Gå til innhold

Sulten..;-(


Gjest Skogsnipa

Anbefalte innlegg

Gjest Skogsnipa

Nå har jeg surret rundt på sidene og lest innlegg opp og ned, men tror jeg tar sjansen på å høre om noen andre er sultne? Jeg skal egentlig ligge mellom meny 4 og 5. Men putter jeg i meg kcal til meny 5 føler jeg ikke at det kan gå nedover. Og jeg har spist bare slike matvarer jeg kan. Masse grønsaker og mange måltider. Trimpoengene mine variere en del fra dag til dag. Men ligger gjerne mellom 20-30 trimpoeng i uka. Men jeg er sulte.. Særlig kvleden før jeg har veie dag... Er akkurat som jeg får panikk og MÅ ha mat.. Masse mat... Skulle tro man kunne reagere helt motsatt... Og jeg er vel rimelig sikker på at jeg har gått opp denne uka...

Som dere skjønner... Motet er litt dårlig på å fortsette.... 123,6 er fortsatt masse for masse....

Har spist kesam cottagechees m sukker og kanel på i kveld... Maula litt gul ost osv... Gulrot og kålrot har jeg spist en halv kg av i dag... Er det bare mellom øra det sitter altså?

 

Mvh en noe "nebbhengende" skogsnipe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg surret rundt på sidene og lest innlegg opp og ned' date=' men tror jeg tar sjansen på å høre om noen andre er sultne? Jeg skal egentlig ligge mellom meny 4 og 5. Men putter jeg i meg kcal til meny 5 føler jeg ikke at det kan gå nedover. Og jeg har spist bare slike matvarer jeg kan. Masse grønsaker og mange måltider. Trimpoengene mine variere en del fra dag til dag. Men ligger gjerne mellom 20-30 trimpoeng i uka. Men jeg er sulte.. Særlig kvleden før jeg har veie dag... Er akkurat som jeg får panikk og MÅ ha mat.. Masse mat... Skulle tro man kunne reagere helt motsatt... Og jeg er vel rimelig sikker på at jeg har gått opp denne uka...

Som dere skjønner... Motet er litt dårlig på å fortsette.... 123,6 er fortsatt masse for masse....

Har spist kesam cottagechees m sukker og kanel på i kveld... Maula litt gul ost osv... Gulrot og kålrot har jeg spist en halv kg av i dag... Er det bare mellom øra det sitter altså?

 

Mvh en noe "nebbhengende" skogsnipe....[/quote']

 

Hei.

 

Jeg ligger på meny 3+ dvs, ca 2000 kcal om dagen, men er nesten alltid sulten. En time etter jeg har spist går jeg og venter på neste måltid. Noen ganger lurer jeg på om jeg kommer til å gnage av meg armen:(

Tok det opp på kurset i dag, det som har skjedd er at jeg har fått en veldig høy forbrenning og kroppen trenger mere. Så jeg skal nå øke med 200 kcal om dagen i en uke for å se om det hjelper. Jeg har i gjennomsnitt ca 14-16 trimpoeng i uka. Med så mange trimpoeng som du har er det nok ingen fare og likke på meny 5. Ikke gå å vær sulten, spis heller et knekkebrød når sulten gnager, eller en brødskive. Jeg skal heretter spise litt, jeg sier litt, når jeg merker behov for å spise. Går man og er sulten blir forbrenningen lavere.

Ønsker deg lykke til.

 

Klem fra sulten medsøster:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg surret rundt på sidene og lest innlegg opp og ned' date=' men tror jeg tar sjansen på å høre om noen andre er sultne? Jeg skal egentlig ligge mellom meny 4 og 5. Men putter jeg i meg kcal til meny 5 føler jeg ikke at det kan gå nedover. Og jeg har spist bare slike matvarer jeg kan. Masse grønsaker og mange måltider. Trimpoengene mine variere en del fra dag til dag. Men ligger gjerne mellom 20-30 trimpoeng i uka. Men jeg er sulte.. Særlig kvleden før jeg har veie dag... Er akkurat som jeg får panikk og MÅ ha mat.. Masse mat... Skulle tro man kunne reagere helt motsatt... Og jeg er vel rimelig sikker på at jeg har gått opp denne uka...

