Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg???


Gjest Baaln

Anbefalte innlegg

Eg kommer ikke videre ned på vekten, eg teller kalorier for harde livet, eg går turer og samler på trim poeng, men vekten vil ikke under 70 kg.

Hva gjør eg galt?

 

Eg har ca 1,2 trimpoeng hver dag, noen dager mindre og noen dager mer.

Eg prøver å få i meg opp mot 1600 kcal hver dag, og eg har et normalt kosthold.

Eg spiser ikke sjokolade, liker det ikke. Eller annet snop...

Eg har et såååå stort ønske om å komme under 65 kg.

 

Hjelp meg da hvis det er noen som kan...

Mister nesten hele motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg vet ikke om noe annet råd å gi enn å fortsette som du har gjort. Vet det ikke er noe oppmuntrende råd, men noen ganger kan vekta stå stille i perioder uten at du har gjort noe "galt" av den grunn. Jeg syns det ser ut som du er kjempeflink, får i deg bra mengde mat, trimmer mye og holder deg unna snop. Ser ikke så mye å sette fingeren på. Pass på å spise med jevne mellomrom, f.eks. dele dine 1600 kcal opp i 5 måltider og ikke spare alle kaloriene til middag. Og prøve å spise med ca. 3 timers mellomrom. Det har fungert for meg.. Jeg vet ikke hvordan du pleier å gjøre det, da. Kan hende du er flink til dette også. Jeg skal også ned til ca 65 kg og spiser nok noe mer enn deg, trimmer ca like mye. Men jeg tror det vil løsne for deg etter hvert. Ikke mist motet. "Plutselig" skjer det noe ;) Har du prøvd å måle deg rundt magen og se om du har gått ned i cm.? Noen ganger er det slik at det ikke vises på vekta, men man har gått ned i cm. Lykke til videre, hvertfall! Håper det ordner seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eg har ikke vert så flink med å måle midjen.

Skal gjøre det i måra og se om det er noe forandring der.

Eg deler måltidene mine opp, det hender enkelte dager det går litt tid mellom hvert måltid, for eg er opptatt med noe.

Burde eg kanskje spist enda mer? eller mindre kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katharina32

Det er kjempeflott at du går på nettsidene og legger frustrasjonen. Det betyr at du fortsatt har motivasjon igjen. Og hvor kan man bedre hente støtte enn nettop i Vektklubben! Du bør ikke gå ned i antall kalorier. Det du må passe på er å spise regelmessig. Forsøk å sette noen intervaller du kan få til å passe inn i hverdagen. Det bør ikke gå mer enn 3 - 4 timer mellom hver gang du spiser. Når du da deler opp dine ca 1600 kcal, kan noen måltidene gjøres unna raskt (dersom du har dårlig tid?) med f.eks. en banan, en ferdig laget salat, eller en deilig smoothie om du har anledning til det.

Frokost og middag må du prøve å sette deg ned og la kropen nyte maten.

Lykke til! Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg; vekt ca 70, daglig kcal-inntak på 1600, ca 10-12 trimpoeng pr uke og helt stopp i vektnedgangen.... skal ned til 67 før jul, men begynner å bli lei nå... har kjøpt 2 par fine bukser som er akkurat litt for trange, tvinger meg gjennom ukentlig prøving og gir meg ikke før de sitter pent! har tatt av ca 8 kilo siden august og gått ned 1-2 klesstørrelser, skal IKKE opp igjen!

 

Har dessverre ingen konkrete råd til deg ettersom jeg sliter med det samme, men drikk masse vann! Jeg følger med videre, fortell hvordan det går! LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke gå for lenge mellom måltidene. Nå stabiliserer jeg vekten på rundt 61 kg, spiser 2000-2200 kcal har 1 trimpoeng per dag minimum, men jeg spiser iallefall hver 3. time. Har med skiver eller en kashi bar (mye protein og fiber og lite fett og ikke tilsatt sukker) når jeg er steder hvor det ikke er lett å få tak i mat jeg ønsker.

 

Da jeg begynte her var jeg 70 og begynte på 1600 per dag og da tok jeg av i gjennomsanitt 0,5 kg i uken. I begynnelsen spiste jeg etter klokken, nå er jeg alltid sulten til neste måltid - iallefall 5 måltider per dag.

 

For lange intervaller mellom måltidene og sparebluss var grunnen til at jeg veide 70 da jeg startet og ikke trivselsvekten 60-62kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Eg kommer ikke videre ned på vekten' date=' eg teller kalorier for harde livet, eg går turer og samler på trim poeng, men vekten vil ikke under 70 kg.

Hva gjør eg galt?

 

Eg har ca 1,2 trimpoeng hver dag, noen dager mindre og noen dager mer.

Eg prøver å få i meg opp mot 1600 kcal hver dag, og eg har et normalt kosthold.

Eg spiser ikke sjokolade, liker det ikke. Eller annet snop...

Eg har et såååå stort ønske om å komme under 65 kg.

 

Hjelp meg da hvis det er noen som kan...

Mister nesten hele motivasjonen.[/quote']

 

Hei på deg.

 

Jeg begynte på kurs 24/10. Og siden da har jeg gått ned 0,7 kg. Denne uken hadde jeg gått opp 2 hg. Jeg blir også litt frustert, veier mat og gjør alt etter "boka". Jeg får ikke trimmet så mye pga beinhinnebetennelse. Men, vi får bare stå på, så må det vel hjelpe til slutt. Godt at vi kan trøste hverandre litt.

 

Hilsen middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat sånn som deg...vil ned til 65 kg.Nå veier jeg 73.er 160 høy.

 

har prøvd lenge å gå ned noen kg,men ikke snakk om at vekten vil under 70!!!

Nå prøver jeg nok en gang,ikke tenkt å gi meg.

Du kan jo spørre en kursleder om hva du kan gjøre..de er jo her for å hjelpe;-)

 

Lykke til med nedgangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper du drikker nok vann?

Jeg pelmer i meg en god del i løpet av en dag. ca 4 liter. Har en sånn olden flaske som jeg driver å fyller på. og så spiser jeg litt mandler mellom hovedmåltidene. Jeg tror det funker på meg ihvertfall.

De siste ukene har vekttapet gått skikelig bra. 5 kilo til nå.. så er jeg ferdig. Nå går vel snart kroppen til streik tenker jeg.

Lykke til på ferden mot et "lettere" liv.

S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere er i samme båt. Jeg står bom stille på 74. Går på kurs nå, har masse trimpoeng og spiser sunt og regelmessig. Kjipt å "vente" på at kroppen skal adlyde. Syns vi fortjener å få belønning i form av vekttap for innsatsen vår! Men vi må nok bare holde ut og stå på videre - som folket sier - "plutselig" løsner det. Vi får bare glede oss til that moment!

Stå på! Og ha ei fortsatt sunn og sprek uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...