Gå til innhold

-5 kg til jul..8 uker igjen!


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Her viste vekten det samme som forrige uke, men det er faktisk greit ettersom jeg hadde besøk av venner hele forrige helg, og det ble veldig mye utskeielser. Har vært vært veldig flink på ukedagene nå med mye trening, så det er vel det som førte til at jeg ikke gikk opp denne uken. Men neste uke er jeg veeeldig klar for en skikkelig nedgang! Denne helgen blir det ikke noe problem med å ikke skeie ut, skal til og med jobbe lørdag kveld!

Hvordan har det gått med dere?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Ja, da var det fredag igjen!

 

Vi får krysse fingrene for vekttap på deg neste uke, jente23. Etter en helg med mindre utskeielser!!!

 

Jeg skulle også i går ha en knall økt med 1,5 time med høy puls aerobic og styrke i tillegg, men timen ble avlystÂ… Så i stedet for å dra på aerobic, dro jeg på kino og spiste litt godteri! Bra prioriteringer! Jeg var skikkelig spent i morges og snek meg på vektaÂ… Og gjett hva?!? Jeg hadde gått NED 0,4 kilo (også kalt 400 gram)!

 

Hva kan jeg lære av dette? For to uker siden hadde jeg en knalløkt på torsdag og da hadde jeg gått OPP et kilo. Forrige torsdag drakk jeg vin hos ei venninne i stedet og hadde da gått NED 0,9 kilo! Og så nedgang igjen i dagÂ… Jeg må altså kose meg MER! Hehe!

 

Og etter at jeg hadde veid meg, fikk jeg litt problemer med magenÂ… Så hadde jeg veid meg en time senere hadde det nok blitt enda mer reduksjon J

 

Så nå er jeg nede i 63,7! Bare 3,7 til jeg er under 60 kg! Det er 8 uker til jul, noe som betyr litt under halvkiloen ned i uken! SKAL klare det!

 

Ellers; jeg spiser MYE yoplait yoghurt (med aspartam) og musli (minst 2 om dagen), men sluttet med det i går. Må slutte med alle disse søtningsstoffene og drikker nå så å si NADA pepsi max (bank i bordet!)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle for gode og oppmuntrende ord. Jeg skal nå følge med her inne uansett hva jeg bestemmer meg for...

 

I dag veide jeg 64,9 kg. Det er ned med 300 g fra sist veiing, men bare 100 g ned fra veiingen før der igjen. Kan det ha noe med det glasset med vin jeg tok etter teateret i går? ;-)

 

Tror jeg har funnet ut at kaloriinntaket mitt har vært for lavt. Vi får se om endringene gjenspeiles på neste veiing.

 

Gratulerer med nedgang Stressine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra resultat, Stressine!! :) Må være deilig å være såå kort unna målet! Morsomt det du skriver med at når du trente skikkelig på torsdagen så gikk du opp, mens når du drakk vin med en venninne gikk du ned! Hadde det bare vært så lett hele tiden!;) Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg! Vekta viste i dag 68,5 kilo. Det er det laveste ever! Det er jeg meget fornøyd med. Trengte det nå. Nå gjelder det bare å være flink i helga. Hva skal dere spise? Vi skal ha kyllingfajitas i kveld. Det blir godt. Også tenkte jeg å kjøpe sans vaniljeis og kremmerhus. Rører isen til den blir myk og putter den i kremmerhuset. Bruker cirka 60 gram is. Det blir en veldig god softis til bare litt over 100 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med negang, Nordland og Marielle!!

marielle, det må være fantastisk å veie så lite som du aldri har gjort!! Som voksen regner jeg med da...hehe ;)

Her blir det taco på den sunne måten ikveld..med kyllingkjøttdeig (visste dere at Den stolte hane sin kyllingkjøttdeig har mindre kalorier enn karbonadedeig?! 150 g karbonadedeig er 186 kalorier, mens kyllingkjøttdeigen har 165 kalorier!) Har sluttet med ost til tacoen, det smaker ikke så mye uansett! + masse forskjellige grønnsaker selvfølgelig!