Som dere skjønner... Motet er litt dårlig på å fortsette.... 123,6 er fortsatt masse for masse....

Har spist kesam cottagechees m sukker og kanel på i kveld... Maula litt gul ost osv... Gulrot og kålrot har jeg spist en halv kg av i dag... Er det bare mellom øra det sitter altså?

 

Mvh en noe "nebbhengende" skogsnipe....[/quote']

 

 

Hei!

 

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, for jeg sliter med akkurat det samme. Noen kvelder er helt forferdelig, bare MÅ ha noe å knaske på, og det er akkurat som om det ikke hjelper hvis det er noe sunnt jeg gumler på, føler det ikke hjelper hvis det er ikke er stappfullt av kcalorier. Men hvis jeg faller for fristelsen (noe jeg gjør litt for ofte dessverre), sliter jeg med den verste skyldfølelse etterpå. Jeg synes det har hjulpet å begynne på internettkurset til GR, men å lese om alle andres erfaringer og meninger på denne siden, hjelper enda mer. Jeg er blitt flinkere siden jeg begynte, men sliter fremdeles med dette problemet. Men jeg gir ikke opp, og det må ikke du heller gjøre. Hvis du spiser litt for mye en kveld, start på ny frisk dagen etter. Det gjelder å ikke gi opp, jeg er sikker på at vi begge to vil nå målet vårt. Jeg veier for øyeblikket ca 121 kg, så det er også altfor mye, men.... en dag SKAL jeg nå målet mitt.

 

Vennlig hilsen tsj (Trude)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte en ting. Du spurte om det er mellom ørene det sitter. Ja, det vil jeg påstå, for jeg har merket at hvis jeg er opptatt med forskjellige gjøremål, virkelig gjør meg veldig travelt opptatt, da tenker jeg ikke så mye på mat, faktisk så glemmer jeg det helt til magen min forteller meg at det er på tide med mat (den nærmest skriker etter mat da). Så det er tankene vi må lære oss å styre, eller prøve å gjøre oss så opptatt at vi "glemmer" alt vi har lyst å putte i munnen. Høres dette helt teit ut eller? Håper ikke det. Lykke til videre til deg.

 

Hilsen Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa

Er på en måte godt å høre at man ikke er alene med slike tanker og kvelder med behov for mer mat. Unner jo ingen å ha det slik mener jeg..;-/ Jeg syns jo det gikk greit i starten. Men det kan godt hende det faktisk er slik som Nikki skriver at forbrenningen har økt og at man kanskje må justere litt på inntaket.

 

Og ja "tsj" jeg kjenner også at det hjelper å være opptatt med andre ting. Jeg har nok for god tid til å tenke på mat siden jeg er midlertidig uføre... De dagene jeg klarer å holde meg i farta med noe å gjøre er det lettere å få det til riktig.

Jeg hadde tenkt å bruke denne tida med midlertidig uførhet, til å klare å gå ned i vekt, for å se om det kunne hjelpe på psyken og selvbildet, slik at jeg kanskje kunne klare en halv jobb om ikke annet... Jeg bruker mellom 1 og 2timer hver dag til turgåing, aerobic etter video og svømming. Blir mest turgåing siden jeg har hund, men det er deilig å svømme en gang i uka, og også å trene aerobic

et par ganger. Jeg kjenner også at støtten man kan få her på sidene, og det å lese om dere andre er en motivasjon til å holde ut. Mer enn kurset! Vi får hjelpe hverandre så godt vi kan.

Mvh Skogsnipa.

 

Ps: Nå skal jeg se på dansing.. Er glad i å danse, så når jeg blir lett som en fjær må gubben lære seg sving....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...