Gå til innhold

Polar Exstreme


Vesla
 Share

Anbefalte innlegg

Polarbrød har kommet med en ny og grovere versjon, en stk veier mellom 75 og 80 gr og det er bare 170 kcal pr. 100gr! Ikke verst! Den er både god som toast og burgerbrød. Til og med ungene liker'n kjempegodt! Jeg tar en sånn en gang i blant når jeg er lei knekkebrød!

 

Vesla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja! Det kjøpte jeg i helga også. Supergodt var det. Og ikke noe hvetemel i det så det metter godt.

 

Og bittelitt i brødristeren så det blir varmt og godt også. nam!

 

Jeg har sett at du stadig er på, Iris, gøy å se at noen er så ivrige og har så mange fine tips!!

 

Tenkte jeg skulle fortelle at jeg hadde Polar exstreme og kyllingburger med litt gresk dressing (pulver blandet med 1% kesam/litt melk) og salat og tomat selvfølgelig! Det var bare knallgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike jeg savner Norge! Brødmat, skikkelig brødmat, er jo såogsi ikkeeksisterende her i UK. Tysk rugbrød (plastikkpakka) er litt for surt for meg egentlig, og bortsett fra det så er det jo stort sett bare loff og loff og gummibrød og... Har funnet etpar slike "grove" brød med endel frø etc som i hvertfall forsøker litt, men det er ikke akkurat grovbrød. Ikke kan man bake selv heller siden butikkene ikke engang har noe annet mel enn hvetemel...*sukk* Så her går det stort sett i "importert" Wasa (fullkornsknekkis selvsagt) og til nød ryvita (som de har på butikken, men som jeg spiste meg lei på for allerede et år siden...)

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike jeg savner Norge! Brødmat' date=' skikkelig brødmat, er jo såogsi ikkeeksisterende her i UK. Tysk rugbrød (plastikkpakka) er litt for surt for meg egentlig, og bortsett fra det så er det jo stort sett bare loff og loff og gummibrød og... Har funnet etpar slike "grove" brød med endel frø etc som i hvertfall forsøker litt, men det er ikke akkurat grovbrød. Ikke kan man bake selv heller siden butikkene ikke engang har noe annet mel enn hvetemel...*sukk* Så her går det stort sett i "importert" Wasa (fullkornsknekkis selvsagt) og til nød ryvita (som de har på butikken, men som jeg spiste meg lei på for allerede et år siden...)

 

Lone[/quote']

Kjenner til problemet, vi er flinke i Skandinavia med grovt brød! De har vel kanskje litt grovere brød i helsekostbutikker? evt. får du tak i litt annet mel som rug, solsikkefrø, loppe og linfrø? Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet' date=' vi er flinke i Skandinavia med grovt brød! De har vel kanskje litt grovere brød i helsekostbutikker? evt. får du tak i litt annet mel som rug, solsikkefrø, loppe og linfrø? Lykke til!![/quote']

 

Venninna mi er tysk og hun savner også grovbrød. tror vi begge har testa alt de har av forskjellige slag på butikkene her :) Det er litt bedre nå enn det var da jeg flytta over, har fått en ganske "posh" nærbutikk så de har hvertfall semi-grovbrød. Men jeg er litt irritert over at de ikke har flere typer mel! Helsekostbutikken i byen har ikke så veldig mye spennende. Solsikkefrø&linfrø finnes, men rug har jeg kun funnet et sted, og da i en minipose (250 gram) med finmalt rug til £3 elns (som jeg da ikke har sett igjen de siste månedene...). Får se om jeg gidder å dra på en større ekspedisjon de neste ukene for å se om jeg kan finne noe mer mel. Er en større butikk utenfor byen som kanskje kan ha noe slikt, men jeg har mine tvil.

 

Jeg får vel overleve på importert wasa og semi-grovbrød fram til sommeren, skal heldigvis hjem til jul og påske så litt skikkelig brødmat får man vel tak i :) Men takk for tipset i hvertfall, har begynt å spise havregrynsgrøt til frokost så jeg har et brødmåltid mindre om dagen.

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike jeg savner Norge! Brødmat' date=' skikkelig brødmat, er jo såogsi ikkeeksisterende her i UK. Tysk rugbrød (plastikkpakka) er litt for surt for meg egentlig, og bortsett fra det så er det jo stort sett bare loff og loff og gummibrød og... Har funnet etpar slike "grove" brød med endel frø etc som i hvertfall forsøker litt, men det er ikke akkurat grovbrød. Ikke kan man bake selv heller siden butikkene ikke engang har noe annet mel enn hvetemel...*sukk* Så her går det stort sett i "importert" Wasa (fullkornsknekkis selvsagt) og til nød ryvita (som de har på butikken, men som jeg spiste meg lei på for allerede et år siden...)

 

Lone[/quote']

 

Hei

Jeg hadde samme "loff-problem" da jeg bodde i Spania. Der fant jeg ut at helsekostbutikker har ordentlig grovbrød og også flere grovere meltyper. Vet ikke hvordan det er i andre land, men det går jo an å sjekke. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at du stadig er på' date=' Iris, gøy å se at noen er så ivrige og har så mange fine tips!!

 

Tenkte jeg skulle fortelle at jeg hadde Polar exstreme og kyllingburger med litt gresk dressing (pulver blandet med 1% kesam/litt melk) og salat og tomat selvfølgelig! Det var bare knallgodt![/quote']

 

 

 

Dette hørtes godt ud,d må jeg også prøve engang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja! Det kjøpte jeg i helga også. Supergodt var det. Og ikke noe hvetemel i det så det metter godt.

 

Og bittelitt i brødristeren så det blir varmt og godt også. nam!

 

Er det ikke hvetemel i dem?

Så den er okay for cøliakere??

Selges den i vanlige matbutikker-eller helsekost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tvillingmamma

Hei Lump,

 

Polarbrød extrem er ikke glutenfrie, og inneholder mye som vil gjøre deg syk bl.a. rugmel, hele hvetekorn, hvetegluten og kluskakli fra hvete.

 

Datteren min har cøliaki, så hun kan ikke spise disse.

 

Jeg fant de på Ultra, men hvis du har cøliaki så spiller vel det ingen rolle uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...