Gå til innhold

motivasjonsgruppen uke44


Gjest cice

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

 

Jeg har en krise, batteriene mine på vekta er gåen, og jeg får ikke tak i nye denne uken.. de har ikke de batteriene her i nær området.. men skal jobbe hardt for å få dem til fredag fordet om.. håper jeg kan få noen til å kjøpe for meg.

 

Ellers har uka begynt fint, og jeg håper alle får en flott uke. Det regner endel her, og jeg jobber med å komme meg ut og opp av sofaen. Jeg prøve også å finne et nytt elemen som kan drive meg nå som vekta er død..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakklanes

Hei! Nå sitter jeg inne og ser at kvelden kommer og det har blitt mørkt ute.... planen min i dag var å gå meg en lang tur, men på grunn av snøstorm var det ikke mulig!

 

Men nå har det løyet, men det er stupmørkt ute......men har bestemt meg for å gå en mindre tur likevel!!! Litt er bedre enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort meg klar til dagens prøvelse. Skal på syklubb sammen med mine gode veninner. Har spist mine 5 måltider og kommet opp i 1300 kcal. Dvs. at jeg har 400 kcal i gjen før jeg når "taket" av min tilmålte kcal kvote. Håper vertinnen serverer noe som er lett å regne på ;)

 

Sliter med høstforkjølelse og kjenner at det aller beste hadde vært å tulle seg inn i dyna og sove men det kan jeg jo ikke gjøre fordi jeg har noen kcal tilovers som må inntas før midtnatt :) Og jeg har veldig behov for å treffe damene slik at jeg får trimmet lattermusklene mine.

 

Cice: Du får lete frem målbåndet og ta målene dine for å holde motet oppe til du får tak i batterier til vekta di. Og forresten så veier vi vel oss ikke hver dag heller :)

 

Ha en fin "tenk før du handler uke" alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi godt i gang med en ny uke.

 

Pæra: håper du hadde en fin kveld sammen med venninnene dine, at du fikk trimmet lattermusklene masse.

 

Cice: du får gjøre som Pæra foreslo, bruke målebåndet som motivasjon denne uka istedet for vekta.

 

Selv bruker jeg vekta alt formye, men jammen ikke lett å la være å hoppe oppå der daglig.

 

Nå skal jeg se Greys Anatomi, før jeg skal sykle 30 min. Syklet en runde på 20 min. tidligere i kveld. Har blitt litt for dårlig tid til trim denne uka, så får prøve å få noen trimpoeng i dag og i morgen, før jeg skal på vekta på torsdag.

 

Ha en fin uke alle sammen.

 

Klem fra Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da er vi godt i gang med en ny uke.

 

Pæra: håper du hadde en fin kveld sammen med venninnene dine, at du fikk trimmet lattermusklene masse.

 

Klem fra Tone[/quote']

 

;) ... stort smil og latter fra Trøndelag i kveld.

 

Jo takk har fått trimmet en del muskler i kveld ja. Utrolig herlig med slike kvelder hvor det meste som blir sagt blir vridd på slik at alt blir bare tull og fjas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt lite trim denne uka, i kveld må det bli skjerpings! Har to faste kvelder i uka med gruppetrening på treningssenter, men måtte avlyse begge denne uka pga møter på jobben. Men da er det bare å finne på noen av de andre dagene, så i kveld får jeg prøve å sanke treningspoeng. Fikk forresten fyllt mitt første trimtre forrige uke, det er jeg kjempestolt over! Klarer jeg ett til før jul? :-)

 

Ha en sprek uke alle sammen! Ikke bruk snø og kulde som unnskyldning for å skulke trening! (Den var vel egentlig ment mer på meg selv enn dere... ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, det går jo rett i glemmeboken av og til ..at det finnes annet enn vekta. Den kommer nok i orden i morgen.. så da får jeg veid meg fredag morgen alikevel.. :-) Skal på verksted med bilen fredag, så jeg må til byen i morgen. Da er det jo enkelt å få tak i batteri.

 

Jeg veier meg bare den dagen av prinsipp i utgangspunktet, men det skjer noen få ganger i året at "jeg bare må sjekke".

 

I dag har jeg gått tur og henta småtta i bhg på vei hjem. Ble mye tyngre å gå med engang. Men det gjør godt.

 

Merker ellers at det er lettt for å ta en kjeks til kaffe/ teen om kveldene, så her blir det full konsing om kostholdet fremover.

 

Men nå er det middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært hjemmedag på meg i dag. Minstemann ble syk og pappa'n var borte på kurs. Måtte derfor være hjemme med de utfordringene det gir! Lenge siden sist jeg var hjemme en hverdag og lurte derfor på om "helge modusen" slo til for fullt eller.... og sånn ble dagen ....

 

Spiste frokost kl 0730, polarbrød med leverpostei og myyyyyyyyye agurk, men allerede kl 0900 kom tanken ... hva har vi i skapet mon tro!?!? frem. Drakk litt vann, en kopp te og klokka 0945 ble jeg enig med meg selv om at nå er det tid for 2 knekkebrød med reker og litt lett majones. Nam nam, ble god og mett. Nytt inntak av vann og te.

