Gå til innhold

Jippi!


Gjest Solsikken11

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikken11

Har nettopp meldt meg på internettkurs! Skal starte om et par uker! Gleder meg veldig masse, samtidig som jeg er veldig spent ;)

 

Dere her inne har inspirert og motivert meg sånn at jeg ikke så poenget med å vente til etter jul med å ta tak i livsstilen min! Tror at den største utfordringen kommer til å være å spise ofte og nok mat. Har registrert matinntaket i den siste tida og det ligger rundt 1300-1500 kcal. Men så mye som jeg skal ned (ca60 kg) har jeg skjønt at jeg burde ligge rundt omkring 2000. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det. Noen tips?

 

Gikk tur i nærmiljøet i går, og oppdaget et treningssenter i passelig gå avstand fra meg. Tenkte jeg skulle inn og se hvordan det var der. Det jeg så var at de hadde aerobic og spinning på timeplanen. Hvis jeg tør så trasker jeg innom der i morra og forhører meg om tilbudene de har.. Så forresten at de hadde naturterapi også (aromaterapi og soneterapi), ikke noe å forrakte det heller. :)

 

Hilsen en spent Solsikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du har tatt det skrittet du har tatt for å gjøre noe med livet:)

Vi er mange som skal ned like mye som deg, og det er godt å ha flere der som går gjennom det samme. Du får spise mange måltider, etterhvert, så ser du at det går fint:) Ikke så store problem å få i seg allikevel:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toomuchme

Så flott at du har begynt!

Jeg så du tenkte på hvordan du skulle få i deg nok kalorier... Jeg går på meny 3

---> meny 4, så jeg skal ligge på 1900--->2000 kcal pr dag. Jeg strevde veldig med å få i meg nok de første ukene... Og gikk i fella en uke som jeg spiste for lite, og da gikk jeg opp 200 g. Etterhvert nå, går det veldig mue bedre, og jeg har snappet opp noen triks...

 

Jeg spiser iblandt havregrøt til frokost. i en oppskrift i boka står det 1 ss rosiner strøs på toppen. Jeg bruker 2 ss, og koker de sammen med grøten. Jeg synes det er mye bedre, og du får i deg litt flere kcal.

 

På kvelden spiser jeg gjerne kornblanding. da blander jeg gjerne inn 1-2 frukter, litt rosiner, og valnøtt. Lettyoghurt oppå. Valnøtter har mye kcal, men er veldig sunt.

 

Jeg synes ofte at middagen blir veldig stor. sikkert fordi jeg spiser de fleste grønsakene samtidig. Derfor har jeg funnet ut av at jeg heller tar litt mere pålegg på brødet, og litt mindre porsjon til middag.

 

Jeg ønsker deg lykke til!

 

Jeg vil også si at internett kurset sikkert er veldig flott, men jeg synes det virker vanskelig å gjøre dette helt alene... Jeg vet jeg ikke hadde hatt viljestyrke nok alene. Hvis det blir vanskelig, så ikke nøl med å ta kontakt med en kursveileder. Det er veldig motiverende å gå på kurs, og jeg må ha en som sjekker meg hver uke, for at jeg skal holde fokus hver uke...

 

Håper jeg får høre hvordan det går med deg!

 

Dette fikser vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toomuchme

Så flott at du har begynt!

Jeg så du tenkte på hvordan du skulle få i deg nok kalorier... Jeg går på meny 3

---> meny 4, så jeg skal ligge på 1900--->2000 kcal pr dag. Jeg strevde veldig med å få i meg nok de første ukene... Og gikk i fella en uke som jeg spiste for lite, og da gikk jeg opp 200 g. Etterhvert nå, går det veldig mue bedre, og jeg har snappet opp noen triks...

 

Jeg spiser iblandt havregrøt til frokost. i en oppskrift i boka står det 1 ss rosiner strøs på toppen. Jeg bruker 2 ss, og koker de sammen med grøten. Jeg synes det er mye bedre, og du får i deg litt flere kcal.

 

På kvelden spiser jeg gjerne kornblanding. da blander jeg gjerne inn 1-2 frukter, litt rosiner, og valnøtt. Lettyoghurt oppå. Valnøtter har mye kcal, men er veldig sunt.

 

Jeg synes ofte at middagen blir veldig stor. sikkert fordi jeg spiser de fleste grønsakene samtidig. Derfor har jeg funnet ut av at jeg heller tar litt mere pålegg på brødet, og litt mindre porsjon til middag.

 

Jeg ønsker deg lykke til!

 

Jeg vil også si at internett kurset sikkert er veldig flott, men jeg synes det virker vanskelig å gjøre dette helt alene... Jeg vet jeg ikke hadde hatt viljestyrke nok alene. Hvis det blir vanskelig, så ikke nøl med å ta kontakt med en kursveileder. Det er veldig motiverende å gå på kurs, og jeg må ha en som sjekker meg hver uke, for at jeg skal holde fokus hver uke...

