Gå til innhold

Curls på kurs


Anbefalte innlegg

Tror jeg skal prøve å føre en slags dagbok her inne. Kanskje ikke så interessant for andre her inne, men tror det kan hjelpe meg! Og skulle noen få lyst til å kommentere noe, så "feel free" til å skrive svar når som helst!

 

Jeg starter på uke 4 av mitt første GR-kurs noen gang.

Jeg er 24 år og ved starten av kurset var jeg på mitt tyngste noen gang; 96 kg. Det er masse når en er 167 høy....

 

Jeg sliter en del med motivasjonen og bevisstheten rundt det at alt teller. "Det er ikke denne sjokoladebiten som utgjør det, eller det er ikke så farlig om jeg ikke får trimma idag" - Sånt er jo ikke farlig en gang i blant, men det en tendens til å kunne bli en gang i blant - HVER DAG.. :-/

 

Vel vel, de første 14 dagene gikk jeg ned 1 kg og 7 cm, noe kurslederen mente jeg burde være fornøyd med siden det har vært en god del tøffe dager, i GR-perspektiv.

 

Jeg er kjempespent foran kveldens kurskveld, frykter det verste. har ikke veid meg hjemme siden jeg begynte på kurset, og er skikkelig nervøs hver gang. Siste uka har jeg ikke fått skrevet noen ting, og har bare notert 3 trimpoeng. Jeg har vært temmelig aktiv, men ikke i et trimperspektiv, så jeg har ikke notert noe. Men atter en gang er det en ny uke med nye muligheter!

 

Full skjerpings nå. Første utfordring; forening i kveld.. Håper det er grei mat, får prøve å være måteholden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk langt bedre enn jeg trodde!

 

Var livredd for at jeg skulle ha gått opp, siden jeg ikke har skrevet noe på hele uka, og oppfølgingen av hva jeg har spist har vært så som så. Men 0,7 ned, og totalt 1,7 ned. Neste gang skal jeg passere 2 kg, det er jeg sikker på! :-) Små skritt av gangen, ennå er det 25-27 kg igjen - men det tenker vi ikke noe på. Nå er det minst 5 kg før jul som er målet. Har "meldt meg inn" i Istetts "10 til jul", men jeg er ikke sikker på hvor realistisk det er... Får se hvor mye jeg kan skjerpe meg fremover. Men en mellomting, 8 kg, hadde vært formidabelt. Den som venter får se...

 

I morgen er det jobb fram til kl.11, og så kurs fram til 15.00, så det blir en måltidsutfordring der (vafler, wienerbrød osv) Men de pleier alltid å ha yoghurt fremme. Sikkert ikke noe light-yoghurt, men det er nå bedre enn wieners allikevel.

 

det er halvpris på masse grønnsaker på super'n denne uka, så jeg har kjøpt masse spennende. Elsker å prøve nytt innen det vegetariske - er langt i fra vegetarianer, men det skader ikke med mer vegetarmat enn før.

 

Det største positive så langt; vi har fått dilla på fisk! Før kunne det gå 3-4 uker mellom 2 fiskemåltid, og da var det gjerne fiskepinner på menyen. Men nå spiser vi masse laks, sei, og den nyey fiskemixen fra findus er nydelig, både til suppe, wok, gryter og former.

 

Ja, ja, ny uke - nye muligheter. Forhåpentligvis en langt roligere uke enn den siste, slik at en kan få konsentrert seg litt mer om kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagene har vært litt "så der"... Jeg får ikke til å si nei når noen byr meg noe godt. Enten det er sjokolade eller annet. Dette gjør jo at kaloribudsjettet mitt holder på å ryke. Og som å ofte ellers, "mista" jeg et måltid idag, det drøyde litt med frokost og dermed ble det ikke noe lunsj. Og vi spiste middag på jobb idag, den gode kyllinggryta, men full av fløte og rømme. Og loff til. Selv om jeg var måteholden, ble det 1000 kalorier i middagsmåltidet i dag! sj, jeg som skulle ha full skjerpings denne uka!

 

Hode (og syn/lukt) har trøbbel med å innse at hver bit teller, at jeg ikke kan spise alt mulig nå. "En kan jo ikke si nei når noen byr deg noe", eller?

