Gå til innhold

Hvordan stabilisere - først litt lenger ned i vekt?


Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå begynner jeg å se enden på min vektreduksjon (min livsstilsendring skal fortsette med trim og sunn mat :-) ), og da lurer jeg på hva som er lurt. Jeg ønsker å ligge rundt 70 kg, bør jeg da redusere vekten til under 70 for deretter å "stabilisere oppover"?

 

Det jeg gleder meg mest til er å spise mere frukt, det savner jeg. Grønnsaker er OK, men frukt er nydelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Jeg hadde tenkt å gjøre det - komme ned til 57,0 før jeg skulle stabilisere - være på den sikre siden liksom, og så sprakk jeg akkurat i innspurten. Men siden jeg ikke var gått over noen øvre grense (ut av målbuksa), bestemte jeg meg for å begynne å stabilisere med en gang. Tror jeg var gått litt lei av å slanke meg. Det viste seg at det aller meste jeg hadde gått opp forrige uke (fra 58,0 til 58,8) må ha vært vann (salt sild og mensen!), så nå har jeg gått ned det, pluss en halv kilo til. Jeg er i stabiliseringsfasen, men jeg trenger å finne ut hva jeg skal stabilisere på!

 

Hva med å trappe ned nå? Du skal helst venne deg gradvis til mer mat. Mer frukt, ja, herlig! Jeg spiser gjerne fire-fem porsjoner forskjellig frukt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det nok inget fasitsvar til. Prøv deg frem - la veien bli til mens du går.

 

Jeg gjorde ikke det, jeg økte veldig langsomt kaloriene og økte samtidig trimmingen - det har gått så det suser siden jeg begynte i begynnelsen av februar i år. For meg var det veldig hjelp å føre logg så jeg kunne følge med på hvordan det gikk. Deilig å ha mer kalorier å rutte med - nå spiser jeg 1400 kcal før middagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestavind, det er avhengig av hvor mye du er i aktivitet i dagliglivet, høyde, vekt og alder - så kommer trening i tillegg.

 

hvis du klikker på diskusjon i venstre marg, går inn under søk og søker på formel vil du finner hvilken formel GR organisasjonen bruker. Den har fungert flott som en rettesnor for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange flotte svar!

 

Skal ned 4 kg til (da har jeg tatt av 16 totalt :-) ) og så blir det stabilisering. Har veiedag på fredag og har på følelsen at det snart bare er 3 kg igjen. Jeg synes det er litt vanskelig å motivere meg for de siste kiloene, men det skal gå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...