Gå til innhold

Er det noen som vet


Gjest Happycat

Anbefalte innlegg

Jeg, jeg leste nettopp Tigerreka sitt innlegg på "trim og trening"-tråden om nettopp dette. Og har kopiert innlegget hennes inn her:

 

 

Hei Jeg leser stadig her at noen lurer på hvor mye de forbrenner ved å trene PIlates. Jeg fant en artikkel om akkurat det på Klikk.no

 

her er den:

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=6622

 

Kaloriforbruk ved Pilates

av Halvor Lauvstad, 16.03.2006

 

Pilates er en svært populær treningsform som gir god effekt på stabilitet, smidighet, balanse og styrke for spesielt mage/rygg muskulatur. Men hvor mye energi bruker man på å trene Pilates?

 

Et forskerteam fra Auburn, USA, har målt energiforbruk ved Pilates trening:

 

3 NIVÅER PILATES TRENING:

 

Pilates treningen ble gjennomført på tre ulike nivåer; nybegynner, middels og avansert. Alle forsøkspersonene hadde høy egenferdighet i Pilates og gjennomførte Pilates trening på alle de tre nivåene.

 

(1) Pilates – nybegynner

Resultatene viste at forsøkspersonene i snitt brukte 4 kcal pr minutt når de trente på det enkleste nivået. Dette er lav intensitet og tilsvarer omtrent kaloriforbruket ved tøyning og stretching

2) Pilates – middels

På middels nivået, økte kalorifrbruket til ca 6 kcal pr minutt, en økning på 50% fra nybegynner nivået.

 

(3) Pilates – avansert

På det høyeste nivået, avansert, økte kaloriforbruket ytterligere til 7,5 kcal pr minutt. Dette er moderat intensitet og tilsvarer kaloriforbruket ved gange på 7 km/t.

 

Pilates består av en rekke øvelser, slik at både øvelsesutvalg og vanskelighetsgrad i stor grad vil påvirke energiforbruket under Pilates trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg har DVD fra Pilates Room, og har trent nybegynner delen, som varer i ca 20 min. Jeg har brukt et pulsbelte for å måle hvor mange kcal som forbrennes, og fom min del var det 45 kcal på de 20 min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...