 

JO, det kan jeg. Nå gjør jeg et forsøk til, atter en gang; FULL SKJERPINGS!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så inspirert av Pæras "12 måneders avtale" at jeg begynte å omregne det til mine mål.

 

Likens som Pæra, ser jeg at 0,5 kg i uka er langt mer realistisk for meg enn opp imot 1 kg. Derfor får alt over 5-600 gram regnes som en bonus. I det minste dersom det ikke skulle skje enorme forandringer i kropp og kosthold.

 

Så, 23.10.06 var min første kursdag, da veide jeg 96 kg. Målet mitt er 67 kg - i utgangspunktet, men jeg har aldri vært normalvektig, så det kommer an på hvordan kroppen er ved 70-72 kg. Men om vi går ut fra 96 som startvekt og 67 som mål; blir det minus 29 kg. Med en nedgang på et halvt kilo i uka, blir det 58 uker. Det betyr at uke 49 2007, skal jeg være ferdig med nedgangen. Det føles vanvittig lenge, men når jeg vet at kiloene har kommet på over mange år, skal det vel ta litt tid å få dem av og...

 

Til nå har jeg gått ned (fattige) 1,7 kg, men satser på minus 5 kg til jul.

 

Derfor:

1. delmål; Veie 90 kg innen 24.12. 06 (ut uke 51)

 

2. delmål: Veie 86kg innen 18.02.07 (ut uke 7)

 

DET VAR DE FØRSTE 10 KG! :-)

 

Går ikke noe videre med måla ennå, må se hvordan dette går. Dersom jeg greier dette, er det første gang i hele mitt liv jeg har greid å gå ned så mye. (Tror rekorden min er lusne 3 kg...)

 

Litt artig at dersom jeg greier å gå ned et halvt kg i uka i snitt, blir jeg ferdig til midt i advent (9. desember) neste år. Da blir det artig å shoppe juleklær da!!!!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par tips til "nei takk"! Jobber selv med å få dette innarbeidet og noen ganger funker det og noen ganger ikke :)

 

Hvis du er på besøk til noen som du kjenner ganske godt og de tilbyr "nei mat". Si "unnskyld" men tror du jeg kan få en brødskive eller et par knekkebrød. Jeg "glemte" å spise før jeg kom hit og er egentlig fryktelig sulten...

 

Hvis du er METT og fornøyd i utgangspunktet! Si nei takk!, jeg har nettopp spist og har ikke behov for noe akkurat nå. Men en kopp kaffe/te hadde vært godt!

 

Det finnes faktisk noen som har dette så innebygget at de selv tror de ikke liker feks. sjokolade og kjeks. En på jobben sier klart i fra når skålen med twist går runden rundt bordet at hun ikke liker twist og derfor ikke har behov for det. Vi har tokaffe her på jobb på fredager og ettersom jeg bruker å spise mellommåltid ca på den tiden tar jeg med meg yoghurt eller frukt og spiser det i stedet for kake og sier at jeg er sulten og heller vi spise mat enn twist.

 

Jeg trodde i mange år at min mor ikke likte potetgull. Ikke at vi hadde det så veldig ofte hjemme hos oss da jeg var liten men de få gangne vi hadde det forsynte hun seg aldri av potetgull skålen. Nå har hun innrømmet at hun synes potetgull er fryktelig godt, så godt at hun vet at hun "ikke må like det" hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Tenk smart og vær fornøyd for hver gang du har "lurt deg unna" de ekstra kaloriene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gode råd. Det med "jeg liker ikke" skal jeg prøve i matpause og møtetiden på jobb. :-)

 

Noen ganger har jeg opplevd at jeg har planlagt en utskeielse, og "rigget meg til" med godisen, men så kommer det en tanke om at "trenger jeg virkelig dette?" og så har jeg greid å legge det bort. DA er jeg stolt da. :-)

 

Så utfordringen er det uplanlagte godtet, og da skal jeg prøve Pæras råd - "jeg liker ikke" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag forsov jeg meg! Sambo jobber kveldsskift hele uka, og sover litt lenger om mårra'n. Og det vil jo jeg og da. :-)

 

Men men, tok med meg frokosten på jobb, så alt av måltider så langt er inntatt.

