Gå til innhold

Nå er jeg dritt lei......!


Gjest Nikki78

Anbefalte innlegg

Begynte på kurs 2 for tre uker siden, første uka viste vekten -100 gram, uke 2 viste vekten minus 600 gram, også har jeg veiing i morra, men måtte bare veie hjemme i dag, og den viser - 0 kg. Altså stille.

 

Detta går så trått, at nå er jeg i ferd med å gå på en skikkelig smell. Klarer snart ikke å holde motivasjonen oppe, er tøft når vekten ikke vil være med. Klarer liksom ikke glede meg over cm som forsvinner.

 

De første 11.5 kg forsvant som dugg for solen på første kurset, men nå sitter de fast, klamrer seg til kroppen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med motivasjonen selv om dagen, men jeg prøver å tenke på cm som går inn. Får på meg en str mindre i bokser nå. Jeg sliter med at jeg går noe ned, og så går jeg opp igjen, for så å gå litt ekstra ned igjen. Og står stille. Det er nok slik at for noen går det litt greiere enn andre, men det viktigste er tross alt at det går nedover. Er jo flott med de 11 kg som er borte?!!! Jeg har kommet meg omtrent like langt som deg. Ferdig med kurs en for noen uker siden, men prøver meg på egenhånd fram til etter jul. Hadde jo vært snasent å kunne kjøpe noen nye og mindre klær til neste sommer? Kanskje det er lettere å tenke små skritt her og nå og la det være positivt? Så kanskje har det blit mange kg til våren;-) Vi skal stå på begge to! Kom igjen a....

Mvh en snø våt skogsnipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med motivasjonen selv om dagen' date=' men jeg prøver å tenke på cm som går inn. Får på meg en str mindre i bokser nå. Jeg sliter med at jeg går noe ned, og så går jeg opp igjen, for så å gå litt ekstra ned igjen. Og står stille. Det er nok slik at for noen går det litt greiere enn andre, men det viktigste er tross alt at det går nedover. Er jo flott med de 11 kg som er borte?!!! Jeg har kommet meg omtrent like langt som deg. Ferdig med kurs en for noen uker siden, men prøver meg på egenhånd fram til etter jul. Hadde jo vært snasent å kunne kjøpe noen nye og mindre klær til neste sommer? Kanskje det er lettere å tenke små skritt her og nå og la det være positivt? Så kanskje har det blit mange kg til våren;-) Vi skal stå på begge to! Kom igjen a....

Mvh en snø våt skogsnipe.[/quote']

 

Er ikke lett å se opp og frem når motivasjonen svikter, men jeg skal ikke gi meg. Har nå tenkt som så at i morra er en ny dag med nye muligheter. Jeg prøver å fokusere på det jeg har oppnådd, nemlig - 12.2 kg.

Ja hadde vært moro med nye og mindre klær til sommeren, kanskje til og med tørre å gå på stranda igjen ???!!

 

Vi får stå på, støtte hverandre på veien mot et lettere liv. Vi får prøve og "bære" hverandre litt når det butter i mot.

 

Tusen takk for svar.....

 

Klemmer fra Nikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Nikki78, ingen god følelse det der! Men 700 gram de to første ukene på kurs er jo bra det da! Kunne stått helt stille, eller faktisk gått opp! Og på 30 uker (er vel omtrent det til sommeren?), så blir jo det noen kg da! Og dessuten kan det fint bli noen gram til veiedagen i morra, varierer mye.

 

Har en stor drøm om å kunne vise meg delvis lettkledd til sommeren uten å måtte dekke meg til eller bare sitte hjemme. Foreløpig har 10,5 kg forsvunnet, men er så altfor mye igjen dessverre... Må bare ta ett skritt av gangen, men ikke alltid motivasjonen er der nei! Har hatt en veldig matlei periode, og har slitt med å få i meg nok kalorier. Må bare prøve å ta meg sammen, for vil jo dette så inderlig!

 

Skogsnipa, hvordan synes du perioden mellom to kurs går? Jeg har også en egenperiode nå, etter kurs 1, og skal til med kurs 2 på nyåret. Går det greit? Jeg merker at det ikke går like lett som på kurs, men vekten har rulset nedover sakte men sikkert.

 

Nei, får komme meg på trening jeg, må prøve å få litt trimpoeng denne uka også!

 

Lykke til begge to, stå på!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk jo ned en kg forige uke. Har veie dag på onsdag. Og hadde en dugelig sprekk i helga.... Såpass at jeg ikke skrev noen dagbok for helga kan du si... Kanskje dumt men....

Men så begynte jeg på "nytt" på mandag, og så får jeg håpe at jeg ikke har gått alt for mye opp i morra....

