Gå til innhold

Matlei! *sukk*


Gjest Mimmi80

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Huff, må bare skrive et lite innlegg for å få ut litt frustrasjon... Har vært fryktelig matlei den siste tiden, og merker at det tar på motivasjonen! Er lite jeg har lyst på av mat, og enda mindre lyst til å lage noe spesielt. Har blitt noen raske middager, selv om jeg har forsøkt å gjøre de så sunne som mulig. Men er utrolig kjipt når det er slik, handleturene blir bare kjipe og er altfor lite som frister. Dessverre er det noe som frister veldig, og det er de gode, gamle, raske karbohydratene i sjokolade, pasta og andre usunne ting.. *sukk* :)

 

Har i tillegg blitt litt lite trening de siste to ukene, delvis på grunn av mye jobbing, delvis på grunn av litt uggen form, og sikkert litt på grunn av manglende motivasjon. De venninnene mine jeg pleier å trene sammen med har alle vært opptatt med andre ting, og da har det holdt hardt å komme seg på trening. Fått to økter denne uka da (mot 3-4 til vanlig), og får prøve å tenke at det er bedre enn ingenting.

 

Nå skal det sies at jeg fremdeles er veldig motivert til å gå ned en hel masse kilo, må bare sparke igang litt matlyst og treningsvilje igjen. Jeg har hatt tendenser til å bli lett "høstdeprimert" tidligere, og det spørs nok om ikke det er noe sånt som ligger i bunn nå også. Er så mye lettere å la seg friste til å "kose seg" når det er mørke høstkvelder, og da kommer sjokoladesuget for fullt. Men jeg SKAL klare å holde en sjokoladefri november (da har jeg vært sjokoladefri siden 28.08, det er jeg sinnsykt stolt av for det er LENGE til å være meg!!!), sånn at jeg kan kose meg litt i desember uten å få dårlig samvittighet.

 

Huff, ble visst et ganske kjipt innlegg dette her, men det var godt å få satt ord på det... ;)

 

Ønsker dere alle lykke til! Vi skal klare dette!

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt igjen det du skriver om.. Jeg skrev nettopp ett innlegg om min manglende treningslyst og sviktende motivasjon. Jeg er for tiden full av unnskyldninger for å ikke trene a025.gif Har store mål og ønsker om å komme meg ned i vekt , må bare "tvinge" igjennom trimmen i starten. Kroppen ønsker seg jo tilbake til den behagelige livsstilen den har blitt vant med.. For å ikke snakke om overspising/ trøstespising i vanskelige tider.. De tingene vi ikke er fornøyd med i livet kommer ofte mer frem når vi ikke lenger kan spise alt bort. Syns linda stokkeland sa det bra i siste program av Litt Lettere: hun greide å holde den nye, sunne livsstilen fordi hun hadde tatt oppgjør med de grunnene til at hun var overvektig. Er vel det vi alle må gjøre!

 

Ha en fin fredag 001.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Mimmi med å ha klart å være sjokoladefri fra 28.08!! Kjempe bra , det er over 2 mnd!!

Jeg klarte det første gang fra januar til mars, men så begynnte jeg å bruke kosemerkene på det. I sommer og starten av høst glei det virkelig ut. Og konklusjonen min er at sjokolade er mitt største problem så nå har jeg bestemt meg for å holde meg helt unna!! Har klart det fra 15.oktober.

Hadde først et motivasjonmål at jeg skulle få lov til å spise sjokolade fra 23.12 til 2.01. Men har funnet ut at det skal jeg ikke, det finnes mye annet jeg isteden skal unne meg i den perioden enn sjokolade for meg er det livsfarlig og livsfarlige ting skal man holde seg unna:D

 

Når det gjelder mattips er min høsttips

klementiner

Lage toast med to toastbrød smørt med sennep, ei skive ekstra lett synnøveost ha det i toastjernet og pøs på med grillkrydder etter på.Dette bruker jeg på kveldskos:)

 

3 Små knekkebrødkjeks Knakcis hvitløk eller sesam med 20 gram lett krydderost ( smøreost ( kaloriinntak som et mellommåltid.

