Gå til innhold

Mann med magen utenfor beltet


Gjest daeman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg Etter mange år med "kroppsbygging", ønsker jeg nå å kontroll på vekt og inntak av godsaker. Nå er jeg 120 kilo. Sånn er det bare. Jeg har ikke alltid vert sånn. I 92 flyttet jeg på hybel. Jeg var da 65 kilo, 1,84 høy MANN, 74 modell, lykkelig røyker ( sånn ca 15 Prince mild om dagen) og levde et meget aktivt liv. Med hybellivet fulgte enorme frokoster, luncher, MIDDAGER og Kvelds, Og litt snaks innimellom (...ok mye snaks da) og så sluttet jeg å røyke. Sofaen ble favoritt tilholds stedet. Et fantastisk liv. Etter et år på hybelen sa vekten 95 kilo, NITTIFEM KILO :-( ....men jeg fortsatte det gode liv) Ikke før vekten var passert 135 kilo la jeg merke til at jeg hadde lagt NOE på meg. Jeg har frem til i dag invistert mye i kroppen min. Faktisk kan jeg vel si at kulemagen min er min fremste invistering. Kan ikke si at jeg er stolt av meg selv. Jeg har til og med klart å pådra meg en ukes sykehus opphold pga ufornuftig kosthold over lang tid. Men nå skal jeg klare å gå ned i vekt. Har et stort ønske om at vekten en dag skal vise et tosifret tall, sånn feks 99 kilo. Og at jeg klarer å løpe Stoltzen opp på under 150 minutter. Ønsk meg lykke til og velkommen inn i vektklubben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke rart, hvordan sånn HELT PLUTSELIG at beltet er alt for stramt en dag???

Daeman, velkommen i gjengen og lykke til! her er det tonnevis av støtte og hjelp å få! Du skal se at du tom. kan komme under 99 :) Du som har drevet med kroppsbygning kan sikkert gi oss andre gode tips i forhold til det med fornuftig mat - og hvilken - før og etter trening, det vil i allefall jeg være glad for!

PS: Ser ut på overskriften som om du er av det maskuline kjønn; ekstra velkommen til deg i så fall! Har ikke skjønt mellom linjene at det er så alt for mange av sorten her, men vi tar hjertelig imot. Vi har en Bjarne her inne, men det er en kvinne (kuleste nick'et her inne syns nå jeg! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg og , massevis av velkomster fra meg. Liker menner som bryr seg litt og tar et tak.... Ingen tvil om at du snart ser snurten av tosifra tall....

En klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skjønte hva du mente med kroppsbygging! Og jeg måtte le litt av din selvironi i innlegget.

 

Det ser ut som du er på min alder og vær stolt av deg selv for at du tar tak i problemet nå, før du dør av det! Diabetes 2 er sammen med hjerte- og karsykdommer (som følge av overvekt) en ny folkesykdom og fortsetter du slik er du ille ute!

 

Men: velkommen her! Nyt fellesskapet og ta det hele i små skritt. Ikke sett urealistiske mål som 30 kg ned før jul e.l. Dess lenger tid du bruker på vektreduksjonen, dess mer varig blir den -for det er vel målet? Se på det hele som en omlegging av livsstil, slik du la om livsstilen da du flyttet på hybel -bare i andre retningen.

 

Du har ikke vurdert å melde deg på et GR kurs? Der får du personlig veiledning og støtte fra andre i gruppa. GR har egne kurs for menn.. Har gått flere kurs selv og begynner på nr 2 i morgen..

 

Lykke til og jeg håper du vil bruke forumet aktivt!

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsbygning, ja.. Mmm, føler meg kjempelur... Men så er det jo de som driver voldsomt med idrett som slutte,r og da legger på seg ekstremt. Var det ikke ei i slankekrigen som hadde vært spinning instruktør? (ja, kanskje hun var stor da og, for alt jeg vet, ikke fått med meg de første episodene.)

