Gå til innhold

Hjelp!!!


Gjest toomuchme

Anbefalte innlegg

Nå er jeg helt i bunn... Ting har glidd ut siden jeg begynte på kurs 2... Det gikk greit på vekta de to første ukene, men forrige uke hadde jeg gått opp 100 gram. Det er jo ikke så mye, men motivasjonen falt enda mere...

 

Jeg klarer ikke helt å holde meg til opplegget... tar sånn ca det jeg skal ha, glemmer å skrive... kjenner treningen går tyngre... Jeg har stort sett gått, og det begynner å bli kjedelig... har bestilt mp3 spiller, for å høre på lydbok, men den har ikke kommet enda...

 

Jeg er bare så fryktelig redd for å ha gått opp igjen nå til torsdag, for da tror jeg alt rakner... Drakk mye rødvin, og spiste sjokolade på lørdag.

 

Hva i all verden skal jeg gjøre? Alle drømmer om ny garderobe virker så fryktelig langt unna!!! sist uke hadde jeg ikke gått inn noe i cm heller!

 

Er det noen som har en tryllestav, som kan gjøre noe med dette? Jeg trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt i bunn... Ting har glidd ut siden jeg begynte på kurs 2... Det gikk greit på vekta de to første ukene' date=' men forrige uke hadde jeg gått opp 100 gram. Det er jo ikke så mye, men motivasjonen falt enda mere...

 

Jeg klarer ikke helt å holde meg til opplegget... tar sånn ca det jeg skal ha, glemmer å skrive... kjenner treningen går tyngre... Jeg har stort sett gått, og det begynner å bli kjedelig... har bestilt mp3 spiller, for å høre på lydbok, men den har ikke kommet enda...

 

Jeg er bare så fryktelig redd for å ha gått opp igjen nå til torsdag, for da tror jeg alt rakner... Drakk mye rødvin, og spiste sjokolade på lørdag.

 

Hva i all verden skal jeg gjøre? Alle drømmer om ny garderobe virker så fryktelig langt unna!!! sist uke hadde jeg ikke gått inn noe i cm heller!

 

Er det noen som har en tryllestav, som kan gjøre noe med dette? Jeg trenger virkelig hjelp![/quote']

 

Huff.. Skulle virkelig ønske jeg kunne svinge en tryllestav og gi deg masse motivasjon igjen! Er "dessverre" bare du som kan gjøre noe med motivasjonen din, og er bare du som kan kvitte deg med kiloene dine. Tunge dager vil garantert komme, og dine har øyensynlig kommet for fullt nå.. Er flere små ting du kan prøve, men jeg garanterer ikke at noen fungerer!

1. Skriv opp noen punkter på hvorfor du startet på GR i utgangspunktet, og hvorfor du har lyst til å gå ned i vekt. Her er det sikkert masse å ta av! (jeg har i alle fall mange gode grunner for at jeg ønsker å kvitte meg med et lass av kilo) Les gjennom denne når det butter imot...

2. Prøv å variere treningen noe. Er det noen du kjenner som du kan ta med på tur? Har naboen en hund du kan låne? Kan du sykle en kveld i stedet? Finnes det et treningssenter eller en svømmehall i nærheten hvor du kan kjøpe et klippekort (kan være lurt med klippekort i starten, til du ser om dette er noe du kan trives med). Eller hva med litt trening på stuegulvet? Enten på egenhånd, eller til en dvd?

3. Kan du gjøre noe lystbetont sammen med venner/familie/mann/barn? Noe som kanskje ikke direkte sees på som trim, men som allikevel fører til litt trim indirekte?

4. Prøv å finne andre måter å kose deg på enn med mat, godteri og vin. Kos deg med måltidene, men ikke bruk snop og mat til å trøste deg med eller "kose" deg ekstra. Har du en hobby du kan sysle med på kveldene? En god bok du kan lese? Noen julegaver du kan lage?

 

Dette er bare noen små tanker jeg har tenkt selv som kan være kjekke å ta frem den dagen det virkelig går i motbakke. Tror det er viktig med variasjon, både med tanke på kostholdet og treningen. Ellers går man lei!

 

Men fremfor alt, IKKE GI OPP!

 

Håper du finner tilbake til motivasjonen toomuchofme! Den er der inne, må bare får den opp og fram!

 

Lykke til, og vit at vi er mange i samme båt, og mange som ønsker at vi alle skal lykkes med dette!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt i bunn... Ting har glidd ut siden jeg begynte på kurs 2... Det gikk greit på vekta de to første ukene' date=' men forrige uke hadde jeg gått opp 100 gram. Det er jo ikke så mye, men motivasjonen falt enda mere...

 

Jeg klarer ikke helt å holde meg til opplegget... tar sånn ca det jeg skal ha, glemmer å skrive... kjenner treningen går tyngre... Jeg har stort sett gått, og det begynner å bli kjedelig... har bestilt mp3 spiller, for å høre på lydbok, men den har ikke kommet enda...

