Gå til innhold

Noen som har forslag til frokost eller lunsj som metter!!!


Cikki

Anbefalte innlegg

Synes at uansett hvor mye jeg spiser til frokost, så blir jeg sulten etter en time! Det jeg skal spise til frokost er to brødrasjoner og to påleggsrasjoner.

 

Igår spiste jeg 40 gram spelt musli( eller 4-korn) med 1,5 dl skummet melk og ca 150-200 gram blandet oppdelt frukt! Ble aldri skikkelig mett og ble sulten igjen nesten med en gang!

Skiver og knekkebrød metter litt mer, men somregel varer det ikkje lenger enn to timer!

Det eneste jeg kan spise som metter i flere timer er havregrøt, men da spiser jeg 3 brød- og påleggsrasjoner.

 

Noen som kan hjelpe meg med å komme med ideer til frokoster som metter skikkelig, så jeg slipper å bli sulten igjen med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to skiver gjør deg sulten igjen etter et par timer, så ha et eple eller annen frukt på lur og fyll magen med før lunsj.

Ellers anbefaler jeg Ingers rugbrød. Baker dette selv, skjærer opp i skiver og fryser ned. To til frokost, to til lunsj. Metter utrolig godt...!

Bare å søke her eller på nettet etter oppskrift! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Jeg starter dagen med 3 Ryvita knekkebrød (99 kcal) og fordeler de resterende 120 kcal på pålegg, Cottage cheese/syltetøy, makrell i tomat......prøver å variere. Dette er i 7 tiden. Rundt kl 9 spiser jeg en frukt. Det metter litt det også :-) og kl 11 blir det lunch. Mellommåltid kl 13-1330 + frukt, middag kl 16 og kvelds 1830. Litt frukt senere på kvelden.

 

Dette fungerer for meg, men har merket i det siste at forbrenningen har økt, for jeg blir raskere sulten nå, enn når jeg begynte å spise Meny 2. Går også forholdsvis raskt ned for tiden. Men holder jeg meg slavisk til oppsettet mitt, går det greit. Har alltid frukt liggende i skuffen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi lager hjemmelaget speltbrød, som kommer ferdig blandet i pose fra Møllerens. Du finner også kaloriinnhold på disse sidene.

Det er grovt og metter VELDIG godt! Sitter gnudd her nå etter frokost ;-)

 

Husk å spise eks eple FØR maten og ikke etter, da syren i eple gjør deg mer sulten av en eller annen grunn. Lest det og følt det ;-)

 

Spis proteiner på brødet, som skinkepålegg og makrell i tomat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Jeg hadde det på samme måten som deg, Cikki, bare litt senere på dagen med mellommåltidet. Mellommåltid, hehe, det blir ofte det største måltidet nest etter middagen kalorimessig, havregryn og et par knekkebrød er næringsrikt men utrolig nok ikke så veldig mettende. Løsningen min ble å legge inn litt kålrot! 100 gram fyller godt. Siden jeg alltid spiser frukt til frokosten, er ikke behovet så stort akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...