 

Kroppsbygning eller ei, du er velkommen i gjengen, og har helt sikkert noen tips å gi oss også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takker for meget hyggelige innlegg fra dere, Anneloy, Xray, Hildet og sols :-)

Har faktisk stor tro på dette opplegget rundt Vektklubben. Utrolig interessant å se hvor stor betydning valg av mat har å si for et menneske. Gjorde noen tester med å legge inn all slags mulige matvarer og gotterier inn i "mat og trim "listen min. Ble faktisk skremt over å se resultatet. Jeg ser at jeg har misshandlet kroppen min på det sterkeste i lang tid. Men nå er det SLUTT.

Xray nevnte "Slankekrigen" i sitt innlegg. Synest opplegget til de Norske deltagerene virker mye mer gjennomførbart enn både Danmarks og Sveriges opplegg. Opplegget til Kari virker meget fornuftig, og for meg virker det ganske likt Grete Roede. Den svenske treneren virker litt .....vet ikke helt hva jeg skal si...litt skremmende :-). Men ivertfall, Blir inspirert av å se at de får det til. Heia Norge :-)

Kos dere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daeman.

 

Så fint at du har sluttet og røyke!!! Det er kjempe bra gjort. (Selv om det betyr noen pluss kilo på vekta.) Og hvis jeg forstår deg rett, så har du allerede gått ned 15kilo?! Dette går veien! Hva har du gjort for å komme igang?

 

Og hvordan får dere inn smileys/ikon i teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cabosna.

 

Den første vektreduksjonen på 15 kilo klarte jeg etter et meget sterkt møte med fastlegen min for 2 år siden. Med en meget bestemt og overbevisende stemme fortalte han at her har jeg ingen valg :-( . Med en kostomlegging.....eller bare ta vekk snop og italiensk salat så raste jeg ned ca 18 kilo på ca 7-8 måneder. Så stoppet det. Vekten ville ikke gå lenger ned. Jeg mistet inspirasjonen. Har gått litt opp og ned det siste 1,5 året. Prøver nå på nytt :-) .

 

Smileys får du til med å trykke inn tastene kolon bindestrek parantes

 

 

:-) :-( :-) ;-) :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen.

Har nå prøvd å holde meg på 2500 kcal hvær dag siste uken. Har forsåvidt bare klart 2500 på lørdagen, resten av dagene klarte jeg bare å komme opp mellom 1800 og 2000 kcal. Har ikke gått sulten en eneste dag :-)

 

Resultater første uke: - 2,1 kg og - 4 cm rundt magen ;-) . Fikk en liten tåre i øyet av å se resultatet etter en uke med kostomlegging.

 

See Yaa !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat! Det er motiverende for fortsettelsen, når man ser resultater fort. :-)

 

Deilig at man kan spise seg god og mett! Jeg synes det er veldig viktig og spise ofte og nok!!! Da kommer ikke SUGET etter en POSE potetgull.

 

STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok 14 dager er gått, og JEG KRYMPER. he he, er kjempemotivert til å fortsette den gode kampen mot KILOENE og den usunne livstil. Jeg tenker faktisk ikke på snop og søtsaker heller, for jeg går rundt og er mett. Presterer bedre på jobben gjør jeg og. Dette kommer nok mye av at jeg har begynnt å spise frokost. Jeg vet at jeg før eller senere vil møte ''motbakke''. men får ta dette når så langt kommer.

Jeg nyter den fantastiske følelsen at nå faller buksa av av seg selv ;-) selv om det er litt irriterende å måtte hipse opp buksa hele tiden :-)

 

STARTDATO:

24. okt 2005

STARTVEKT:

120.5

TRIVSELSVEKT:

99

VEKT NÅ:

116.5

 

RESULTAT:

Vekt:

-4 kg

Midjemål:

-5.2 cm

Totalmål:

-5.2 cm

 

 

DAEMAN - the male looser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok 14 dager er gått' date=' og JEG KRYMPER. he he, er kjempemotivert til å fortsette den gode kampen mot KILOENE og den usunne livstil. Jeg tenker faktisk ikke på snop og søtsaker heller, for jeg går rundt og er mett. Presterer bedre på jobben gjør jeg og. Dette kommer nok mye av at jeg har begynnt å spise frokost. Jeg vet at jeg før eller senere vil møte ''motbakke''. men får ta dette når så langt kommer.

