre noe fysisk. Dessuten oppdaget jeg at mye av søtsuget mitt egentlig kom fordi jeg var sulten. Et par knekkebrød, og problemet var løst :) (eller, løst er vel å ta litt hardt i, men det bedret seg i alle fall... ;) ) Jeg har også noen beger med isen Living Lite i fryseren (på størrelse med yoghurtbeger), som jeg tar med god samvittighet når jeg får lyst på noe.

 

Håper du ble noe klokere av dette! Husker ikke helt hva jeg svarte deg i det andre innlegget, men du får unnskylde dersom jeg gjentar meg selv veldig..

 

Ønsker deg så inderlig LYKKE TIL, dette klarer vi!

 

Mimmi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så utrolig spent på morgendagen...

 

men utrolig motivert så skal gjøre alt som står i min makt til og droppe sjokoladen i uka og bare ha den lille på lørdagen...skal bli grisetøft,men må bare klare det.hadde bursdag den 18 denne mnd,og da har jeg verdens beste vennine.(skal foresten være med på kurset:-))fikk klippekort på badingen pluss litt til.så hver onsdag og hver lørdag blir det en time bading.og tre ganger i uken må jeg levere eldstemann i barnehagen.og det blir ca 45min med gåing tilsammen.med tre barn i tvillingvogn...og så fikk jeg steppmaskin av mannen og mammsa til bursdagen.så her skal det trenes...må bare begynne rolig,så ikke jeg går fort lei....

 

skal ta en dag av gangen denne gangen og jobbe meg gjennom før jeg går over på neste dag....for dette skal jeg klare....

 

kommer nok til og komme mange frustrerte meldinger her fremover ja....

 

godt jeg har dere her inne som vet hva jeg går igjennom......

 

 

koz fra lina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 1.5 kg denne uken.

11.5 kg tilsammen på 8 uker' date=' er stor fornøyd.

Begynte på kurs 2 i dag.[/quote']

 

 

HEI ;)

 

HURRA FOR DEG SÅ FLINK DU ER, 11,5 KG, HIPP HURRA FOR DEG DU ER KJEMPE FLINK:)

 

LYKKE TIL VIDERE PÅ KURS 2.

 

KLEM FRA EVELYN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg har gått ned 0' date='7. Hadde vel egentlig håpet på litt mer. Men jeg har funnet ut at med ,7 ned hver uke i ett år blir det mer enn 35 kg i minus. Det hjalp litt. :-) Stå på jenter.[/quote']

 

 

HEI ;) 0,7 kg er bra det, er jo ikke nødt til å gå så fort. Tenk på hva du kan oppnå med å gå ned 0,7 hver uke noen måneder fremover, du er kjempe flink.

 

Stå på videre nå dette klarer du:)

 

Hilsen slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var cm målingen unna gjort, veldig rart og ikke skulle på vekta, og jeg skal visst ikke opp på den på en stund heller.

Var ikke så skummelt å måle seg, for jeg har tidligere gått ned 2 kilo uten at cm er endra. Ikke det at jeg tror jeg har gått ned to kilo nå;)

Så det er ikke så stress med cm målinga:)

Litt letta egentlig, selv om jeg har vært flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11
er så utrolig spent på morgendagen...

 

men utrolig motivert så skal gjøre alt som står i min makt til og droppe sjokoladen i uka og bare ha den lille på lørdagen...skal bli grisetøft' date='men må bare klare det.hadde bursdag den 18 denne mnd,og da har jeg verdens beste vennine.(skal foresten være med på kurset:-))fikk klippekort på badingen pluss litt til.så hver onsdag og hver lørdag blir det en time bading.og tre ganger i uken må jeg levere eldstemann i barnehagen.og det blir ca 45min med gåing tilsammen.med tre barn i tvillingvogn...og så fikk jeg steppmaskin av mannen og mammsa til bursdagen.så her skal det trenes...må bare begynne rolig,så ikke jeg går fort lei....

 

skal ta en dag av gangen denne gangen og jobbe meg gjennom før jeg går over på neste dag....for dette skal jeg klare....

 

kommer nok til og komme mange frustrerte meldinger her fremover ja....

 

godt jeg har dere her inne som vet hva jeg går igjennom......

 

 

koz fra lina[/quote']

 

 

Hei!

 

Synes du har en kjempefin holdning! Det er jo ikke mulig å ta flere enn en dag av gangen (har jeg etterhvert oppdaget).

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa

Oi sann... 3,7 ned denne uka.... Det var jammen godt etter at jeg gikk opp 1,3 forige uke.. minus 10,1 på kurset. Og 13 kg siden midten av august. Er så letta.. Så spørs det om jeg kan klare meg på egenhånd en stund sammen m dere her... Kurset koster jo noen penger, og Sunn mat er desverre dyrt....

 

Mange flinke folk her! syns dere er tøffe og tålmodige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi sann... 3' date='7 ned denne uka.... Det var jammen godt etter at jeg gikk opp 1,3 forige uke.. minus 10,1 på kurset. Og 13 kg siden midten av august. Er så letta.. Så spørs det om jeg kan klare meg på egenhånd en stund sammen m dere her... Kurset koster jo noen penger, og Sunn mat er desverre dyrt....

 

Mange flinke folk her! syns dere er tøffe og tålmodige![/quote']

 

Hei.

 

Riktig som du sier, kurset koster en del penger, og å leve sunt er dyrer.

Jeg er så heldig å bo nære sverige (ca 10 min) så jeg handler en del der, det hjelper. Men har bestemt meg for at kurs må jeg på, bruker jo penger på så mye annet rart likevel, hehe.