 

Laget pannekaker til middag - noe av det beste jeg vet- fordi broren min er her, og han ba så fint. Jeg forbauset meg selv med å spise bare 1,5 pannekake, utelukke alt sukkeret (oppå..) og tok bare sukkerfritt blåbærsyltetøy. Og jeg ble skikkelig mett også! Før spiste jeg 3-4 pannekaker, og var stappa for resten av kvelden.

 

Så, nå ble det en liten dupp på sofaen, så jeg skal bare spise et mellommåltid, før jeg går i fjøset. Når jeg er alene der nå, gir det meg 1,9 trimpoeng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det bakedag! Tenkte å bake 30 brød, men det ble kinoplaner for i kveld, så jeg må nok redusere det tallet...

 

Skal se Borat i kveld, den skal visst være helt rar, men artig - så vi får se. Vi har reservert bord på Egon først, jeg har bestemt meg for at det blir enten laks eller kyllingfajitas. Egon har så god laks!

 

Så tror jeg at om jeg er "snavlen" på kinoen, skal jeg ta en popcorn-barnemeny. Det er litt salt som kan binde vann der, men...

 

Ang. mat i uka som kommer, har jeg tenkt at jeg må finne noen kjøttmiddager som er basert på rent kjøtt. Ser at middagene hittil har vært masse fisk - som er kjempebra- og ellers div. farsemat - riktignok karbonadedeig og magre pølsetyper- men jeg har ikke så stor erfaring med annet kjøtt faktisk. Tenker rødt kjøtt nå, kyllingfilet er rågodt, og noe vi spiser masse av.

 

SÅ, jeg skal sjekke hva som fins i oppskriftsforumet etterpå. :-) Er så glad for vektklubben altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var det atter en kinokveld, litt ekstraordinært at det er det to lørdager på rad, men brødrene mine har vært her - en hver helg- og får den ene være med på kinotur, bør den andre også få det...

 

Jeg åt kyllingfajitas og vann på Egon, så jeg tror ikke det skulle være den største utskeielsen, men det ble både popcorn og karameller på kino. :-/

 

Nå gruer jeg meg til veiinga i mårra! Har vært beinhard ang veiing så langt, og har ikke veid meg hjemme siden jeg begynte på GR. Men det er veldig fristende nå altså. Men nei, jeg skal være sterk :-)

 

Har jo gjort en god del fjøs denne uka og har 8 trimpeng der, men må vel få til en tur i dag. Og så skal jeg drikke masse vann, så kanskje heg får ut en del av saltet fra i går...

 

Men, æsj, kor æ gruve mæ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var det atter en kinokveld' date=' litt ekstraordinært at det er det to lørdager på rad, men brødrene mine har vært her - en hver helg- og får den ene være med på kinotur, bør den andre også få det...

 

Jeg åt kyllingfajitas og vann på Egon, så jeg tror ikke det skulle være den største utskeielsen, men det ble både popcorn og karameller på kino. :-/

 

Nå gruer jeg meg til veiinga i mårra! Har vært beinhard ang veiing så langt, og har ikke veid meg hjemme siden jeg begynte på GR. Men det er veldig fristende nå altså. Men nei, jeg skal være sterk :-)

 

Har jo gjort en god del fjøs denne uka og har 8 trimpeng der, men må vel få til en tur i dag. Og så skal jeg drikke masse vann, så kanskje heg får ut en del av saltet fra i går...

 

Men, æsj, kor æ gruve mæ!!![/quote']

 

Hei :)

 

Fikk bare så lyst til å sende en liten oppmuntrendes hilsen til deg, ser du gruer deg til i morgen, men det tror jeg kommer til å gå bra, så påpasselig somm du er ellers i uka så tror jeg det vill gå bra. Og du har nå vært kjempe flink:)

 

Stå på nå dette klarer du:)

 

klem fra evelyn som fører blogg her på vektklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; takk for oppmuntrende ord Evelyn! Det er dette som er det fantastiske med vektklubben og forumene. Det er noen som er der for deg. :-)

 

I dag ble det hele 6,2 trimpoeng på meg, ny dagsrekord og ny ukesrekord med totalt 13, 8. Så nå er det en fornøyd Curls som skal legge seg. Det blir ikke så mye mer jeg kan gjøre før veiinga i mårra kveld nå. I mårra er det kurs, fjøs og GR-kurs på kvelden, så utenom fjøset blir det nok fint lite med trim. Men det erjo nesten 2 trimpoeng det også. :-)

 

Største utfordringer for uka som kommer: Drikke nok vann og få menyen mer balansert. (har en tendens til å bli mye eting på kvelden for å "fylle opp" kaloribudsjettet....