Sån med trim tror jeg er greit. Men vet ikke om det hadde hjulpet med kurs heller nå. Tror du for din del det hadde vært godt? Jeg føler det blir så masse generellt prat om kost og hva skal jeg si.. "piss prat". Føler vel at teorien om kosthold og hvorfor man bør slankes nesten er mer provoserende enn hjelpende for meg... Jeg må få bukt med "trøste spising" på en annen måte enn å få høre hvor dumt det er. Og det er nå slik at jeg syns fet mat er godt.... Det er så mange ting som ligger under. Kanskje dypere ting enn det man kan ta opp på et slikt kurs....

Uff da.. Dette ble mang lange tanker. Men jeg vil så gjerne klare dette. Kan vi ikke prøve å motivere hverandre så godt vi kan?

Er bare mannen min og et par venninner som vet om Gr kurset og jobbinga mi med vekta. Men jeg går vel ut fra at det begynner å synest litt... Klarer ikke å være så åpen om ting. Tror du er litt tøffere enn meg der;-).

Du får undskylde meg lange og rare svar. Jeg er litt skravlesjuk om temaet så lenge jeg slipper å se folk i fjeset...;-)

Men vi skal da vertfall klare å gå ned to kg til før jul? Hadde egentlig tenkt fem til før jul, men ser ukene går fort nå....

Mvh Skogsnipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk jo ned en kg forige uke. Har veie dag på onsdag. Og hadde en dugelig sprekk i helga.... Såpass at jeg ikke skrev noen dagbok for helga kan du si... Kanskje dumt men....

Men så begynte jeg på "nytt" på mandag' date=' og så får jeg håpe at jeg ikke har gått alt for mye opp i morra....

Sån med trim tror jeg er greit. Men vet ikke om det hadde hjulpet med kurs heller nå. Tror du for din del det hadde vært godt? Jeg føler det blir så masse generellt prat om kost og hva skal jeg si.. "piss prat". Føler vel at teorien om kosthold og hvorfor man bør slankes nesten er mer provoserende enn hjelpende for meg... Jeg må få bukt med "trøste spising" på en annen måte enn å få høre hvor dumt det er. Og det er nå slik at jeg syns fet mat er godt.... Det er så mange ting som ligger under. Kanskje dypere ting enn det man kan ta opp på et slikt kurs....

Uff da.. Dette ble mang lange tanker. Men jeg vil så gjerne klare dette. Kan vi ikke prøve å motivere hverandre så godt vi kan?

Er bare mannen min og et par venninner som vet om Gr kurset og jobbinga mi med vekta. Men jeg går vel ut fra at det begynner å synest litt... Klarer ikke å være så åpen om ting. Tror du er litt tøffere enn meg der;-).

Du får undskylde meg lange og rare svar. Jeg er litt skravlesjuk om temaet så lenge jeg slipper å se folk i fjeset...;-)

Men vi skal da vertfall klare å gå ned to kg til før jul? Hadde egentlig tenkt fem til før jul, men ser ukene går fort nå....

Mvh Skogsnipa[/quote']

 

Hei Skogsnipa!

 

Er ingen grunn til å unnskylde svaret ditt, vi er flere som kan bli ganske skravlesjuke her inne :) Og er supert om vi klarer å motivere hverandre!

 

Jeg må innrømme at jeg savner kurset litt... Ikke den generelle praten egentlig, men mer det ekstra presset med veiingen, at resultatene blir nevnt høyt og at konkurranseinstinktet slår inn litt ekstra. Merker at det gjorde godt for denne jenta! Men grammene rusler nå bort utenom kurs også, så skal ikke klage stort...

 

Jeg bestemte meg for å være ganske åpen om kurset da jeg først begynte, siden jeg visste at jeg kom til å trenge all den støtten jeg kunne få. I starten var det kjempemotiverende, og det er det forsåvidt ennå. Men det som kanskje har blitt mer motiverende nå er at de som ikke vet at jeg går på kurs, kommer bort og kommenterer at jeg har tatt av meg :) Det er moro! Men som nevnt, for min del har det vært viktig at familie og venner har visst om dette, og kunnet backe meg opp. Jeg kan reise på besøk til alle sammen, uten at de største fristelsene trenger å bli satt på bordet. Det er bra! Familien tar ekstra hensyn, og spør hva de kan handle til jeg kommer, og hva jeg bør unngå. På vennekvelder blir det gjerne litt snop, men jeg har registrert at mitt favorittgodteri sjelden er på bordet, uten at noe har blitt sagt. Det setter jeg pris på! Gjør saken litt enklere..

 

To kilo til jul hadde vært bra! Jeg hadde et lite ønske om å klare -15 totalt før jul, men innser at det blir for mye. Skal uansett prøve å være flink de siste ukene, sånn at resultatet blir respektabelt!

 

Lykke til Skogsnipa, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...