Gå til innhold

Nå har jeg begynt...


Gjest Solsikken11

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikken11

på GR kurs! Har nettopp sendt min første rapport. ;) Det var ikke så veeldig kult å innse hvor mange kilo som har sneket seg på meg, for ikke å snakke om cm..! Men, da vet jeg i alle fall hva jeg ikke vil tilbake til! :) Herifra går det bare en vei og det er nedover (med kiloene).

 

Er det noen som har sin aller første uke friskt i minne og kan gi meg noen tips og råd for hva jeg burde fokusere på? Og et annet spørsmål:Hvor nøye var dere med 20g pålegg, feks når det er smøreost? Målte det på vekt, eller tok det på øyemål?

 

Gleder meg til neste uke for å se hvilke resultater det har blitt!

 

Håper alle sammen får en fin fin uke!

 

Stå på! Hilsen Solsikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på GR kurs! Har nettopp sendt min første rapport. ;) Det var ikke så veeldig kult å innse hvor mange kilo som har sneket seg på meg' date=' for ikke å snakke om cm..! Men, da vet jeg i alle fall hva jeg ikke vil tilbake til! :) Herifra går det bare en vei og det er nedover (med kiloene).

 

Er det noen som har sin aller første uke friskt i minne og kan gi meg noen tips og råd for hva jeg burde fokusere på? Og et annet spørsmål:Hvor nøye var dere med 20g pålegg, feks når det er smøreost? Målte det på vekt, eller tok det på øyemål?

 

Gleder meg til neste uke for å se hvilke resultater det har blitt!

 

Håper alle sammen får en fin fin uke!

 

Stå på! Hilsen Solsikken :)[/quote']

 

Gratulerer med kursstart!

 

Begynte selv på mitt første kurs i høst, og det gikk over all forventning. Jeg var nok ikke noen praktelev på kurset, for enkelte ting var jeg ganske sløv til å veie, men gikk allikevel ned over 8 kg på 7 uker. Leverpostei, smøreost og sånne pålegg tok jeg litt på øyemål, det samme gjorde jeg ofte med grønnsaker. Synes det var viktigere å veie pasta, ris, poteter, brød, frokostblandinger etc, for å få det ganske nøyaktig.

 

Jeg skulle ha meny 3, og fikk nærmest sjokk da jeg så hvor mye jeg skulle spise. Var helt sikker på at dette kom til å gå gale veien, for ingen kan vel gå ned i vekt når de skal spise så mye mat! Og hele 8 brødskiver i løpet av en dag (eller tilsvarende i kornblanding, knekkebrød etc). Er masse mat! Men etter å ha gått ned 2 kg første uka (slet med å få i meg 1900 kcal, men prøvde, samt at jeg trente endel) så var det bare å stå på videre. Og vekta kryper nedover den (litt saktere nå som jeg ikke går på kurs), og til nyttår blir det ny runde med kurs! Nå skal kiloene bort!

 

Håper kurset har svart til forventningene, blir spennende å se hvordan det går med deg!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11
Gratulerer med kursstart!

 

Begynte selv på mitt første kurs i høst' date=' og det gikk over all forventning. Jeg var nok ikke noen praktelev på kurset, for enkelte ting var jeg ganske sløv til å veie, men gikk allikevel ned over 8 kg på 7 uker. Leverpostei, smøreost og sånne pålegg tok jeg litt på øyemål, det samme gjorde jeg ofte med grønnsaker. Synes det var viktigere å veie pasta, ris, poteter, brød, frokostblandinger etc, for å få det ganske nøyaktig.

 

Jeg skulle ha meny 3, og fikk nærmest sjokk da jeg så hvor mye jeg skulle spise. Var helt sikker på at dette kom til å gå gale veien, for ingen kan vel gå ned i vekt når de skal spise så mye mat! Og hele 8 brødskiver i løpet av en dag (eller tilsvarende i kornblanding, knekkebrød etc). Er masse mat! Men etter å ha gått ned 2 kg første uka (slet med å få i meg 1900 kcal, men prøvde, samt at jeg trente endel) så var det bare å stå på videre. Og vekta kryper nedover den (litt saktere nå som jeg ikke går på kurs), og til nyttår blir det ny runde med kurs! Nå skal kiloene bort!

 

Håper kurset har svart til forventningene, blir spennende å se hvordan det går med deg!

 

Lykke til :)[/quote']

 

Hei igjen!

Så bra du nevner matmengden! Jeg er fullstendig overveldet og har spist og spist i hele dag, og enda er jeg ikke ferdig! Det jeg lurer på er hvordan du gjorde det for å få i deg alle melke/frukt/grønnsaksrasjonene? Jeg skal også følge meny 3, i alle fall denne uka. Skal visst justeres etter en uke (?). Dette er kjempespennede, jeg synes det er utrolig at mye mat inn kan bety at vekta går ned. Med denne mengden med mat så har jeg i alle fall ikke plass til snop, det er sikkert ;) Kanskje en veldig god ting ja.