Imorgen blir det knekkebrød (!) til lørdagsmiddag ettersom jeg jobber fra 15.30-22.30, og på søndag tenkte jeg at vi skulle ha skinkebiff m/salat og potetbåter dyppet i pesto før man steker de!

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Godt å se at det er nedgang på dere! Flott jobba!

 

Som regel spiser vi ute på fredager, men i dag blir det rester av grønnsakssuppa med kyllingkjøttboller (namnam) og så lager jeg nok en grønnsaksgrateng ved siden av. Spiser tidlig siden vi skal bort i kveld. I morgen skal jeg ha venner på besøk og går da for tapaslignende buffet med mini quiche og mine pizzaer og annet snacks. Og siden det er jeg som skal lage maten; det blir grov pizzabunn og sunne snacks!!!

 

Søndagen blir det en ny jakt- og fisketur og da har vi med go' og mager pølse, deig til barkebrød, lett hvitost mellom pølsa og barkebrødet over et bål ute i naturen! Namnam!

 

GOD HELG, ALLE SAMMEN :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jente23. ;) Vel. jeg lyver litt.. Var faktisk nede på 62,5 for fem år siden. Men det var før jeg ble samboer.. Har gått ned fra 79,5 kilo nå, så jeg er fornøyd med 11 kilo nedgang. Kos dere masse i helga, jenter og gutter?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang, dere som har hatt det!

Har travet rundt på kjøpesenter i nesten hele dag- skulle hatt en skritteller, det skulle blitt et bra tall. Nå er jeg helt kake, men fornøyd da, jeg har ikke kjøpt meg hverken godteri eller sjokolade eller kake til kaffen idag, bare en vegetarisk lunsjrett. Aner ikke hvor mange kalorier den hadde, har en mistanke om at falaflene var fritert, men, men...

 

I allefall viste vekta 65 blank imorges, noe som er 300 gr mindre enn forrige fredag, så det er jeg fornøyd med egentlig.

 

Stressine: Det der med den kunstige søtninga fikk jeg meg også en aha-opplevelse med igår, jeg leste en tråd om emnet i Åpent forum. Kutter ut yoplait 0,1%yoghurten, jeg også, men pepsi max har jeg tenkt å unne meg en gang for uka, jeg er så innmari glad i brus..., men jeg har egentlig bestemt meg for at kunstig søtning antagelig ikke er bra for kroppen.

 

Nå skal de to eldste ungene i seng, og så bli det faktisk godstolen resten av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Dere er virkelig flinke. Har dere noen tips til en som ikke klarer å la være å spise noe om kvelden?

Jeg prøver hver eneste dag, og det pleier å funke en stund, men så skal kanskje kjæresten min spise middag (for han kommer sent hjem fra trening), og da sprekker jeg for det lukter så godt, og sulten og trangen til middag blir kjempesterk. jeg vil gjerne gå ned fra 67 kg til 60kg som er målet mitt. I tilleg prøver jeg å la være å spise søtsaker, men så sprekker jeg med jevnlige mellomrom. Hva gjør jeg for å finne motivasjonen? Jeg har jo et virkelig sterkt ønske om å gå ned, men så er det akkurat som om jeg glemmer meg eller blokker ute all fornuft av og til.

Hvordan har dere som virker så flinke kommet over denne kneika?

 

Hilsen soliten som er litt frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Stressine: Det der med den kunstige søtninga fikk jeg meg også en aha-opplevelse med igår' date=' jeg leste en tråd om emnet i Åpent forum. Kutter ut yoplait 0,1%yoghurten, jeg også, men pepsi max har jeg tenkt å unne meg en gang for uka, jeg er så innmari glad i brus..., men jeg har egentlig bestemt meg for at kunstig søtning antagelig ikke er bra for kroppen.QUOTE']

 

 

Hei:)

 

Leste bare gjennom noen av innleggene pa traden deres og sa snakk om sotningstoffer. Sokte pa aspartam og fant noen sider jeg syntes var ganske interessante! Sa tenkte jeg skulle dele de da:)

 

Jeg holder meg i allefall unna aspartam fra na.. men dere kan jo ta en titt selv og se hva dere synes.