 

Da skal Curls finne senga og hvile sine trofaste undersåtter etter en aktiv kveld. God natt alle sammen, håper dere får en strålende dag i morgen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 0,2 kg og 3 cm, dvs totalt 1,9 kg og 10 cm.

 

Jeg er godt fornøyd med centimetrene, men jeg skulle jo under 94 kg idag, ikke lande på 94,1! Synes det går litt seint og trått, kurskveld og minus skarve 1,5 kg... Jeg som har trent rekordmye og greier.

 

Nå er det 14 dager til neste veiing, kurslederen skal bort, og gir oss en ekstra uke istedet. Hun satte det kravet at alle burde greie minimum 1 kg og helst litt over det til neste veiing, dvs 4. desember. Og det må jeg jo klare om ikke første delmål - 90 kg til julaften- skal gå heden.

 

Må vel bare stå på enda mer, og ha mer fokus på maten.

 

Var forresten kjempeflink på kurs i dag, tok ingen vafler og ingen pepperkaker. Bare 60 gram tressis. Var litt stolt da da. Men syns jeg kunne blitt belønnet med litt ekstra nedgang i kveld for det, men det ble jeg nå ikke.

 

14 dager til neste veiing - jeg skal jammen vise at jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-lurer på om jeg skal vente til i mårra med å skjerpe meg..... Har så lyst på den store stratosplata som ligger i skuffa.

 

Det er jo så lenge til veiinga' date=' og mange dager å gjøre det på ennå.

 

Har så lyst på den sjokoladen!![/quote']

 

Håper for din del at du tok til fornuft og ikke utsatte skjerpinga til i morgen.... ! Å bare så du vet det Stratos er oppskrytt kos....! Varer ikke lenge i munnen men leeeeeeeeeeeenge på kroppen! Har du funnet ut hvor mye du må trimme for å få bort en stor stratosplate?

 

Du har 4,1 kg igjen til å nå julemålet ditt og jeg har 4,8 kg. Tror ikke det er rom for slik form for kos hvis vi skal greie det! ;)

 

Ha en fotsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæra; jeg vet det!!!! Du har helt rett, men..... Jeg greide ikke å stå imot. Det ble ca 380 kcal stratos i går, og det samme idag......... Men jeg var fullstendig klar over hva jeg gjorde, og har trimma vekk nesten 700 kcal i kveld, samt kalibrert det resterende kaloriinntaket i forhold til utskeielsen.. Nå er det ikke sånn at jeg forsvarer å kutte ut sunn mat til fordel for sjokolade, men... fytti grisen, det smakte godt!!!

 

MEN, det blir LENGE til neste gang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæra; jeg vet det!!!! Du har helt rett' date=' men..... Jeg greide ikke å stå imot. Det ble ca 380 kcal stratos i går, og det samme idag......... Men jeg var fullstendig klar over hva jeg gjorde, og har trimma vekk nesten 700 kcal i kveld, samt kalibrert det resterende kaloriinntaket i forhold til utskeielsen.. Nå er det ikke sånn at jeg forsvarer å kutte ut sunn mat til fordel for sjokolade, men... fytti grisen, det smakte godt!!!

 

MEN, det blir LENGE til neste gang!!!![/quote']

 

Virker som du har kontroll på kosen og det er bra! I helga var jeg hos mamma på kaffebesøk og der ble det servert smultringer. De andre spiste og kose seg og jeg satt å tenkte på alle de knekkebrødene som jeg heller ville ha spist. Det går 11 husmann knekkebrød på en smultring! ;) Ble helt sliten av tanken på å tygge meg igjennom 11 knekkebrød jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, så mett man hadde blitt av kanskje 22 eller 33 knekkebrød!!!