 

Jeg er bare så fryktelig redd for å ha gått opp igjen nå til torsdag, for da tror jeg alt rakner... Drakk mye rødvin, og spiste sjokolade på lørdag.

 

Hva i all verden skal jeg gjøre? Alle drømmer om ny garderobe virker så fryktelig langt unna!!! sist uke hadde jeg ikke gått inn noe i cm heller!

 

Er det noen som har en tryllestav, som kan gjøre noe med dette? Jeg trenger virkelig hjelp![/quote']

 

Du er virkelig ikke alene, skrev et innlegg om dette for noen dager siden selv. Det er lett å miste motivasjonen desverre når vekten ikke vil den veien vi vil.

Man kan lett gå på en sprekk da, gjorde det selv. I går spiste jeg alt jeg ville og så mye jeg ville, er nok ikke det smarteste, men sånn er det.

 

Det du sier om trening er sånn for meg også. Ting begynte å bli ensformig, og når det blir det så har man lett for å skli ut. Så jeg fikk nytt trimapparat av min snille samboer (bursdag og julegave), et sånt jeg har ønsket meg. Så på gåturene mine har jeg beynt å jogge på flatmarka og nedoverbakkene. Og neste uke skal jeg begynne på vanntrening. Jeg kjenner at jeg trenger forandring, ellers blir det for kjedelig for meg og jeg kommer til å ryke på en skikkelig smell.

 

Har du ingen alternativ treningsform enn å gå tur? Noen å trene sammen med?

 

Vi må prøve å fokusere på det vi har oppnådd, og på cm når vekten ikke vil være med. Ja jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men vi må også huske på hvorfor vi gjør dette og for hvem.

 

Sammen vil vi nå målet, lykke til og stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt i bunn... Ting har glidd ut siden jeg begynte på kurs 2... Det gikk greit på vekta de to første ukene' date=' men forrige uke hadde jeg gått opp 100 gram. Det er jo ikke så mye, men motivasjonen falt enda mere...

 

Jeg klarer ikke helt å holde meg til opplegget... tar sånn ca det jeg skal ha, glemmer å skrive... kjenner treningen går tyngre... Jeg har stort sett gått, og det begynner å bli kjedelig... har bestilt mp3 spiller, for å høre på lydbok, men den har ikke kommet enda...

 

Jeg er bare så fryktelig redd for å ha gått opp igjen nå til torsdag, for da tror jeg alt rakner... Drakk mye rødvin, og spiste sjokolade på lørdag.

 

Hva i all verden skal jeg gjøre? Alle drømmer om ny garderobe virker så fryktelig langt unna!!! sist uke hadde jeg ikke gått inn noe i cm heller!

 

Er det noen som har en tryllestav, som kan gjøre noe med dette? Jeg trenger virkelig hjelp![/quote']

 

Hei vennen!

Kan vel si meg enig med både Mimmi og Nikki.

Jeg går og trener alene, og jeg blir møkka lei av å gå noen ganger. Men jeg har en hund som må ut... Og det er da litt selskap i den. Jeg kjøpte en aerobic video, og hadde det ganske morsomt med å prøve å få til å følge den. Og jeg har merket form stigning, og det er jo litt morsomt det også. Og for noen uker siden begynte jeg å svømme. Prøver med en gang i uka så får vi se. Men jeg syns det har vært litt motiverende å gjøre disse "nye" tinga. Og kanskje skal jeg dra på trenings senter etter jul. Men det er jeg ikke sikker på ennå. Og så har jeg en liten drøm... Når jeg kommer under 100 kg ... En gang .... Så vil jeg på swing kurs.... Eller noe annet danse greier.... For det er noe jeg er glad i...

 

Trylleslaget fins nok bare inni deg selv. Tror mye av det Mimmi listet opp er lurt å tenke igjenom. Og så vet du jo at vi er flere her som er i samme båt. Og vi må bruke tolmodigheten ganske så mye..... Og hjelpe hverandre med motivasjonen;-)

Vi skal klare det!

Stå på!

Gode tanker fra Skogsnipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Kan vel si meg enig med både Mimmi og Nikki.

Jeg går og trener alene' date=' og jeg blir møkka lei av å gå noen ganger. Men jeg har en hund som må ut... Og det er da litt selskap i den. Jeg kjøpte en aerobic video, og hadde det ganske morsomt med å prøve å få til å følge den. Og jeg har merket form stigning, og det er jo litt morsomt det også. Og for noen uker siden begynte jeg å svømme. Prøver med en gang i uka så får vi se. Men jeg syns det har vært litt motiverende å gjøre disse "nye" tinga. Og kanskje skal jeg dra på trenings senter etter jul. Men det er jeg ikke sikker på ennå. Og så har jeg en liten drøm... Når jeg kommer under 100 kg ... En gang .... Så vil jeg på swing kurs.... Eller noe annet danse greier.... For det er noe jeg er glad i...

 

Trylleslaget fins nok bare inni deg selv. Tror mye av det Mimmi listet opp er lurt å tenke igjenom. Og så vet du jo at vi er flere her som er i samme båt. Og vi må bruke tolmodigheten ganske så mye..... Og hjelpe hverandre med motivasjonen;-)

Vi skal klare det!

