Gå til innhold

Sunnisene - uke 45


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

Og så var det tid for den ukentlige turen på vekta.....

 

Vekt: 76,1 kg

Midje: 86 cm

 

Ned 300 g og krympet 1 cm - er jeg fornøyd med dette da? Nei -- egentlig ikke. Men - det går jo den riktige veien igjen :)

Er litt deppa etter helgen som ikke gikk så bra, men jeg har jo i alle fall hatt kontroll de dagene jeg har vært hjemme og har kunnet styre menyen.

 

Lykke til, alle dere andre!

Håper dere har klart dere litt bedre enn meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier idag 60,0 kg -Dvs ned 0,2 kg siden sist tirsdag.

 

Magemålet har jeg ikke målt, men blir fortsatt spurt om jeg er gravid. Både sist onsdag og så nå på søndag. Ikke morro. Forstår at fremmede tenker tanken, men det er jo mulig å holde igjenn kjeften og da!!

 

Er i litt bedre humør idag da.. :)

Kjæresten min snakket igår om hvor mye mindre overarmene mine har blitt på disse 8 ukene jeg har slanket meg. (-8 kg) Og det er sant! Har ikke målt de desverre, men tror de måtte vært nærmest dobbelt så store. Og så fortalte han meg om et hakk som jeg hadde hatt bak på ryggen min som nå er borte. Så det var godt da. Å så trente vi vekter sammen og hadde det romantisk etterpå.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......og tenk heller på hvor flink du har vært!!! :)

8 kg - det er mye det!

 

Neste gang du er i butikken, ta en kurv til å bære og fyll den med 8 kg. smør.

DA SKJØNNER DU HVOR MYE 8 KG FAKTISK ER!!!

 

Stå på, fortsett som du har gjort hittil - resultatene dine er knallbra!

Men - er helt enig - noen trenger en liten påminnelse om at det ER faktisk lov å koble inn hjernen før man åpner munnen..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk heikik. *klemmer*

Det er godt å bli litt backet opp. Helt rart når du sier det med de smørpakkene. For det er jo smør som har vært der på kroppen min! Da er det virkelig bra gjort ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens resultat er litt kjipt - ingen nedgang i noe som helst): Men,men det er vel sånn det er for de fleste, etter noen uker kan man få en liten stopp før det går nedover igjen. Jeg har vært flink både i matveien og med trimming, så det er litt demotiverende å ikke se noe resultat. Jeg får bare stå på videre og håpe jeg kommer sterkere tilbake neste uke... Lykke til til dere andre også(: Og til dere som får stygge kommentarer: hev hodet og tenk at det faktisk er de som har et problem som snakker før de tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier idag 60' date='0 kg -Dvs ned 0,2 kg siden sist tirsdag.

 

Magemålet har jeg ikke målt, men blir fortsatt spurt om jeg er gravid. Både sist onsdag og så nå på søndag. Ikke morro. Forstår at fremmede tenker tanken, men det er jo mulig å holde igjenn kjeften og da!!

 

Er i litt bedre humør idag da.. :)

Kjæresten min snakket igår om hvor mye mindre overarmene mine har blitt på disse 8 ukene jeg har slanket meg. (-8 kg) Og det er sant! Har ikke målt de desverre, men tror de måtte vært nærmest dobbelt så store. Og så fortalte han meg om et hakk som jeg hadde hatt bak på ryggen min som nå er borte. Så det var godt da. Å så trente vi vekter sammen og hadde det romantisk etterpå.

:)[/quote']

 

For en omtenksom mann du har.

Synes du har vært råflink som har klart 8 kg på bare 8 uker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg ikke vært flink, så det vil si opp 0,1 gr og er igjen på 72,5kg, kommer lissom ikke forbi de kiloene der...huff...jeg slanker de igjen og igjen, og er nå lei å slanke de for ente gang....ellers ser jeg at noen er flinke å har en jevn nedgang hver uke....8 kg på 8 uker....det er noe å være stolt av det....:) jeg MÅ ta meg sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt fornøyd her nei,men kan vel skyld på meg selv,uff.Var elendig til å trene forrige uke,pluss at jeg røyk på en skikkelig momse smell på søndag.