 

Håper jeg får høre hvordan det går med deg!

 

Dette fikser vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11
Så flott at du har begynt!

Jeg så du tenkte på hvordan du skulle få i deg nok kalorier... Jeg går på meny 3

---> meny 4' date=' så jeg skal ligge på 1900--->2000 kcal pr dag. Jeg strevde veldig med å få i meg nok de første ukene... Og gikk i fella en uke som jeg spiste for lite, og da gikk jeg opp 200 g. Etterhvert nå, går det veldig mue bedre, og jeg har snappet opp noen triks...

 

Jeg spiser iblandt havregrøt til frokost. i en oppskrift i boka står det 1 ss rosiner strøs på toppen. Jeg bruker 2 ss, og koker de sammen med grøten. Jeg synes det er mye bedre, og du får i deg litt flere kcal.

 

På kvelden spiser jeg gjerne kornblanding. da blander jeg gjerne inn 1-2 frukter, litt rosiner, og valnøtt. Lettyoghurt oppå. Valnøtter har mye kcal, men er veldig sunt.

 

Jeg synes ofte at middagen blir veldig stor. sikkert fordi jeg spiser de fleste grønsakene samtidig. Derfor har jeg funnet ut av at jeg heller tar litt mere pålegg på brødet, og litt mindre porsjon til middag.

 

Jeg ønsker deg lykke til!

 

Jeg vil også si at internett kurset sikkert er veldig flott, men jeg synes det virker vanskelig å gjøre dette helt alene... Jeg vet jeg ikke hadde hatt viljestyrke nok alene. Hvis det blir vanskelig, så ikke nøl med å ta kontakt med en kursveileder. Det er veldig motiverende å gå på kurs, og jeg må ha en som sjekker meg hver uke, for at jeg skal holde fokus hver uke...

 

Håper jeg får høre hvordan det går med deg!

 

Dette fikser vi![/quote']

 

Hei og takk for tips!

 

Blir en utfordring å spise nok, men med gode tips så går det kanskje litt bedre enn jeg frykter. Når det gjelder internettkurs kontra lokalkurs, så har jeg mest lyst til å ta lokalkurs siden jeg kan få flere støttespillere der. Men dessverre var jeg for sent ute til å melde meg på der, og vil heller vente til neste gang for å få med meg et fullt kurs. Men i mellomtiden så kan jeg jo starte likevel, med internettkurs. Er veldig spent på hvordan støtten blir siden jeg kun har en kursleder å forholde meg til, og ikke andre deltakere. Hvis du eller andre har noen erfaringer angående dette, så tar jeg gjerne imot dem. ;)

 

Siden jeg ikke har andre deltakere jeg kan utveksle erfaringer med, så tenkte jeg at dette forumet var en bra tilng å bruke.

 

Blir spennende! Du er allerede på godt vei, vi skal klare dette ja!

 

Hilsen Solsikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp meldt meg på internettkurs! Skal starte om et par uker! Gleder meg veldig masse' date=' samtidig som jeg er veldig spent ;)

 

Dere her inne har inspirert og motivert meg sånn at jeg ikke så poenget med å vente til etter jul med å ta tak i livsstilen min! Tror at den største utfordringen kommer til å være å spise ofte og nok mat. Har registrert matinntaket i den siste tida og det ligger rundt 1300-1500 kcal. Men så mye som jeg skal ned (ca60 kg) har jeg skjønt at jeg burde ligge rundt omkring 2000. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det. Noen tips?

 

Gikk tur i nærmiljøet i går, og oppdaget et treningssenter i passelig gå avstand fra meg. Tenkte jeg skulle inn og se hvordan det var der. Det jeg så var at de hadde aerobic og spinning på timeplanen. Hvis jeg tør så trasker jeg innom der i morra og forhører meg om tilbudene de har.. Så forresten at de hadde naturterapi også (aromaterapi og soneterapi), ikke noe å forrakte det heller. :)

 

Hilsen en spent Solsikken![/quote']

 

 

Hei :)

 

Ønsker deg lykke til med beslutningen om å begynne på internett kurs.

 

lykke til, kjekt at du er inne å leser min blogg:)

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på internett kurs for noen få uker siden, og jeg synes det er veldig ok. For meg passer det utmerket, jeg foretrekker et internett kurs fremfor å gå på kurs. Synes ikke jeg er alene, for jeg "prater" med kursleder på internett, hvis jeg lurer på noe, kan jeg sende henne en melding og hun svarer meg så snart hun kan. Jeg synes det er kjempeflott og tror du vil like det godt du også. Ønsker deg masse lykke til.

 

Hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...