 

Lunsj ble inntatt ca halv to, nytt polarbrød med salat, agurk, skinke og litt lett majones. Middag kl halv fem, en pannekake og blomkål og broccoli suppe. Alt vel så langt! Men så skulle de andre i familien kose seg litt til ettermiddagskaffeen og da greide jeg faktisk å få i meg 3 kuler fløteis!!! Ble faktisk kvalm!! og håper at jeg husker det til neste gang det serveres is! Ingen stigning i nytelsen fra den første iskula til den tredje ialle fall! ;)

 

Har nå registret alt inn på dagsrapporten og selv om jeg har registrert 350 kcal på is har jeg fortsatt igjen 250 kcal til kveldsmat. Får se om jeg greier å få i meg ett knekkebrød eller to. Er fortsatt litt ..... uvel etter is spisingen.

 

Har vært på posten og hentet pakke fra ellos i dag, ministeppen står nå klar til bruk. Det står at man til å begynne med ikke bør trene mer enn 10 - 15 min for så å øke til 20 - 25 minutter. Fine uttøyningsøvelser var det også beskrivelse på samt anbefalt puls for optimal trening. Dette skal bli gøy! :) Hadde jeg bare ikke vært så kvalm......

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

I kveld er det på vekta igjen. Jeg lurte meg på i morges også, og morgenvekten var bare 300 g mindre enn det jeg var om kvelden på forrige måling. Det blir nok en liten oppgang denne uken på meg. Jeg har ingen forklaring på hvorfor.

Kjenner jeg har mye vann i kroppen, for ringen er stram. Eller holder jeg maten bra, utenom kina på lørdag. Lurer på om det er den som er synderen, for jeg vært så rar i magen etter den. Oppblåst! Det har heller ikke blitt mine 8-10 trimpoeng som jeg pleier å ha. Har bare klart 5, for bekkenet har skapt seg igjen.

Jeg har også mye spenning i kroppen, går og venter på tilbakemelding fra drømmejobben. Kjenner skuldrene er langt opp under ørene og jeg sover veldig dårlig. Ingen av disse punktene burde være grunn til oppgang.

 

Det jeg tror muligens grunnen er, er 2,5 kg nedgang de siste to ukene. Kanskje kroppen har behov for en pause før den slipper fra seg mere fett. Ikke vet jeg. Det blir i alle fall spennende å se hvor mye opp og hva kursleder sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg planlagt dagen med godt mot.. allerede da jeg stod opp mistet jeg motet , men kom meg nå ut dørene og fikk unnagjort mestepaten i løpet av dagen. Det positive er at jeg de to siste dagene har komt meg ut på tur, som gjør godt for både kropp og sjel.

 

Ble ikke noe batteri på meg i dag da det oppstod en "krisesituasjon" , men det får bare være slik til neste fredag. Er gjerne litt slapt av meg, men akkurat nå er det litt å henge fingrene i fremover. Så jeg orker ikke stresse.

 

Men trim, trening og mosjon skal der bli:-)

 

Pappa fyller 60år neste uke og det skal feires neste lørdag, så min utfordring blir å forbrede meg til det. Blir nok mye god mat, så jeg må nesten begynne å tenke nå på hva jeg skal tillate meg å spise. Og jeg skal trene ekstra denne uken som kommer.. for å forebygge lørdagen. Det lærte vi på kurs da jeg gikk der.

At man kan trene ekstra i uken før man vet det kommer utskeielser. Da kontrollerer man hvor mye ekstra man har forbrent av kalorier og kan da gjerne ta seg et kakestykke ekstra.

 

Ellers er det blitt vinter her også, og jeg syns det er kaldt og fint:-)

Liker å komme meg ut når det er slikt vær, gode klær skaper godt vær.

He he..

 

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helg og i dag blir det seriøs trening,. Jeg har sendt småtta til besteforeldrene sine og jeg skal trene hardt.

 

Ble ikke noe veiing i går og jeg ødela hele opplegget i går kveld.

Med å trøstespise det ene og det andre. Var i begravelse i går det gikk annerledes inn på meg enn jeg hadde forventet. Så 1600kalorier ble til 2000 og sikkert mer også.

 

Så nå er det bare til å brette opp ermene og jobbe jobbe jobbe for å klare å holde vekta der den var og gå ned det som eventuelt kom på i går kveld.

 

Lurer på å gå inn for en gønnsaks uke fra Mandag av også..men må tenke på om jeg klarer det .. at jeg ikke sprekker ut i uka.

 

God helg alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har vært på posten og hentet pakke fra ellos i dag' date=' ministeppen står nå klar til bruk. Det står at man til å begynne med ikke bør trene mer enn 10 - 15 min for så å øke til 20 - 25 minutter. Fine uttøyningsøvelser var det også beskrivelse på samt anbefalt puls for optimal trening. Dette skal bli gøy! :) Hadde jeg bare ikke vært så kvalm......

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen![/quote']

 

 

Jeg har og bestillt en ministepper fra ellos. Men hva skal jeg registrere trimmen som her inne på rapport-siden? Blir det det samme som step?

 

Har forøvrig hatt de 2 mest usunne dagene siden slankingen begynnte denne uka (må bare bekjenne mine synder :)) Har vært på 2 fester, og har derfor nesten ikke spist de dagene for å "spare" de fleste kcal til kvelden. Har jo spist mager og fornuftig mat, men kun fått i meg ca 1000 kcal på dagtid. Dermed har jeg hatt kcal nok til en flaske vin og litt fingermat/snacks. I følge vekta har dette gått kjempe fint (jukse-veide i dag), men tror ikke jeg skal la dette bli en vane :)

 

Håper alle får en fortsatt kjempe god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...