Så status er 71,1 kg og 90,5 cm midjemål,akkurat det samme som sist uke,så nå må jeg ta meg sammen så jeg ikke havner tilbake i gamle vaner .

Hadde et håp om å komme under 70 kg før jul,og når jeg ser Nydeligs resultater så vet jeg at det er fullt mulig.Så takk til deg Nydelig,og drit i folk som er fullstendig tankeløse!

Når jeg tenker meg om bør vi vel være litt fornøyde så lenge vi ikke går opp.....

Lykke til med ny uke jenter!!!

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere enn meg som ikke har hatt de helt store resultatene denne uka :)

HVA SKAL VI GJØRE MED DET DA?????

 

Her er det bare en ting å gjøre; vi må bli strenge med hva vi putter i munnen og så må vi passere dørstokkmila og komme oss ut og bevege kroppen!

Alternativet er å trimme foran TV'n eller finne på andre kreative inneaktiviteter (hoppe tau, hoppe strikk, gå baklengs i trappa osv.) dersom vi ikke har anledning til å stikke fra hus og barn.

 

Nå er det ikke mange ukene til jul og alle de sosiale sammenkomstene som kommer i kjølevannet. Skal vi bli enige om at vi skal kvitte oss med et par kilo hver før vi skal presse oss inn i lekkert selskapstøy???? :)

 

Noen som føler for å bli med meg på dette?????? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: Tusen tusen takk for alle de fine kommentarene! Så snille dere er! Ble litt positiv av det ja. *klemmer*

 

 

 

 

Ser ut til at det gjelder de fleste at vi ikke er så fornøyde med uka her.

-Hva var grunnen til dere?

 

Lurer litt på hvordan reglene deres for slankinga er.

-Har dere noe grense for kaloriinntak for hver dag eller gjennom uka? Hva er den??

-Holder du alltid den grensa? -Fungerer det? Eller hva skjærer seg?

-Har dere noe rom for snop innenfor den kalorigrensa?

-Har dere noe minimums krav ang fysisk aktivitet? Eller..?

 

Fortell litt om hvordan du gjør det. Kansje vi kan hjelpe hverandre ved det? Om hva som går bra og hva som er for vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nydelig,

 

Tenkte jeg skulle svare på spørsmålene dine - kanskje det får meg til å være litt strengere med meg selv....?

 

Kalorigrense - joda, det har jeg. Har som tidligere nevnt gått på noen GR-kurs og ifølge utregningsformelen skal jeg ligge mellom meny 1 og 2.

 

Holder jeg grensa - nei, det er jo det som er problemet. Det er spesielt perioden fra jeg har hentet minstemann i barnehagen frem til middagen er fortært som er problemet. Er kjempesulten, alle maser, står med hodet i middagsgrytene, en arm i kjøleskapet og den andre i matskapet..... Her er det utrolig lett å "bare" skulle ta EN liten ostebit - og før jeg aner ordet av det har jeg spist mange ostebiter

(er utrolig glad i ost - og ja - vet at ost er FETT i fin innpakning....!) :)

 

Snop - prøver å holde meg unna dette i uka, unner meg litt i helgene.

 

Fysisk aktivitet - har jeg mål - JA. Klarer jeg å holde det - NEI. Er i full jobb, har totalt ca. 1,5 - 2 timers reisevei hver dag. Opp kl. 05.15, hjemme ca. 16.30. Barn i seng ca. 20.30. Nødvendig husarbeid utført ca. 21.30 - og da er jeg SLITEN! Merker at nå som høsten er her blir det mer og mer vanskelig å komme seg ut. Mørkt, kaldt, vått..... Føler meg dum og klumpete om jeg tar en tur på det lokale helsestudioet på denne tiden. Da er lokalet fullt av unge kropper med svulmende muskler....