 

Lurer på hva som er lurt å legge seg på ang trimpoeng? Hvis jeg er på meny 3, og til vanlig har et lavt aktivitetsnivå - er det sånn at dette må justeres opp til meny 4 hvis aktivitetsnivået blir høyere?

 

Er kjempespennende å se hvilke resultater jeg får, sitter og er superutålmodig og så er det en heeel uke igjen!! (ler). Kurslederen min virker veldig hyggelig, og kommer ikke med pekefingeren, bare rosende ord! :) Det er kjempeflott! Det går an å trives når folk er rause.

 

Det stod i velkomstbrevet at det var lurt å skaffe en heiagjeng: jeg har gitt samboeren min denne eminente jobben, for han er så flink til å støtte meg! I tillegg håper jeg at dere her inne kan være med å støtte meg de dagene det går trått, og egentlig alle de andre dagene også. :)

 

Solsikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så bra du nevner matmengden! Jeg er fullstendig overveldet og har spist og spist i hele dag' date=' og enda er jeg ikke ferdig! Det jeg lurer på er hvordan du gjorde det for å få i deg alle melke/frukt/grønnsaksrasjonene? Jeg skal også følge meny 3, i alle fall denne uka. Skal visst justeres etter en uke (?). Dette er kjempespennede, jeg synes det er utrolig at mye mat inn kan bety at vekta går ned. Med denne mengden med mat så har jeg i alle fall ikke plass til snop, det er sikkert. Kanskje en veldig god ting ja.

 

Lurer på hva som er lurt å legge seg på ang trimpoeng? Hvis jeg er på meny 3, og til vanlig har et lavt aktivitetsnivå - er det sånn at dette må justeres opp til meny 4 hvis aktivitetsnivået blir høyere?

 

Er kjempespennende å se hvilke resultater jeg får, sitter og er superutålmodig og så er det en heeel uke igjen!! (ler). Kurslederen min virker veldig hyggelig, og kommer ikke med pekefingeren, bare rosende ord! :) Det er kjempeflott! Det går an å trives når folk er rause.

 

Det stod i velkomstbrevet at det var lurt å skaffe en heiagjeng: jeg har gitt samboeren min denne eminente jobben, for han er så flink til å støtte meg! I tillegg håper jeg at dere her inne kan være med å støtte meg de dagene det går trått, og egentlig alle de andre dagene også.

 

Solsikken[/quote']

 

Heiagjeng skal nok ikke bli noe problem, her prøver vi å backe hverandre opp så godt vi kan.

 

Matmengden ja.. Føler jeg tygger i ett sett, men har jo definitivt merket at søtsuget har gått ned da! Har jo nesten ikke tid til å tenke på søtt før det er et nytt måltid åp gang. Fruktrasjonen min har i grunn ikke vært noe stort problem. Ikke alltid jeg har fått tre forskjellige frukter, men klarer fint tre frukter til dagen. Har gjerne med meg to frukter på jobb, tar et eple før lunsj og en pære etter lunsj :) Så har jeg et glass appelsinjuice til lunsjen, og vips så var tre rasjoner i boks. Ofte spiser jeg litt mer enn tre rasjoner, men trøster meg med at det uansett er bedre enn snop!

 

Melkerasjonen tror jeg også går ganske greit, selv om jeg kanskje ligger litt lavt. Er ikke så glad i yoghurt/cottage cheese etc, så melkerasjonen består stort sett av melk og ost. Har gjerne kornblanding til frokost, og har da melk på denne. Hender jeg heller har brød/knekkebrød, og drikker da melk til dette måltidet. Samt at jeg kanskje har litt ost til lunsj, eller på pizza/omelett etc til middag.

 

Grønnsaksrasjonen varierer jeg veldig på... noen dager er jeg veldig flink, andre dager går litt mer i vasen. Men prøver å ha endel grønnsaker til middag, samt litt salat etc til lunsj. Ikke så flink til å ta meg ei gulrot innimellom, men jobber med saken :)

 

Trimpoeng er jo alltid interessant. Du kan i boka regne ut hvilket energiforbruk du har før og etter trim, og på den måten se hvor mye trimpoengene påvirker kostholdet ditt. Dersom du nå er lite aktiv, og meny 3 fungerer kan det godt hende at du bør gå over til meny 4 dersom du blir mer aktiv. Jeg bør ideelt sett ligge rundt meny 4, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få til det. Sliter jo med å få i meg mine 1900 kcal! Så foreløpig prøver jeg å klare 1900 kcal, men er helt greit om jeg går over også. Anbefaler å prøve å få til de syv anbefalte trimpoengene i uka, da har kroppen litt å jobbe med! Selv ligger jeg gjerne rundt 15, dette på grunn av spinningtimer og styrketimer på det lokale treningssenteret. Da går trimpoengene fort! Dersom du sliter med å få trent nok nå i starten, så ikke stress det for mye! Konsentrer deg heller om kostholdet, og ta treningen som en bonus når du får anledning. Når kostholdet så er godt innarbeidet, kan du flytte litt fokus over på treningen :)

 

Lykke til, Solsikken, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...