 

Lage skinkesnurrer fra kursbok 1 greteroede.

 

Ellers bruker jeg å sette meg å planlegge måltider utifra kursbøkene og andre kokebøker fra greteroede. Prøve ut ny mat er spennende synes jeg.

 

Lykke til Mimmi. Flott at du har bestemt for å endre din livstil til en letter utgave av deg selv. Jeg jobber med samme mål , har nå gått ned 36,3 kg siden januar fra 123 til nå 86,7. SÅ DET SOM VIRKET UMULIG I JANUAR ER FAKTISK MULIG!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Mimmi med å ha klart å være sjokoladefri fra 28.08!! Kjempe bra ' date=' det er over 2 mnd!!

Jeg klarte det første gang fra januar til mars, men så begynnte jeg å bruke kosemerkene på det. I sommer og starten av høst glei det virkelig ut. Og konklusjonen min er at sjokolade er mitt største problem så nå har jeg bestemt meg for å holde meg helt unna!! Har klart det fra 15.oktober.

Hadde først et motivasjonmål at jeg skulle få lov til å spise sjokolade fra 23.12 til 2.01. Men har funnet ut at det skal jeg ikke, det finnes mye annet jeg isteden skal unne meg i den perioden enn sjokolade for meg er det livsfarlig og livsfarlige ting skal man holde seg unna....

 

Når det gjelder mattips er min høsttips

klementiner

Lage toast med to toastbrød smørt med sennep, ei skive ekstra lett synnøveost ha det i toastjernet og pøs på med grillkrydder etter på.Dette bruker jeg på kveldskos:)

 

3 Små knekkebrødkjeks Knakcis hvitløk eller sesam med 20 gram lett krydderost ( smøreost ( kaloriinntak som et mellommåltid.

 

Lage skinkesnurrer fra kursbok 1 greteroede.

 

Ellers bruker jeg å sette meg å planlegge måltider utifra kursbøkene og andre kokebøker fra greteroede. Prøve ut ny mat er spennende synes jeg.

 

Lykke til Mimmi. Flott at du har bestemt for å endre din livstil til en letter utgave av deg selv. Jeg jobber med samme mål , har nå gått ned 36,3 kg siden januar fra 123 til nå 86,7. SÅ DET SOM VIRKET UMULIG I JANUAR ER FAKTISK MULIG!!!:):)[/quote']

 

Gratulerer Tirben! 36,3 kg er jo helt fantastisk! Kanskje jeg kan si det samme neste jul? Hadde gjort seg gitt! Og tusen takk til både Tirben og Tinny for hyggelige kommentarer, og gode forslag. Jeg har i mange år hatt perioder hvor matlysten har vært helt på bånn, så dette er "dessverre" normalt. Forskjellen nå er at jeg ikke vil tillate meg å falle tilbake til gamle synder, som pasta med ost til middag og sjokolade/mørk sjokolade til kvelds..

 

Klementiner blir definitivt en høydare nå mot jul! Litt synd at nærbutikken her har hatt ganske dårlige klementiner den siste tida, men håper det kommer seg... I helga skal jeg besøke mine foreldre, og gleder meg skikkelig! Ikke minst slipper jeg å tenke på hva vi skal ha til middag, det har mams allerede ordnet. Og hun vet hva jeg prøver å få til vektmessig, så jeg vet at det blir gode og sunne middager. Og lørdagen skal vi ha reker! Sinnsykt godt, bare så kjipt å spise når man sitter alene i en leilighet. Det er nok også en av årsakene til at jeg innimellom blir litt matlei. Har kun meg selv å lage mat til, ergo går det liksom ikke ut over noen andre om jeg ikke har lyst på noe, eller lager noe veldig enkelt i full fart. Er heldigvis glad i kylling og grønnsaker da, så blir mye "wok". Må rett og slett bare ta meg sammen, og tenke litt på hvorfor jeg faktisk gjør dette. Er kun jeg som kan gjøre noe med kroppen min, og kun jeg som kan dytte i meg mat. Ingen andre!

 

Igjen, tusen takk for tilbakemeldinger!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...