Gå til innhold

Lovehandles lille nedtur


Gjest Lovehandles

Anbefalte innlegg

Gjest Lovehandles

Meldte meg inn i dag :)

Jeg har ei jente på 5 måneder som jeg fullammer. Jeg synes at jeg går så langsomt ned i vekt, og i sommer så stod vekten faktisk helt stille en periode. Ikke bra!

 

Før siste graviditet var jeg 82 kg. Er 178 høy og har robust kroppsbygning :)

Rett før Frida ble født veide jeg 102 kg. Jeg gikk ned 10 kg ganske lett, men så stoppet det helt opp på 92 kg. Siden midten av august har jeg kommet ned i 87,5kg. Jeg kjøpte skritteller og var med på kampanjen til LHL (Hvert skritt teller). Etter dette har jeg fortsatt med å telle skritt, og har min egen skrittdagbok hjemme. Kommer over 10000 skritt hver dag. Likevel har jeg ikke gått ned mer enn 2,5kg siden 1. september. Jeg føler meg riktignok sprekere, men skulle ønske at vekta kunne gå litt fortere ned.

 

Nå skal jeg teste vektklubben en stund, for å bli litt mer bevisst inntak og "uttak".

 

Dette blir min dagbok, og jeg kommer til å rapportere inn her minst en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli spennende å følge med deg! Syns du har vært flink, jeg! Vekta har i alle fall gått rette veien for deg, selv om det har gått seint.

Du har jo heller ikke så mange kilo igjen til din opprinnelige vekt. Men kjedelig med disse pluss-kiloa. En vil jo komme tilbake til der en var!

Lykke til!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovehandles

Og er faktisk 87kg! Men jeg har sånn gammeldags vekt, så den er ikke helt til å stole på.. Blir spennende å se på onsdag, som er riktig veiedag...

 

;)

Fikk forresten svar på en epost jeg sendte til ammehjelpen, på hvor mye jeg kan gå ned uten at det skilles for mye milgjøgifter ut i melken min, de skrev 1-2kg i måneden, så jeg bør ikke gå ned mer enn 0,5kg i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lovehandles

I dag var jeg 85,5 kg. Jeg har sluttet med å føre opp hva jeg spiser hver dag, synes det blir for mye fokusering på kalorier.

 

Men jeg har begynt å sykle 30-45 minutter min. 3 ganger i uka. Blir god og svett! Før har jeg bare gått turer, og passet på å komme godt over 10 000 skritt hver dag.

 

Tror det lønner seg å svette litt:)

 

Spiser 5-6 brødskiver hver dag, med sunne pålegg, frukt og grønnsaker hver dag (sånne ting trenger en ikke telle, så lenge en ikke har noen problemer med å få i seg nok av det, da) god porsjon middag og jeg unner meg litt mørk sjokolade hver dag.

 

Til å begynne med spiste jeg nok for lite, de to første dagene. Prøvde å holde meg mellom 1600-1800 kcal om dagen. Jenta mi var kjempegrinete om kvelden begge de dagene. Så jeg tror jeg ligger på rundt 2000 kcal om dagen nå, og det virker som det er mer riktig for meg, siden jeg fortsatt fullammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovehandles

Veide i dag 84,5 kg, magemål 97cm.

 

Har blitt litt mindre trening siste tiden pga syke barn og lite søvn. Men det skal ta seg opp igjen snart. Jenta mi går på pencillin etter den ene trommehinna sprakk og den andre var rød og irritert. Og så er hun i tillegg kjempeforkjøla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Huff da, var det den minste som hadde fått sprukket trommehinna si? Høres forferdelig vondt ut, håper hun snart blir bedre! Kan ikke bestandig få trent regelmessig, når man har syke barn. De er tross alt viktigst. Men det høres ut som du er flink til å sykle og svette, og det er uten tvil effektivt! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Lovehandles

Jeg har 10-14 trimpoeng i uka, spiser sunt og har kuttet ut godterier. Spiser litt mørk (70%) sjokolade i helgene.

Likevel har jeg bare gått ned 500g de siste 4 uker!!!!

