Gå til innhold

Jententur - en utfordring...


Anbefalte innlegg

Nå er jeg endelig godt i gang med prosjekt ned 10 kg før jul. Trimmer, teller kalorier og er skikkelig motivert. Resultatet av innsatsen viser seg og jeg er så glad for å være inne i en god stim.

 

MEN: Til helga er det jentetur, hvor gjengen som skal være med er veldig glad i mat, vin og diverse gode drikker med relativt høyt kalorinivå. Det er jeg også vanligvis (sannsynligvis derfor jeg frekventerer disse sidene...), men nå er jeg midt i et opplegg som jeg er skikkelig motivert for - og som jeg ikke har lyst å ødelegge med en total utskeielseshelg. Å si at jeg slanker meg er vanskelig, det er noe jeg gjør mest for mitt eget velvære og ikke fordi jeg har et veldig stort vektproblem.

 

Er det noen som forstår hva jeg snakker om, som har lignende erfaringer og som har noen gode råd å dele med en som ikke vil ødelegge helgen for turkameratene, bare holde fast ved opplegget jeg er midt oppe i - slik at jeg også er fornøyd når mandagen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei!

 

Jeg blir nok sett på som litt kjip for tiden, men det får så være! Skal jeg ned noen kilo til jul, så MÅ jeg faktisk jobbe for det! Joda, jeg koser meg innimellom med litt alkohol, men jeg kan ikke drikke opp mot 2-3 vinflasker hver uke... Da kan jeg like gjerne legge slankingen på hylla! Til helga er det avslutningsfest for ei venninne på fredag (med masse god mat) og quiz på en pub på lørdag og det innebærer en god del alkohol. Så hva skal vi gjøre?

 

-Jeg gir meg lov til å nyte alkohol en kveld i uken (nå er jeg ikke så kjempeglad i alkohol i utgangspunktet og pga sykdom kan jeg heller ikke ta helt av)

-Nyt med måte! For hver gang jeg er på rødvinsglasset tar jeg en slurk vann i tillegg!

-Start helgen med en lang treningsøkt på fredagen og så kan man kose seg med litt god samvittighet. Hva med å foreslå en gåtur i løpet av helgen? Sosialt og hyggelig!

-Forsøk å sette frem grønnsaker, en sunn dipp, lage sunne quiche sammen, osv.

 

Men samtidig; det ER viktig å kose seg innimellom! Bare ikke la det ta overhånd! Tenk litt gjennom hva du putter i munnen i løpet av helgen og be dine venninner respektere det faktum at du slanker deg dersom det blir "matpress"!!!

 

Lykke til! Blir nok en knallhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happybunny,

som Stressine påpeker er det viktig å ikke la slankingen ta overhånd men kose seg litt innimellom.. samtidig så er det jo ingen grunn til å ta helt av heller.. Nå skriver du jo ingenting om hvor dere skal men hvis det innebærer at dere skal spise på restaurant har jeg ett par forslag:

- Velg ett glass vin istedenfor en øl - Min erfaring er at øl sklir fortere ned og man vil derfor få totalt flere dl øl enn om man velger vin - dette gir stort utslag i antall kalorier ved inntak av flere enheter.

- hvis de andre vil ha forrett kan du jo velge en salat, de fleste steder har det som ett av alternativene, evnt med skalldyr i.

- Ikke skrap tallerkenen ren for saus. Prøv å la sausen ligge igjen. maten har jo mest sannsynlig en smak av denne uansett. Du trenger heller ikke spise alt hvis porsjonen er stor. Velg potet eller ris fremfor gratinerte og pommes frites.

- dessert - denne er verre, men det er jo mange som tilbyr noe som har med frukt å gjøre?? Ellers så er vel sorbet bedre en fløteis ol. Evnt klag over at du er skrekkelig mett og ikke orker dessert.

- sist men ikke minst - Drikk masse vann. dette gir jo en liten metthetsfølelse og vil kanskej hjelpe deg til å styre inntaket ;)

 

Hvis dere skal ett sted der dere lager maten selv og maten blir laget veldig fet vil jeg bare foreslå porsjonkontroll!! og nok engang dette vannet. Drikk 1-2 glass vann før dere setter dere til bords.

 

Lykke til og kos deg masse på tur!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! Problemet mitt er at mine trivselskilo som skal bort ikke er så veldig synlige sånn som jeg vanligvis kler meg. Derfor får jeg veldig lite/ ingen aksept for at jeg slanker meg. (MEN det betyr mye for meg og mitt velvære!) Det må derfor gjøres litt diskre. Har tenkt å ta med gode sko og gå en skikkelig tur på lørdag, drikke mye vann og ta med lovlige godsaker som grønnsaker, dip, frukt, yoghurt osv. Forhåpentligvis vil de andre legge mindre merke til hva jeg spiser og drikker når de selv får seg litt vin:) Gleder meg til tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...