 

http://www.ukfoodguide.net/e951.htm

 

http://www.totse.com/en/politics/green_planet/additivetheswe171840.html

 

http://www.holisticmed.com/aspartame/100.html (slik kan de fa det meste til a hores ok ut. med forskning som kankje ikke er helt objektive?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår skeia jeg ut ganske mye... Ungene ville ha Nachos til kveldskos....og mamma spiste til hun ble meget god og mett...I tllegg kunne jeg ikke motstå litt ostepop etterpå, det er litt sånn at når jeg først har spiste altfor mye, så tenker jeg at f... heller, og så spiser jeg enda mer... Jeg orker ikke å registrere maten for igår engang.

 

MEN, nå er den dagen lagt bak meg, idag er det å prøve å gå den smale sti igjen

Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Nei, kaloriene i går får stå uregistrert! Det gjelder også alle mojitoene som ble drukket i løpet av kvelden i går.

 

Men jeg er allikevel fornøyd med meg selv! Hvorfor? Vel, etter noen få timers søvn er jeg oppe tiiiidlig søndag morgen for å dra ut på tur i naturen. Det snør kattunger ute, så det blir nok snø til langt opp på knærne (og dermed ekstra trening)!

 

Jeg har funnet ut at man må kose seg litt innimellom. Og det inkluderer også litt light-brus innimellom (men bare et glass eller to i helgene)!!!

 

Men jeg så gjennom noen gamle bilder forleden dag og sammenlignet de med nye. Og jeg trodde virkelig ikke at jeg var så tykk som jeg var da jeg var på mitt tykkeste. Det var en liten wake-up call og ikke minst; motivasjon til å fortsette for å nå målene mine!!!

 

Ha en forrykende søndag!!!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen etter flere uker "forfall"

 

Hei, ville nesten ikke gå inn hit igjen da jeg sluttet på kurs 3 uker tidligere da det gikk så dritt.. Gått opp 1,3 kg siden jeg sluttet og er så møkka lei av å gå ned de samme kiloene hver gang...

 

Meeeeen, nå prøver jeg igjen.. vil liksom ikke go helt opp men må innrømme at det er litt "flaut" å komme tilbake etter så mange dritt uker..

 

Vekt i dag var 72,4 kg...

 

Lykke til videre til alle. Lest igjennom masse her og dere er veeeldig flinke må jeg si..

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri gått på kurs, men jeg har hatt mange runder for å nå målet mitt som er 62 kilo. Hver gang kommer jeg til 65-64, og så treffer jeg et platå tror jeg, eller så er det motivasjonen som svikter- kanskje en kombo,ihvetrtfall har jeg ikke sett 62 på 10 år tror jeg... 63, ja, har sett 63,6 en gang, men det er 5 år siden nå... Jeg skjønner det du sier om å gå ned de samme kiloene gang på gang, når jeg når opp mot 67-68 blir jeg litt oppgitt, og begynner på nytt. Jeg vil jo ikke være en evig slanker, jeg har to døtre, og det er jo viktig å være en god rollemodell, men jeg har det med å skeie ut når jeg NESTEN har nådd målet. Det er det her med livsstilsendring, det er litt vanskelig å holde på den....

 

Men vi holder ut- denne gangen skal vi greie det! Velkommen tilbake, trine28!

Meiret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med i en annen tråd en stund, men der er det svært liten/ingen aktivitet for tiden. Dere har en aktiv, morsom og motiverende tråd, har lyst til å bli med i den........har dere plass??

Startet i vektklubben 25.09. Veide da 75,8. Har stått stille et par uker, men i dag viste vekta ned 1,4 kilo fra forrige uke, totalt ned 3,4 kg og inn fem cm.

Det var godt å få belønning for sin tålmodighet i dag, jeg var kjempestolt!!