 

Jeg har klart å gå ned nesten 10 kg. tidligere og vet derfor at det er mulig. Var hjemmeværende den gang og hadde så mye mer TID til alt mulig. Men - ser også at den største forskjellen er at den gang jeg lykkes var jeg mye mer aktiv enn jeg er nå. Så jeg vet jo hva jeg må gjøre..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har vært på kurs i 2 dager, derfor først mine mål i dag.

Vekt 89,3 - dvs. opp 0,5 kg, 97 cm som er - 1 cm.

Jeg var forberedt siden jeg ikke har veid maten og telt kalorier, samt har trent mindre. Det ble litt utskeielser i helgen også siden jeg var på turnering med jr. Mange timer på benken og fristelsen blir stor når alle spiser vafler. Men, det er jo viktig å starte på han igjen da. Så nå er det veiing av maten igjen.

Jeg er helt med på å ha som mål å gå ned 2 kg før jul. Skal skjerpe meg og komme meg mer ut. Gikk en liten tur med hundene i går, men i forholdsvis rolig tempo. Skal sette opp farten, og ikke ha noe snop hjemme.

Skal på Spahelg (julebordmat) 17.11. på Hankø, så jeg må bare skjerpe meg før det. Har nemlig tenkt å kose meg litt da :)

Man skal jo kose seg litt innimellom, og så får hverdagene være mer strukturert.

Vi får fortsette å stå på :)

Han en strålende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heikik: Har begyndt å tenke på hvordan det kan bli når jeg skal ut i jobb igjenn ja.. Må jo være MYE vanskeligere å få tid til fysisk aktivitet ja!

 

-Men du.. Når du vet om den sprekkeperioden din midt på dagen.. -Hvordan hadde det blitt om du fast la inn å spise 1-2 brødskiver rett før du hentet poden? Hadde du unngått sprekken da?

 

[highlight]Prøve å svare på mine egne spørsmål jeg og:[/highlight] :)

Jeg ser jeg har sklidd ut med sjokolade gjennom uka. Pluss lite aktivitet.

-Jeg tror jeg skal begynne med å holde ei stram linje mandag til torsdag uten noe snop eller feit mat. Tror jeg vil ha lettere for å holde vekta gjennom livet om jeg kjører den linja. (Det er litt hardt nå da..)

 

Så nå skal jeg prøve på max 1600kcal mandag-tors, uten å være hysterisk om det blir noe under. Er ikke sikker på hvor mye høyere jeg kan gå på i helgene, men noe skal det være.. Får prøve ut litt å se det an etterhvert tror jeg. Har lyst til å ha mulighet til snop på fredags og lørdagskveldene men er usikker på om det er mulig. Å så blir det gjerne søndagsmiddag hos familie, pluss at det kunne vært koselig å laget noe ekstra godt på fredag og lørdag.. -Det er alt for mye, og så vanskelig det der. Men ikke noe man-tors vet jeg at jeg skal jeg klare!

 

Fysisk aktivitet så har jeg det minimumskravet til meg selv å komme oss ut hver eneste dag. Sliter nok med det jeg. All jogging og slikt er bonus oppå! Men jeg har fått noe veldig hyggelig inn i livet mitt som ikke er trening men forbrenner kalorier.. :) Jeg og mannen har begyndt på salsakurs! Vi som aldri har danset et trinn sammen, setter nå på musikk i stua og øver oss til kurskveldene. Så romantisk da, og masse forbrenning uten noe slit! Anbefales både for forholdet sin del og for formen. -Vil jo røre mye mer på oss nå resten av livet takket være dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at vi er fler som sliter med det samme her ja!Har vært flink til å holde meg rundt 1600 kcal,noen dager litt under,unner meg altid noe godt på lørdag.(forrige uke var katastrofe da)Men ser jo tydelig selv at det skorter på trening,er flink til å gå i bakker og trapper hver dag,men vektene,pilatesballen,situp maskinen,balansebrettet og rockeringen som står rett ved siden av sofaen har jeg ikke rørt på to uker.Og dette er ting jeg kan gjøre mens jeg ser på tv!!Og noe jeg må gjøre p.g.a rygg og skulder plager-helt utrolig hvor sløv man kan bli-selv når det er snakke om å slippe unna smerter.Snakket også med legen min her som sa at p.g.a høyt forbruk av smertestillende (paralgin forte) kunne det bli vanskelig å gå ned i vekt -og trening er det som skal til for å bli bedre.Det skulle vært motivasjon nok,men neida,til tross for at det er målet mitt.