Jeg nyter den fantastiske følelsen at nå faller buksa av av seg selv ;-) selv om det er litt irriterende å måtte hipse opp buksa hele tiden :-)

[/quote']

 

Helt fantastisk start daeman! Jeg har hittil gått ned 13 kilo på ti uker, og for 3-4 uker siden måtte jeg sy inn alle buksene mine! Hvis du ikke er så fingernem selv, så håper jeg du har noen i familien som har symaskin! (OK, innrømmer det, er skikkelig dårlig på å sy selv, så søsteren min gjorde det :) ) -Du kommer nemlig til å måtte bytte ut store deler av garderoben etterhvert uansett, så da er det greit å ikke bruke så altfor mye penger på det i starten!

 

Men er det ikke deilig!!!??? Ønsker deg lykke til videre, og hvis du vil, stikk innom ned 20-30 kilo på Motiver deg sidene! -Der er vi flere som skal ned sånn omtrent 20-30 kilo!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg Etter mange år med "kroppsbygging"' date=' ønsker jeg nå å kontroll på vekt og inntak av godsaker. Nå er jeg 120 kilo. Sånn er det bare. Jeg har ikke alltid vert sånn. I 92 flyttet jeg på hybel. Jeg var da 65 kilo, 1,84 høy MANN, 74 modell, lykkelig røyker ( sånn ca 15 Prince mild om dagen) og levde et meget aktivt liv. Med hybellivet fulgte enorme frokoster, luncher, MIDDAGER og Kvelds, Og litt snaks innimellom (...ok mye snaks da) og så sluttet jeg å røyke. Sofaen ble favoritt tilholds stedet. Et fantastisk liv. Etter et år på hybelen sa vekten 95 kilo, NITTIFEM KILO :-( ....men jeg fortsatte det gode liv) Ikke før vekten var passert 135 kilo la jeg merke til at jeg hadde lagt NOE på meg. Jeg har frem til i dag invistert mye i kroppen min. Faktisk kan jeg vel si at kulemagen min er min fremste invistering. Kan ikke si at jeg er stolt av meg selv. Jeg har til og med klart å pådra meg en ukes sykehus opphold pga ufornuftig kosthold over lang tid. Men nå skal jeg klare å gå ned i vekt. Har et stort ønske om at vekten en dag skal vise et tosifret tall, sånn feks 99 kilo. Og at jeg klarer å løpe Stoltzen opp på under 150 minutter. Ønsk meg lykke til og velkommen inn i vektklubben :-)[/quote']

 

Velkommen skal du være! Så koselig med en mann blant alle damene da.... =) Ønsker deg lykke til med ditt nye sunne liv. Vi trenger nok litt støtte i blant alle sammen. Det kommer alltid dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg KRYMPER:

 

Dette blir bare bere og bedre. Motet er på topp nå og buksa vil fremdeles av av seg selv :-)

 

STARTDATO:

24. okt 2005

STARTVEKT:

120.5

TRIVSELSVEKT:

99

VEKT NÅ:

115.6

 

RESULTAT:

Vekt:

-4.9 kg

Midjemål:

-5.5 cm

Totalmål:

-5.5 cm

 

 

See Yaa.

 

Daeman :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spurven :-)

 

Takk skal du ha. Velkommen skal du være du også :-)

Jeg føler meg velkommen her og har fått mange hyggelige tilbakemeldiger og gode råd.

 

Keep on the good work :-)

 

Daeman :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...