Gå til innhold

Æsj og dobbelt æsj!


Gjest Cattis

Anbefalte innlegg

Tror kroppen kjenner igjen vekta som jeg hadde for 5 år siden, og synes at det var en grei vekt.. Nå har jeg gått opp og ned de siste 4 ukene, forrige uke gikk jeg ned 2,7 og denne uken opp 2 kg. Frryktelig irriterende, for nå begynner bryllupsnervene å komme og... jeg MÅ ned, vil ikke være en stor marengs når vi skal gifte oss i februar..

 

Æsj og dobbel æsj!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boffeline

Hei Cattis,

 

Dumt at du svinger sånn opp og ned akkurat nå, men håper at det er forbigående. Trener du masse for tiden? Kanskje kroppen bygger muskler? Hvis ikke, start med masse trening, så mye du orker - både kondisjon og ikke minst styrke.

 

Hvis du bor i nærheten av et treningsstudio - gå innom å få et program, eventuelt et nytt program, med fokus på dine "problem-områder" (vi har jo alle våre - ikke sant?). For målet før bryllupet er vel tross alt å se slankere og mer "fit" ut? Og styrketrening sluker centimeter på centimeter raskere enn noe annet. Kanskje ikke vekten går ned like raskt, men du blir stram og fin og ser mye slankere ut, selv med samme vekt. Dette var min medisin før bryllupet mitt i august 2004, og jeg tok helt sikkert 10 centimeter rundt livet på 4 måneder! På den tiden veide jeg meg ikke, så vet ikke hva det utgjorde i vekt, men rundt 5-10 kg, vil jeg tro.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Boffeline, for oppmuntring og råd :-)

 

Jeg trener 3 - 5 dager, både styrke og spinning, jogging og elipsemaskin, har tilogmed hatt to timer med personlig trener og har en igjen. Mulig det er som du sier, at det er musklene som bygges og derfor vektoppgang. Det er bare så utrolig demotiverende å gå ned de samme kiloene for tredje gang..:-( Blæh! Men jeg gir meg ikke, skal være ekstra påpasselig denne uken, med å veie all mat og skrive ned alt som puttes i munnen.

 

jaja, den som gir seg er en dritt... så det er bare å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort at kroppen din har kommet sånn i "ulaget"! :) Får håpe at den snart skjønner alvoret å begynner å oppføre seg slik den skal igjen. Du har jo vært utrolig flink og gått ned mye. Det beviser jo at du har gjort mye riktig sålangt. Håper du finner en måte å lure kroppen til å samarbeide igjen for det fortjener du! :)

 

Klem fra Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæra :-) Jeg har tatt en alvorsprat med kroppen min nå, og sagt at nå får du værrsjego å slutte å tulle å gå ned i vekt og slutte med sånn vekthopping.. så får vi se om den lyder kommandon... Uansett, takk for støtte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen vår kan være frekk noen ganger. Uansett tror jeg du gjør rett i å tenke positivt, for jeg tror hjernen vår er en mester til å kopiere våre negative tanker. Litt sånn at hvis vi tenker at vi garantert ikke går ned i vekt, så gjør vi det ikke....Du som trener så mye, må bruke samme tilnærming til vekt og kost. Ikke se på det som en fiende, men la det gå sport i det. Vi kan utrette mirakler med å snu tankegangen vår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...