Målet mitt er å komme ned i 65-67 kg, var der for ca 5 år siden, men kiloene har sneket seg sakte men sikkert på igjen.....! Nå er det imidlertid bare 4-5 kg igjen til målet, satser på å klare det før jul. Jeg veier meg hver tirsdag, da er det lettere å opprettholde selvdisiplinen i helgene.

Er ellers aktiv både i jobb og fritid. Går på spinning og styrketrening. Er glad i turer og fjellet, og har mann og hund som gjerne blir med.....!

 

Stressine, du har en golden retriever, fortalte du for en tid siden. Han hørtes herlig ut. Har nok fått det godt hos deg!

 

Ser fram til å prate med dere!!! Klem fra Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen etter flere uker "forfall"

 

Hei' date=' ville nesten ikke gå inn hit igjen da jeg sluttet på kurs 3 uker tidligere da det gikk så dritt.. Gått opp 1,3 kg siden jeg sluttet og er så møkka lei av å gå ned de samme kiloene hver gang...

 

Meeeeen, nå prøver jeg igjen.. vil liksom ikke go helt opp men må innrømme at det er litt "flaut" å komme tilbake etter så mange dritt uker..

 

Vekt i dag var 72,4 kg...

 

Lykke til videre til alle. Lest igjennom masse her og dere er veeeldig flinke må jeg si..

 

Trine[/quote']

 

Hei Trine!

 

Du er kjempetøff som er tilbake etter "nederlaget". Så flott at du ikke gir opp!

Stå på! Her i vektklubben er det jo godt å være. Hvordan går det med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Kjekt å se jeg ikke er alene! Håper å bli motivert til å for alltid bli kvitt noen kilo, syns det er en fin tid å begnne nå før jul!

Jeg er 48 år og elsker å trene, men er til tider redusert pga lavt stoffskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hyggelig at flere blir med. Vi har veid oss i noen uker nå, men det er fortsatt noen uker frem til jul. For min del regner jeg faktisk med å være på disse sidene også ETTER jul! :-) Slankingen går litt tregt, men jeg må vel bare innse at disse siste kiloene sitter litt ekstra godt fast!!!

 

Ja, Buldre; jeg har en golden retriever! Verdens største lodott! Men supersøt da! En god turkamerat!!!

 

Snart fredag igjen, folkens! Jeg sitter inne og spiser vafler i kveld! Ikke så lurt kanskje, men samtidig hamstrer jeg trimpoeng som aldri før (så da kan man jo unne seg litt ekstra innimellom!!!)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så morsomt at flere blir med! Jeg brukte slankere.com for noen år siden, etter forrige svangerskap, men dette er mye morsommere. Her føler jeg faktisk at jeg er en del av en gjeng, det er veldig motiverende!

 

Forresten kom jeg på det at jeg har ikke presentert meg ordentlig, so here goes:

32 år, gift, 4 barn fra 11/2 til 10 år, jobber som sykepleier. 160 høy, har vage minner om dengang jeg veide 58 kilo, men har innsett at med en endret og eldre kropp må noen flere kilo godtas, så derfor mitt mål er 62 kilo nå for tiden!

 

Ønsker dere alle god kveld og fortsatt god slankeuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med så mange nye! Her har vi plass til flere. Jeg reiser på en liten storbyferie med samboeren min i morgen, så det blir ikke noen rapport fra meg denne uka. Noen som har noen gode tips til å holde vekten på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei Marielle!

 

Så koselig med ferie da!!! Blir sikkert kjempedeilig!

 

Det jeg har størst problemer med på ferie er å få spist regelmessig og dermed holde forbrenningen oppe. Så prøv å få i deg mat hver 3. time og forsøk å finne steder de selger frukt. Så kan du ha litt frukt i veska når sulten trenger på!

 

Ellers så må man jo kunne kose seg litt på ferie også da! Men samtidig; det er mye sunn mat som er god også!!! Salater til lunsj for eksempel!

 

Ønsker deg god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det Stressine. Skal huske på rådene dine, men kose meg litt også. Det er treningsstudio på hotellet, så joggeskoene er pakket. Blir vel mye gåing også. ;)

Lykke til med veiing alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...