Gå til innhold

Humm - titter rundt..


Gjest SunSmil
 Share

Anbefalte innlegg

og her er jeg...

Dessverre føler jeg at jeg har svært lite motivasjon til å gjøre noe med vekta mi - har så lyst å gå ned i vekt! Men motivasjonen er nesten total borte - noen som vet hvordan man får tak i motivasjonskilde eller noen gode tips??

Jeg skulle gjerne ha gått ned 20 kg - og jeg har født 2 skjønne barn, noe som jeg aldri i livet skulle være foruten!! :)

 

Ville ha vært bra om å ha noen å snakke med underveis hvis jeg bestemmer meg for å gjøre noe?

For jeg er alenemor til 2 - så jeg føler at tiden ikke strekker seg til for å få gjort noe med det.. :) og ikke minst - dårlig økonomi også..

 

Mvh SunSmil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. viss du ikke er motivert får får å gjøre noe med det, start i de små, kjøp litt magert pålegg, drikk mere.... prøv å kutte ut noe av søtsakene. når du spiser nok vil blødsukkeret bli sabilt og lysten blir borte etterhvert. dette hjalp meg får noen år tilbake... og du..... skulle du dukke under får noe søtt........ jaja, start på nytt.....:) lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kjempemotivert av å være på GR-nett. Synes det er så mange gode tips her, og fint å treffe andre i samme situasjon.

 

Ellers er jeg enig i at det kan være lurt å starte med små endringer! Og når man klarer det, blir man mer motivert fordi man har vært så flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det vanskeligt utan motivation. Ta det litt om litt. sett -5 kilo som første mål. Motivationen kommer etter vart skall du se.

Om inte annat så kan du tenke på att barnen får en lettare och gladare mamma som orker mye mer.

Vad som hjelpte meg var att kutte ut kvells-spisingen.

Jeg satte mig i soffan och spiste brødskiver og annat nær ungarna till slut somnat och tystnaden sænkte sig øver huset. Det har jeg slutet med, och det ger resultat. Er du sulten så spis frukt, riskaker eller suppe på kvællen.

Skaff dig ett handarbete, strikketøy eller lignende, så er hænderna opptatt med noe og du har annat att tenke på.

Lykke till, dette klarer du!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg tror du har motivasjon da du skriver at du: "har så lyst å gå ned i vekt". Alle har både indre og ytre motivasjon, men noen når målene bedre ved hjelp av ytre motivasjon. For egen del har jeg nå begynt på kurs fordi det å møte andre i samme situasjon gir en ekstra motivasjon til å yte litt ekstra og stå i mot fristelser. Dessuten vil det være litt "flaut" å legge på seg under kurset.... Jeg er student og har dårlig råd så for å få råd til kurset må jeg nå kutte ut andre ting. Det i seg selv gir jo motivasjon til at jeg kan ikke "kaste" bort penger på et kurs uten å mene noe med ønsket mitt.

Barn krever mye tid men er også en motivasjonsfaktor - tenk på alle de trimaktivitetene du kan legge inn som er med på å øke forbrenningen. I tillegg er det morsomt :-) og barna ville bli glade for mer lek.

Oppgave til deg: Hvilke tre aktiviteter kan du gjøre denne uken som vil være det første steget?

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å gå ned 20 kilo! Og du vil merke at økonomien ikke forverrer seg. Sunn mat er kanskje litt dyrere å kjøpe inn, men du sparer veldig mye på alt det du ikke kjøper!!!

 

Jeg er selv tobarnsmor, og skal ned totalt 26 kilo - 10 er borte i dag! jeg føler meg som et nytt menneske alt, og er fortsatt kjempe motivert! Spiser 5 måltider om dagen, og er nesten aldri sulten!

Stå på dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...