Har også en 14 årig datter som er litt overvektig,har stadig planer om at vi skal trene sammen,men det blir bare sånn dann og vann,og vil ikke at hun skal slite med vekta som jeg gjør.

Og 2 kg til jul det skal vi klare!!Nydelig har vist oss at vi kan.

Klem Tuxie (nå føler jeg meg inspirert her!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg ihvertfall klare - og dere også!! Jeg sliter litt med motivasjonen igjen, men jeg tenker på det hele tiden og VIL klare det. Det er jo så deilig når jeg merker at alt er løsere og at jeg er mindre! Må bare fortelle at jeg hadde en skikkelig sprekk på tirsdag - spiste sjokolade og taffelsticks. Helt bevisst og med full kontroll sendte jeg poden ned for å handle godteri til mamma. "Mamma er så fysen,skjønner du". Og jo da, det smakte helt fortreffelig, men jeg orket forbausende lite til juniors store glede!! Ja,ja så var det prøvd - det var vel ikke noe sjakktrekk,men - GODT VAR'E IHVERTFALL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo så flinke at jeg får tårer i øynene!!!!!!!!

Fy søren :dere skal si til dere selv; hver morgen!: jeg er sterk! dette klarer JEG og ingen andre skal fortelle meg annet!! Jeg viser meg selv; at jeg står for hva jeg har sagt!!!

 

(Hvis ingen har gitt dere komplimenter for hva dere har gjort så langt, så må de bare leve med sin missunnelse..for da er de blind for deg som menneske og hva du kan oppnå, ergo ingen god venn!!) Husk at du klarer dette, with or wihtout them!!!!!!!!!! Vi støtter, så drit i det, se resultatene, buksene, BH` ene blikkene!!!;)

 

VI fikser dette, neste bikinisesong skal vi strutte som havfruer!!

Min mann får kalender i år, oh uhe!! og jeg er ikke den samme ennda, men fornøyd!og liker meg selv mer..

 

Jeg har ikke vært så flink i det siste, hverken til innmelding eller annet, buissy!

Ikke spist alle måltid drukket øl og vin, sorry...men deilig.

Gått ned 1 kg

midje det samme 77cm ned fa 80 på 3uker(ikke drit bra)

fra 98 til 91 hofter

fra 104 til 99 rumpe

lår 60 vet ikke før

boobes fra 93 til 88

Har ikke fortjent det men lell...har 77 i trimpoeng har ikke trent særlig..

Kommer fra teater og tok et par glass vin ...dårlig samvet, men men

 

skal skjerpe meg...

 

Skal skrive inn i morgen, da har jeg fri!

Begynner å passe inn i klærne mine føler meg også ganske sexy igjen, står ikke så mye på, men har jo mistet appetitten da... så det bli jo ikke mye mat hvertfall..!!

 

Spiser lite tåler lite, snakkes girls..savner dere!!!.. men er sååå travel...

Heia frokost grøt!!

 

Skal skrive litt i morgen, men hadde dårlig samvittighet og måtte melde litt nå i vinrus også!!