 

Ja, ja, utskeielsen min er gjort, og det var så godt at jeg angrer ingenting. He he. :-) Men, det får ikke bli for ofte nei.

 

Idag skulle jeg egentlig gå en lang tur mellom kurs og møte, men kurset drøyde så lenge at jeg ble forsinka i hele resten av dagsplana. Dessuten har jeg sovet max 1,5 time i natt, så det ble en blund på sofaen i stedet. Hodet til Curls overlever rett og slett ikke på så lite søvn. Migrene.........

 

Så det ble ingen trim, MEN; i mårrakveld blir det det! Skal være barnpi' hele ettermiddagen, og siden jeg ikke har barn sjøl, er dette en aktivitet jeg ikke er særlig vant til... Men artig e de'! :-) Disse to englebarna er veldig aktive, og -som alle andre barn?- vil de gjerne ha de voksnes oppmerksomhet til enhver tid. Så når de har dratt i mårrakveld, er det sikkert godt å ta en tur alene og få "rensa" hodet for litt leven. :-D

 

Ellers må jeg si at det er VELDIG motiverende å se at vektkurven bare går nedover. :-) Det skal den fortsette med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh' date=' så mett man hadde blitt av kanskje 22 eller 33 knekkebrød!!!

 

Ja, ja, utskeielsen min er gjort, og det var så godt at jeg angrer ingenting. He he. :-) Men, det får ikke bli for ofte nei.

 

Idag skulle jeg egentlig gå en lang tur mellom kurs og møte, men kurset drøyde så lenge at jeg ble forsinka i hele resten av dagsplana. Dessuten har jeg sovet max 1,5 time i natt, så det ble en blund på sofaen i stedet. Hodet til Curls overlever rett og slett ikke på så lite søvn. Migrene.........

 

Så det ble ingen trim, MEN; i mårrakveld blir det det! Skal være barnpi' hele ettermiddagen, og siden jeg ikke har barn sjøl, er dette en aktivitet jeg ikke er særlig vant til... Men artig e de'! :-) Disse to englebarna er veldig aktive, og -som alle andre barn?- vil de gjerne ha de voksnes oppmerksomhet til enhver tid. Så når de har dratt i mårrakveld, er det sikkert godt å ta en tur alene og få "rensa" hodet for litt leven. :-D

 

Ellers må jeg si at det er VELDIG motiverende å se at vektkurven bare går nedover. :-) Det skal den fortsette med!![/quote']

 

Så artig å lese loggen din! Stå på! Men jeg skjønner ikke hvordan dere andre får så mange trimpoeng? Jeg er helt utslitt etter å ha skaffa meg ca to trimpoeng... ;)

Dårlig kondis, jeg? *sukk...*

Riktignok har jeg vokst opp med fjøsarbeid, og vet at det kan være tungt.

Og det å passe unger er jo krutt....

 

Synes du er flink, som setter deg mål og som så går etter dem.

Stå på! Det må være artig å se vektkurven bare bue seg nedover!

Det er så lenge siden jeg har vært på kurs nå at jeg er spent!! Håper jeg har gått ned noe... Litt naturlige svingninger har vi jo alltid, vi damerne...

 

Lykke til med uka som ligger foran!

 

Klem fra Edel (som skriver livsstilsendringblogg her inne på Vektklubben..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt; så koselig at noen skriver litt i dagboka mi noen ganger! Etter antall visninger å dømme, er det en del som leser dagboka mi, og det er en kjempemotivasjon for å fortsette å skrive!

 

Kurslederen min er bortreist denne uka, så det blir ingen ordinær kurskveld med veiing og måling. Vet at vekta mi her hjemme er litt snillere enn den på kurset, men uansett så viste den 92,8 kg i kveld og det har den ikke gjort på lenge!

 

Dersom det er korrekt, har jeg gått ned 1,3 kg! Ikke sikkert det er korrekt, men lever i gledesrus så lenge det går an. :-)

 

Helga og egentlig hele forrige uke var full at utskeiielser og få måltider. Julehandel, 25årsdag, møter, m.m. Ca 8 trimpoeng tross alt da.

