Gå til innhold

Sunnisene - uke 44


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle sammen!

 

Ny tirsdag - nye tall...

 

Håper dere har hatt en god uke - min har vært sånn passe grei. Uka gikk fint men det var familiebursdag på lørdag og søndagen tilbragte jeg i en håndballhall hvor jeg sto og stekte vafler...... need I say more.....?

 

Status - 76,3 kg, midje 87 cm

De observante av dere registerer at her er det ingen endring de siste to ukene.

Ikke bra!!!

 

Snikveide meg søndag kveld og forsto da hvilken vei det bar. Har derfor i hele går veid ALT jeg har puttet i munnen. Og det var en liten overraskelse...

Øyemålet, som jeg trodde var godt trent etter et par GR-kurs, var ikke så bra lenger. Kort fortalt - mine 20 gr. pålegg var mer mellom 30 og 40. Og sånn var det med alle de andre tingene også. Ikke rart jeg ikke går ned! Men - så lenge jeg er klar over problemet er det jo "lett" å gjøre noe med det. Alle morsomme kommentarer ang. kjøkkenvekta som nå følger meg overalt får jeg bare tåle.

 

Trening er en annen ting jeg sliter med. Med en stor familie med barn i alle aldre er det alltid noe som skjer. Og av en eller annen grunn kommer jeg og mine aktiviteter alltid sist på prioriteringslista. Hadde en alvorsprat med samboeren i går - eller - jeg prata - han lytta. Nå skal mor i huset prioritere sin egen kropp fremfor alle andre en periode. Støv og rot får noen andre ta ansvar for en stund fremover - her skal det trenes! (bare Halloweenfest for 9-åringen min er over, bursdag for far på onsdag er over, bare foreldremøte på torsdag er over.... skjønner dere...???)

 

Nå er jeg spent på å få høre om dere andre! Ser at noen av dere er kjempeflinke!!! Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for 1 kg. i uka - knallbra!

Blir motivert av å lese om deres suksesshistorier - stå på, skriv mer!

 

Til slutt - hvordan får dere satt inn smiley i selve teksten dere skriver????

 

Klem heikik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

Da er det tid for veiing og jeg vurderte å droppe veiinga siden jeg har tatt helt fri fra slankingen denne uken. Det har vært flere bursdagsfeiringer (her i huset også, med kakene det bringer med seg (og rester)) og vennefest på lørdag..

 

Jeg har altså denne uken gått opp (!!) 1 kg og 1 cm rundt livet..

 

Må stramme inn nå. Det er heldigvis ikke så mange hendelser å ta hensyn til fremover, så jeg får bare prøve.. Men jeg har besøk og har ikke så lyst at kjøkkenvekta skal avsløre at jeg er "på slankern" - siden jeg av og til bare må unne meg noe... (da er det kjedelig at noen vet at jeg egentlig ikke burde spise det..).

 

Jeg skal med vektens 80,3 kg kjempe meg raskt ned under 80 igjen. Forrige uke var jo en seier - UNDER 80!! Hurra! Denne uken: OVER 80 ÅH NEI!!

 

Så beklager Heikik - ingen positiv historie å bli inspirert av denne uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda så lei jeg var i går morges, etter utskeielser i helga, har jeg jammen klart å gå ned 0,8 kg og 1 cm i midje (83,1 kg og 79 cm). Det er totalt 3 kg på 3 uker, det!!! Det var søren meg det som var mest rettferdig òg, for jeg har ellers vært kjempeflink. Og det er jo ikke noe som er mer frustrerende enn å ha vært flink og IKKE gått ned. En annen ting er jo at når en vet en har skeia helt ut - da kan en jo ikke forvente at en ser noen nedgang.. Men dette lover bra for fortsettelsen - nå er det bare å stå på videre. Til dere som har skeia helt ut: Jeg skjønner det så godt, men nå er det ikke lenge igjen til julebordet: så SKJERPINGS nå framover!!!

Godt spørsmål det med smileys i teksten - det får ikke jeg til heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......positive historier som inspirerer!

Det er faktisk ganske ok å se at det er andre som også har det litt tungt til tider. Jeg har jo ikke akkurat jublende resultater de siste to ukene (opp - ned - tilbake til start) så jeg synes det er litt "godt" å ikke være aleine om å ikke få den ønskede vektnedgangen.