 

Og jeg ammer 4 ganger om dagen. Hva er dette?!?

 

Vekt nå: 82,7

Magemål: 93 cm.

 

Dumme, dumme vekta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke fullammer lenger, så kan det hende at du ikke lenger skal ligge på 2000 kcal pr dag. Mener å huske at min kurslederen sa at man skulle legge seg på en meny høyere kun når man fullammet. Kanskje burde du regne ut energibehovet ditt på nytt igjen, og se om hvilken meny som er riktig for deg nå?

 

Vet ikke om du gikk opp på vekten etter julen, men det gjorde jeg og flere andre her inne. Så kanskje det er noe av forklaring på at du ikke har gått ned mer (altså fordi du først gikk opp i jula?).

Ønsker deg hvertfall lykke til her inne, og håper at du snart går ned mer enn 0,5 kilo på 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke fullammer lenger' date=' så kan det hende at du ikke lenger skal ligge på 2000 kcal pr dag. Mener å huske at min kurslederen sa at man skulle legge seg på en meny høyere kun når man fullammet. Kanskje burde du regne ut energibehovet ditt på nytt igjen, og se om hvilken meny som er riktig for deg nå?

 

Vet ikke om du gikk opp på vekten etter julen, men det gjorde jeg og flere andre her inne. Så kanskje det er noe av forklaring på at du ikke har gått ned mer (altså fordi du først gikk opp i jula?).

Ønsker deg hvertfall lykke til her inne, og håper at du snart går ned mer enn 0,5 kilo på 1 mnd.[/quote']

 

Er ikke 200 kalorier alt for lite for en robust pike som lovehandles og for mange av oss andre so mammer???? I følge min uttelling skal jeg spise 2800 kalorier pr dag og jeg er baren 162 cm høy (lav) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lovehandles

Jeg fullammer jo ikke, men Frida får alltid pupp først, og så annen mat etterpå.

Det blir pupp 4-5 ganger om dagen, og hun tar som regel begge, slik som hun har gjort siden hun var 3-4 måneder. Begynte med 2 måltider utenom ammingen da hun var 6 måneder, men bare 1/3porsjon. Så har jeg økt på forsiktig.

 

Nå spiser Frida 3-4 måltider om dagen i tillegg til pupp. Fremdeles ikke fulle porsjoner. Så selv om jeg ikke fullammer, så får jo jenta mi ganske mye pupp...

 

Veier nå 81,8kg, har gått inn 15 cm i livet siden oppstarten (90cm nå..)

Har til nå 18 trimpoeng denne uka...

 

(Jeg gikk opp 1 kg i jula, så den har jeg jo gått ned 2 ganger ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 200 kalorier alt for lite for en robust pike som lovehandles og for mange av oss andre so mammer???? I følge min uttelling skal jeg spise 2800 kalorier pr dag og jeg er baren 162 cm høy (lav) ;-)

Nå står det 2000 kcal og ikke 200 ;)

 

 

Så mange trimpoeng! Så flott jobbet. Du får ha lykke til nedover på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovehandles
Nå står det 2000 kcal og ikke 200 ;)

 

 

Så mange trimpoeng! Så flott jobbet. Du får ha lykke til nedover på vekten.

 

Takk for det. Veide meg og målte meg i dag, selv om det egentlig er onsdag som er veie og måledag. Ble litt mange fastelavensboller i går :)

 

Vekt: 81,5

Livvidde: 88cm (-17cm siden oppstart)

Trimpoeng tilsammen forrige uke ble 20! Klarer ikke det hver uke, altså.

 

Gleder meg til å komme under 80 nå...

 

Og i dag var jeg 81kg! (onsdag 21.februar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Lovehandles

Men veier 79,5 nå. Skal fortsatt ned litt til... Er fornøyd om jeg kommer under 75. Men fortsetter jo med et sunt kosthold og trimming, så kanskje jeg om et års tid er under 70? Vi får se. Innen den tid har jeg nok sluttet å amme :D Har ingen planer om å fortsette ammingen etter 1-års alder!

 

Frøkna får pupp 2-3 ganger i døgnet nå, blir 10 måneder på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...