 

uka har vært preget av lite motivasjon, men nå er det bare ei uke til neste veiing, så det er bare å skjerpe seg! Søtsuget har vært enormt, og det har blitt litt sjokolade... egentlig en god del.... Så hvis vektnedgangen er riktig, skjønner jeg ingenting!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kalt inn som vara til kommunestyresmøte idag. Heldags... Når jeg tenker tilbake på hva som ble uttalt og diskutert, er alt som en grå grøtmasse... Planer ditt og planer datt, -før vi kan planlegge den veien der må vi legge en plan for planleggingen...- osv osv osv!

 

Var forholdsvis flink matmessig da, spiste laksefileter og poteter til, og to vaffelplater i mellom.... MEN; styrte galant utenom dessertbordet - var litt stolt da altså!

 

Ellers har jeg drukket masse vann og kaffe, og har nesten hatt dorekord. :-D

 

1 trimpoeng...

 

Blir veldig sliten og utmatta av en slik pratedag - særlig når det er samtaleemner som jeg ikke har helt grep på, siden jeg bare er vara. Blir lite opplagt, og vil bare sove når man kommer hjem.

 

Sukk, det har vært mange kurs- og møtedager siden kursstart. Merker at dette er vanskelige kalori- og trimdager. Heldigvis er det ikke disse det er flest av totalt gjennom året da, men allikevel, det er kjedelig at det er mange slike når jeg akkurat har begynt på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kalt inn som vara til kommunestyresmøte idag. Heldags... Når jeg tenker tilbake på hva som ble uttalt og diskutert, er alt som en grå grøtmasse... Planer ditt og planer datt, -før vi kan planlegge den veien der må vi legge en plan for planleggingen...- osv osv osv!

 

Var forholdsvis flink matmessig da, spiste laksefileter og poteter til, og to vaffelplater i mellom.... MEN; styrte galant utenom dessertbordet - var litt stolt da altså!

 

Ellers har jeg drukket masse vann og kaffe, og har nesten hatt dorekord. :-D

 

1 trimpoeng...

 

Blir veldig sliten og utmatta av en slik pratedag - særlig når det er samtaleemner som jeg ikke har helt grep på, siden jeg bare er vara. Blir lite opplagt, og vil bare sove når man kommer hjem.

 

Sukk, det har vært mange kurs- og møtedager siden kursstart. Merker at dette er vanskelige kalori- og trimdager. Heldigvis er det ikke disse det er flest av totalt gjennom året da, men allikevel, det er kjedelig at det er mange slike når jeg akkurat har begynt på kurs!

 

Vel vel, i morgen er en ny dasg med nye muligheter!

 

Tror jeg skal se Slankeleiren på TvNorge i mårrakveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er inne i en dårlig stim nå altså!

Gidder ingenting, ikke sjekker jeg VK, ikke drikker jeg nok vann, kaloribudsjettet sprenges hver dag -så nært som i dag-, jeg har KONSTANT lyst på alt som er forbudt.

 

Som om ikke det er nok, er det veiedag i mårra, kursleder er tilbake fra ferie, og hun la inn "krav" om minst 1 kg nedgang for alle på kurset. Og det trodde jeg skulle gå så bra, men det har visst ikke gjort det allikevel. I hvertfall sitter jeg her med så lite trimpoeng som jeg noen gang har hatt på ei uke, større trang til sjokolade og potetgull enn noen gang, og føler meg helt bånn i bøtta.

 

Nesten så jeg ikke har lyst til å ta turen nedover på kurs i mårrakveld... :-/

 

Uansett hvor mye jeg prøver å mane fram at "alt teller - også denne sjokoladebiten", og at skal jeg greie dette, må jeg ha stålkontroll, også over utskeielsene - går det ikke inn. Vet ikke hva jeg skal gjøre akkurat nå.

 

Hilsen en nedfor Curls.

 

PS: tror jeg kan se langt etter første delmål 24. desember... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 0' date='2 kg og 3 cm, dvs totalt 1,9 kg og 10 cm.