Vi får se fremover mot dagene som kommer og sørge for at de blir bra - da får nok vi også positive historier å fortelle de andre!!!

 

Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....til deg Gry69 - knallbra med 3 kg. på 3 uker!

 

Og jeg lover deg - nå er det full SKJERPINGS fra min side!

 

Julebordene er i sikte og denne kroppen MÅ kvitte seg med noen kilo før den tid.

Har bestemt meg for å IKKE kjøpe klær i størrelse XXL som så må kastes når jeg får min slanke og smekre kropp tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha stått stille siden vi begynte sunnisene,så har jeg endelig gått ned fra 72,2 til 71,1!!!!! - 1,1kg-HURRA-er så glad det endelig løssner,og det til tross for alle kakene jeg spiste forrige uke,så det er håp for de av dere som ikke har vært så flinke også.

Midjemålet går jevnt nedover -0,5 cm siste uke,er nå 90 cm,og minus 5.5 cm siden start.

Trimpoeng forrige uke 14,5,måtte jo gjøre opp for alt det søte.

Kjempebra Gry 69,har kommet deg opp av "kjelleren" igjen skjønner jeg,bra!

Klem fra lykkelige Tuxie.

 

Happy Halloween!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo litt deppa forrige uke.

-Gikk da ned bare 0,1kg ned fra tirsdag til tirsdag, og endte på 62kg. ;)

Men i dag veide jeg 60,2kg !!! :)

Dvs ned 1,8kg på ei uke (1,9kg siste 2 uker) :)

 

 

 

Tenkte at jeg måtte være streng med kalorigrensa mi, for jeg skulle fortsette å gå ned! Og det virket til gangs. La meg litt lavere enn normalt siden jeg gikk så lite ned forrige uke. Har jo det målet med å gå ned 1 kg pr uke, men ikke mere. Bruker kjøkkenvekta mye. Å ellers så tar jeg det på øyemål men tar heller litt overslag enn underslag om jeg er usikker. Skriver ned alt her på dagsrapporten og dermed ser jeg om jeg har råd til å skeie ut ekstra. Elsker mat å koser meg godt innenfor grensa.

 

Midjemål har jeg endelig målt også. Ned fra 101 til 92,3 på 7 uker! Er kjempefornøyd! For nå passer jeg inn i mange av buksene mine!

 

 

______________________

Hilsen Nydelig

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var syk i går, så derfor kommer mine resultater først i dag.

Var kjempespent siden jeg har vært 5 dager på sykehus med søsteren min og har dermed ikke veid maten, eller spist fornuftig. Har prøvd å spise mindre. I tillegg har jeg fått mensen.

Veide 88,8 kg, dvs. ned 1,2 kg. 98 Cm = - 1 cm.

Har ikke fått trent noe.

Kjempefornøyd. Sprakk i går og spiste potetgull og sjokolade. Var syk og sliten etter 1 uke på sykehus, så jeg "trøstespiste". Så det spørs hvordan neste ukes veiing blir.

I dag er jeg klar for fight igjen.

 

Heikiki - du får smil i teksten ved å sette kolon og parantes ;)

 

Ha en flott uke til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer min innrapportering som ikke er noe å skryte av, jeg gikk opp 0,3 kg og er igjen oppe på 72,4 kg, jeg har mistet 3 cm rundt midjen og er nå 78 cm rundt midjen...det er da noe det da...;) må tenke på at jeg fra juni har gått ned 12,9 kg og 25 cm rundt midjen...i de tyngste tidene er jeg nødt til å tenke sånn ellers hadde jeg gitt opp for lengst....håper på bedre resultat neste uke...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske dere en riktig god, sunn helg,jeg! Lykke til med maten og trimminga! Jeg ,for min del, skal være litt flinkere enn forrige helg - så ikke nedturen blir så stor til uka igjen...

Ha en fin helg,da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke kaloriene vises på vekta på tirsdag, men har erfaring med at hvis jeg spiser mer i helga, er magen mer full enn ellers, og det kan vises på vekta. Jeg erfarte forrige uke at da jeg allikevel var veldig flink på mandag, forsvant den fulle magen og vekta viste nedgang på tirsdag. Jeg tror kroppen min samler mer vann også, når jeg spiser mer... Jeg vet ikke, men det kjennes sånn - for buksene blir liksom litt strammere... God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sunniser!!