Du klarer deg nok på egenhånd om du bestemmer deg for det, vær målbevisst og ha en strek viljestyrke så kommer du deg igjennom det.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemusmeg

Så var atter dagen her, synes jeg nettopp startet kurs 1, men nå er vi igang med kurs nr 2.

Etter en liten opp etter høstferien her på Vestlandet, var det heldigvis ned igjen denne uken 2,2 kilo, så nå er jeg blitt redusert med 12,8 kilo på 8 uker.

Det blir virkelig mye når jeg tenker på at det er 26 pakker med smør som jeg har gått rundt og båret på.

 

Ellers så vil jeg bare si at jeg synes alle her er veldig flinke, og stå på i uken(e) som kommer, dette klarer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var atter dagen her' date=' synes jeg nettopp startet kurs 1, men nå er vi igang med kurs nr 2.

Etter en liten opp etter høstferien her på Vestlandet, var det heldigvis ned igjen denne uken 2,2 kilo, så nå er jeg blitt redusert med 12,8 kilo på 8 uker.

Det blir virkelig mye når jeg tenker på at det er 26 pakker med smør som jeg har gått rundt og båret på.

 

Ellers så vil jeg bare si at jeg synes alle her er veldig flinke, og stå på i uken(e) som kommer, dette klarer vi.[/quote']

 

 

Hei ;)

 

Så flink du har vært da, 12,8 kilo på 8 uker, det er nå kjempe bra. HURRA:)

26 pakker smør ja, det er mye det.

 

Hvor mye er det du skal ned og går du på vanlig kurs eller internett kurs?

 

Ha ei strålende uke:)

 

Klem fra slankeblogger Evelyn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi sann... 3' date='7 ned denne uka.... Det var jammen godt etter at jeg gikk opp 1,3 forige uke.. minus 10,1 på kurset. Og 13 kg siden midten av august. Er så letta.. Så spørs det om jeg kan klare meg på egenhånd en stund sammen m dere her... Kurset koster jo noen penger, og Sunn mat er desverre dyrt....

 

Mange flinke folk her! syns dere er tøffe og tålmodige![/quote']

 

 

Hei ;)

 

Jamen med det mange flinke folk her inne, 3,7 kilo på en uke da, det er jo kjempe masse. 10,1 kilo på dette kurset, det merkes sikkert. I alle fall HURRA FOR DEG:)

 

Hvor mye er det du skal ned?

 

Ha ei fortsatt fin uke:)

 

Klem fra slankeblogger Evelyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa

Det var koselig å høre fra deg også! Har tenkt jeg skulle sende noen ord til deg. Syns du er så utrolig tolmodig og flink selv om det går litt opp og ned. Tror det har hjelpa litt på motivasjonen min. Har lett for å gå i dørken viss jeg har skeia ut og spist ting jeg ikke burde. Men det går jo faktisk an å starte på ny frisk dagen etter og fortsette med å spise sunt.

Tror grunnen til at jeg gikk opp forige uke var at jeg hadde spist noe salt mat, og jeg følte at kroppen holdt på vannet. Så det var nok derfor det ble så mye denne uka. Men jeg har levd veldig nøye denne uka, og svømmt to ganger pluss mye tur gåing. Blir nok ikke like flink denne uka...Men håper jeg klarer å dra å svømme en gang i uka. Og hunden må ut.

Godt med tilbake melding. OG igjen. Syns du er kjempe inspirerende å ha på nett;-)

Mvh Skogsnipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa

Glemte å si.. Startet på 137 kg og er nå nede på 123,6. Hvor langt ned jeg orker å holde på vet jeg ikke... Med min høyde på 158 skulle jeg nok ikke veie mer enn 55 eller noe sånt, men det tror jeg ikke er greia... Først under 100 og så kanskje 75 eller noe sånt. Orker egentlig ikke tenke så langt... Har ikke vært under 100 på 15-20 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemusmeg

Takk for fine ord, jeg skal ned 70 kilo.

Startet på 159,2 kg, så der er langt frem, jeg går på maxikurs.

Men det er virkelig motiverende å bruke disse sidene aktiv, føler meg ikke så alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte meg på mandag den 23.10, hadde da holdt på i 3 uker på internettkurs. Det var oppmuntrende å se at jeg hadde klart å gå ned 4,4 kg og inn 5 cm rundt midjen. Det er jeg virkelig fornøyd med og det er kjempemotiverende. Denne siste uken har jeg vært flink med unntak av lørdag og søndag, spesielt lørdag. Laget hjemmelaget pizza og det ble litt for mange stykker, menmen, jeg fortsetter i morgen med ny uke og satser på å være flink. Til alle dere andre, jeg synes dere er virkelig flinke og det er motiverende å lese om dere og hva dere klarer. Lykke til neste uke til alle sammen.

 

hilsen fra tsj ;->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært vekke en god stud nå...

 

vært en kombinasjon av at jeg har hatt det veldig travelt, i tilegg til at jeg ble veldig umotivert en stund, for jeg gikk ikke ned uansett om jeg trente eller ikke....

 

men nå er jeg tilbake, og satser på en "ny" start....det kommer til å gå sakte i begynnelsen, for jeg skal nå snart ut i praksis, og har da ikke så mye tid til å trene......men skal prøve å begynne for fullt igjen etter jul

 

har veiedag mandager, så begynner me å legge inn vekt og mål i morgen

 

og til alle dere nye....veldig kjekt å få inn nye folk her.....jo flere jo bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...