 

Jeg er godt fornøyd med centimetrene, men jeg skulle jo under 94 kg idag, ikke lande på 94,1! Synes det går litt seint og trått, kurskveld og minus skarve 1,5 kg... Jeg som har trent rekordmye og greier.

 

Nå er det 14 dager til neste veiing, kurslederen skal bort, og gir oss en ekstra uke istedet. Hun satte det kravet at alle burde greie minimum 1 kg og helst litt over det til neste veiing, dvs 4. desember. Og det må jeg jo klare om ikke første delmål - 90 kg til julaften- skal gå heden.

 

Må vel bare stå på enda mer, og ha mer fokus på maten.

 

Var forresten kjempeflink på kurs i dag, tok ingen vafler og ingen pepperkaker. Bare 60 gram tressis. Var litt stolt da da. Men syns jeg kunne blitt belønnet med litt ekstra nedgang i kveld for det, men det ble jeg nå ikke.

 

14 dager til neste veiing - jeg skal jammen vise at jeg kan![/quote']

 

 

Kiss my ....!

Åh, æ bli så sint på mæ sjøl! At æ itj kan grei å hold mæ te det æ ska eta og gjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som vi trenger litt "skjærping av GR-prinsippene" begge to! Jeg var på julebord på lørdag og i tillegg har det blitt litt tull ellers i helga også. Foreslår at vi bruker denne uka til å skjerpe oss slik at vi kommer nærmere målene våre.

 

Jeg skal:

 

Spise ca 1700 kcal fordelt på: 3 hovedmåltid og 2 mellommåltider hver dag!

 

Drikke minimum 2 liter vann hver dag!

 

Være aktiv minimum 1 time hver dag i tillegg til vanlig aktivitet. (Rundvask og rydding er godkjendt aktivitet).

 

Jeg skal spise 2 frukter og 3 "grønne" hver dag!

 

Jeg skal minne meg selv om at jula starter 23. desember hver dag! ;)

 

Nå er det din tur! Hva skal du denne uka?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som vi trenger litt "skjærping av GR-prinsippene" begge to! Jeg var på julebord på lørdag og i tillegg har det blitt litt tull ellers i helga også. Foreslår at vi bruker denne uka til å skjerpe oss slik at vi kommer nærmere målene våre.

 

Jeg skal:

 

Spise ca 1700 kcal fordelt på: 3 hovedmåltid og 2 mellommåltider hver dag!

 

Drikke minimum 2 liter vann hver dag!

 

Være aktiv minimum 1 time hver dag i tillegg til vanlig aktivitet. (Rundvask og rydding er godkjendt aktivitet).

 

Jeg skal spise 2 frukter og 3 "grønne" hver dag!

 

Jeg skal minne meg selv om at jula starter 23. desember hver dag! ;)

 

Nå er det din tur! Hva skal du denne uka?!?!?

 

Gikk dessverre litt for galt for meg i helga..... Begynte med julebord på fredag kveld, gikk svært fint fram til det. Men sulten når vi kom hjem på natta, spiste pizza. Og dårlig form på lørdagen, så det ble mye lettvint (og usunn) mat. I tillegg var vi på juletrefest på søndagen, klarte meg bra da, men godteposen til minsten ble litt for fristende søndag kveld (han likte ingen ting av det selv, var visst vanskelig å kaste det for meg, dessverre, det værste var at det var jo ikke godt engang.

 

Denne uka skal jeg holde meg på ca 1800 kcal daglig. Fordelt på mine 3 hovedmåltider og 3/4 mellom-måltider.

 

Drikke masse vann - også når helga kommer (vi skal ha bursdag-lag på lørdag for minsten), og også spise fruktkvota og meierikvota mi i helgene.

 

Trim hver dag, minimun 20 min. på sykkelen.

 

Jeg holder med hensikt bursdagen til minsten på lørdag, for det er den dagen i uka jeg bruker kosemerkene mine. For litt må jo jeg også kose meg når vi skal ha 5-års lag. Men vi serverer først skikkelig mat, så da blir det kun et lite kake-stykke på meg senere på kvelden.

 

Og enig med deg Pæra, jula starter ikke før 23. desember.

 

Ha en fin uke - med full skjærpings.

 

 

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...