 

Tjo og hei og love ya all etter 3 glass!! Olivia Olivenolje

 

Snakkes i bakrus i morgen og to kg opp..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveier jo meg jeg vet dere.. ;) Ser at jeg ikke har råd til å spise noe snop i helga. :) Kjiiiipt. -Får drømme om å gjøre det neste helg istedenfor.. :) (Håper jeg klarer det)

 

OliviaSmult: Kjempebra jobba!! Du har jo vært kjempeflink

Gry69: Hadde en sprekk forrige helg jeg. Måtte bare kjøpe 250 gr sjokolade, og da hadde jeg spist litt for mye fra før. "Måtte være såppas for at det skulle kjennes ordentlig godt." Er heldigvis motivert for at det ikke skal skje igjenn. Godt der og da, men ikke etterpå. Motivasjonen min er at når jeg er ferdig med slankinga vil jeg ha ca 3500kcal ekstra i uka å bruke uten å gå opp. DA kan jeg spise sjokoladen min. -Eller hva?

tuxi: Jeg også har urørt utstyr her. Lurer på hvordan jeg kan ta fatt i det. Jeg og mannen trente jo sammen en dag her. Kansje vi skal prøve å fortsette med det. Vanskelig det skal være å starte selv. Kansje prøve å gi hverandre ansvar for å motivere hver sin dag?

 

:)

Lykke til med helga alle sammen! Merker det skal litt mere til for å lykkes nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtter bare skrive litt her i dag, jeg.

Pleier ikke å snikveie meg, men det gjorde jeg i dag - minus 0,7 siden tirsdag!!!! ;)

Snakk om motivasjon før helgen - her blir det ikke noen utskeielser nei!!

Blir spennende å se om dette holder frem til tirsdag.....

 

Ha en god helg - alle sammen!

Spis god og sunn mat, nyt kosemerkene deres og forsøk å få noen trimpoeng :)

 

klem heikik

 

PS! Hyggelig å høre fra deg igjen, OliviaSmult - har savnet innleggene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia Smult:Så flott at du har gått ned,kjempeflink har du vært!

Heikik:Så bra,skal se du slettes ikke gjør noe galt alikevel,kanskje tar det bare litt tid før kroppen tar signalene om at den skal kvitte seg med overskuddslageret sitt.

Gry 69:Det er min erfaring også at når du har sprekk med overlegg spiser man faktisk ikke så mye som man gjør når man bare kaster seg over alt man finne i skapene.

Nydelig:Herved lover jeg meg selv og dere at fra og med søndag skal jeg bruke et eller flere av mine stakkars ensomme treningsapparater fem dager i uken!

Har 7,2 trimpoeng nå,men det er takket være bakkene jeg går for å komme hjem etter jobb+litt mer gåing.

Stå på jenter!

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var Tuxi. ;)

Jeg har ikke vært noe aktiv i helga, men har klart aktivitetsmålene mine denne uka.

Å hittil så har jeg klart å holde meg unna snop i helga. -Det er hardt da! Vurderte å kjøpe en sjokolade nå, å bare spise grønnsaker resten av dagen, men laget meg en Regia lett-sjokoladekakao isteden. 70kcal istedenfor 550.

 

Håper jeg klarer å la være å sprekke. Føler at vektnedgangen er blitt så vanskelig nå, å det er så demotiverende. Mye lettere å være flink da jeg så kiloene rase ned på vekta hver dag. Målet mitt nå er å ikke skeie ut noe før fredag. Holde 1600kcal+aktiviteter, og ikke noe snop. Det er kjempehardt. Tror jeg må ta en prat med mannen om å aktivisere meg. Jeg klarer iallefall det ikke alene. (Å han tjener jo på at jeg blir slankere, passer i klærne og ser bedre ut..)

 

Stor motivasjon er at snart er januarsalget. Jeg har masse penger spart til ny garderobe. Jeg har lyst til å se lekker ut. 5 kilo til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart å holde deg unna snop i helgen-strålende.Jeg har spist litt sjokolade,hadde noen kcal til gode.

Ser ut som om vi har samme mål her denne uka.1600 kcal,aktivitet og ikke noe snop!!Venter det måndelige besøket igjen,så jeg må bare sørge for å ikke ha noe i huset.

Og januarsalget hadde jeg nesten glemt,trenger et par bukser,men jeg er ikke helt klar for de grusomme prøverommene.Der fikk jeg noe å tenke på!

Vi klarer det!!!Vi skal!

Klem Tuxie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...