Så kooselig å bli savnet altså!!

Jeg har bare hatt det så himla travelt og dvs litt fest har det vært også....:) Men gøy!!!

Har bare flydd rundt men det har her også vært foreldre møter med kaker og basar og loppis og to bursdager og en personale fest....ja dere vet...var litt flink her og der, men har også vært litt slapp med rutiner. Ikke spist det jeg skulle og det jeg har konsumert har ikke vært annet enn tomme kalorier(rødvin,fløtesaus men altså rype!!!kan ikke spise salat til det, og litt desserter)!

Har gått ned 1 kg og ligger på 65,5 totalt 10,5kg men opp 3cm i livvidde!..(kan jeg ha målt feil sist eller er det mulig??)

Har fått litt komplimenter i det siste, fått på et skjørt som var for lite, osv..det er jeg sååå evig takknemlig for! Er litt redd jeg ikke kommer i 60kg til jul, men faen heller har vært flink altså, så da er det bare julen som må stå sin prøve.Hvis jeg ikke går ned, så ofrer jeg all juleribbe og annet snadder hele julen(håper jeg slipper det)!

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det er så deilig å lufte hodet sitt her altsåååå!!!

Alle andre er dritt lei av å høre om vann og salat;)

Ståå påå folkens kjempe godt strevet så langt!!!!

Har det hektisk men skal tune in om det enn blir om natten!!

 

Masse stå på klemmer fa en mindre meg!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det spises mere kalorier på fredag og lørdag..

-vises de på vekta på tirsdag?

 

-Eller kommer de ikke til å merkes før neste veiedag?

 

Noen som vet det?

 

Leste at det tar en og en halv uke før det merkes!! Så da skjønner jeg litt mer på min kurve i alle fall. Var ikke meningen å strø salt i såret, altså...dette må vi finne ut av!!

Stå på flinken!!:)

 

Kjære administrasjonen...hvor lang tid er det før syndene vises og kan man forebygge????

 

Love Olivia Smult!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at det tar en og en halv uke før det merkes!! Så da skjønner jeg litt mer på min kurve i alle fall. Var ikke meningen å strø salt i såret' date=' altså...dette må vi finne ut av!!

Stå på flinken!!:)

 

Kjære administrasjonen...hvor lang tid er det før syndene vises og kan man forebygge????

 

Love Olivia Smult!![/quote']

Nei nei. Ingen sår her nei. :)

Har et mål om å gå ned 1 kg i uka, MEN ikke mere enn det. Så når jeg ser jeg begynner å gå for fort ned så spiser jeg litt ekstra. Men så er det litt vanskelig å vite når det jeg spiser egentlig vises på vekta. Ganske vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte nesten gi meg selv en liten smekk da jeg skrev dette - tenk å foretrekke mandagens mas fremfor helgens kos! Men - med tanke på matinntak så er ukedagene absolutt å foretrekke, i alle fall for meg.....

 

Har vært på helgebesøk hos min mamma og pappa, koselig, men uff så dårlig det har gått med mat. Pappa elsker å lage mat, og alt skal helst være dyppet i smør eller fløte..... skjønner dere problemet? I et forsøk på å kompensere for alle kaloriene har jeg spist minimale porsjoner og når kvelden kom var jeg kjempesulten. Og min snille mamma og pappa måtte selvsagt finne frem litt snop å sette på bordet, gjett hvordan det gikk! Mann og barn storkoste seg, mens jeg ble mer og mer deprimert for hver ting jeg puttet i munnen.

 

Men - spist er spist osv. Begynner på ny frisk i dag! Skal jobbe overtid i dag og har allerede planlagt måltidene (flink jente!) Sto på kjøkkenet kl. 05.30 i dag tidlig og smørte nister for hele dagen. Middag blir en Fjordland som kan varmes i micro'n i kantina.

 

Så at noen av dere lurte på hvor lenge det gikk før helgens utskeielser vises på vekten. Jeg har lært på GR-kurs at det tar 7 - 10 dager før inntak vises på vekta. Dersom man er flink til å få i seg nok væske (2 liter vann pr. dag) samt øker antall trimpoeng i etterfølgende uke kan noe av økningen avverges..... Vet med andre ord hva jeg må gjøre denne uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...