Stå på!

Gode tanker fra Skogsnipa[/quote']

 

Godt med støtte!

 

Jeg merket at det hjalp litt bar å få skrevet ut frustrasjonen. Fikk meg til å tenke på at jeg bare måtte finne ut av det. Så i går gikk det noe bedre. Men jeg får ikke kommet meg på kurset i morgen, så da slipper jeg å se at jeg event. har gått opp denne uken. så får jeg kanskje klart å gå ned igjen det jeg event har gått opp.

 

men jeg vil si noe om det du skrev ang. swing. Jeg har en god kompis som jeg har danset mye swing med før. Vi har en avtale i kveld om å danse. Og det er ingen stor hindring å danse selv om man er stor... Jeg danset med ham da jeg var på mitt største, ca 130 kg.

 

Så bare meld deg på kurs! Det er kjempegøy!

 

Lykke til videre!

 

Tomuchme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig ikke alene' date=' skrev et innlegg om dette for noen dager siden selv. Det er lett å miste motivasjonen desverre når vekten ikke vil den veien vi vil.

Man kan lett gå på en sprekk da, gjorde det selv. I går spiste jeg alt jeg ville og så mye jeg ville, er nok ikke det smarteste, men sånn er det.

 

Det du sier om trening er sånn for meg også. Ting begynte å bli ensformig, og når det blir det så har man lett for å skli ut. Så jeg fikk nytt trimapparat av min snille samboer (bursdag og julegave), et sånt jeg har ønsket meg. Så på gåturene mine har jeg beynt å jogge på flatmarka og nedoverbakkene. Og neste uke skal jeg begynne på vanntrening. Jeg kjenner at jeg trenger forandring, ellers blir det for kjedelig for meg og jeg kommer til å ryke på en skikkelig smell.

 

Har du ingen alternativ treningsform enn å gå tur? Noen å trene sammen med?

 

Vi må prøve å fokusere på det vi har oppnådd, og på cm når vekten ikke vil være med. Ja jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men vi må også huske på hvorfor vi gjør dette og for hvem.

 

Sammen vil vi nå målet, lykke til og stå på:)[/quote']

 

Tusen takk for flott svar.

 

Jeg setter virkelig pris på støtten!

 

Jeg kan ikke komme meg på kurs i morgen, og ser på det som et tegn... Hadde ikke tålt ett nederlag til tror jeg... Så nå skal jeg være flink til å skrive, og til å trene den neste uken, så får jeg håpe det gjevner seg ut til neste veiing.

 

I kveld har jeg en avtale med en kompis. Vi skal til en swing klubb i nærheten. så da har vi to timer til rådighet, til å danse, så da får jeg mye bra trening. Det er fast dansing der hver onsdag, så da håper jeg han kan være med innimellom...!

 

Hilsen tomuchme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Skulle virkelig ønske jeg kunne svinge en tryllestav og gi deg masse motivasjon igjen! Er "dessverre" bare du som kan gjøre noe med motivasjonen din' date=' og er bare du som kan kvitte deg med kiloene dine. Tunge dager vil garantert komme, og dine har øyensynlig kommet for fullt nå.. Er flere små ting du kan prøve, men jeg garanterer ikke at noen fungerer!

1. Skriv opp noen punkter på hvorfor du startet på GR i utgangspunktet, og hvorfor du har lyst til å gå ned i vekt. Her er det sikkert masse å ta av! (jeg har i alle fall mange gode grunner for at jeg ønsker å kvitte meg med et lass av kilo) Les gjennom denne når det butter imot...

2. Prøv å variere treningen noe. Er det noen du kjenner som du kan ta med på tur? Har naboen en hund du kan låne? Kan du sykle en kveld i stedet? Finnes det et treningssenter eller en svømmehall i nærheten hvor du kan kjøpe et klippekort (kan være lurt med klippekort i starten, til du ser om dette er noe du kan trives med). Eller hva med litt trening på stuegulvet? Enten på egenhånd, eller til en dvd?

3. Kan du gjøre noe lystbetont sammen med venner/familie/mann/barn? Noe som kanskje ikke direkte sees på som trim, men som allikevel fører til litt trim indirekte?

4. Prøv å finne andre måter å kose deg på enn med mat, godteri og vin. Kos deg med måltidene, men ikke bruk snop og mat til å trøste deg med eller "kose" deg ekstra. Har du en hobby du kan sysle med på kveldene? En god bok du kan lese? Noen julegaver du kan lage?

 

Dette er bare noen små tanker jeg har tenkt selv som kan være kjekke å ta frem den dagen det virkelig går i motbakke. Tror det er viktig med variasjon, både med tanke på kostholdet og treningen. Ellers går man lei!

 

Men fremfor alt, IKKE GI OPP!

 

Håper du finner tilbake til motivasjonen toomuchofme! Den er der inne, må bare får den opp og fram!

 

Lykke til, og vit at vi er mange i samme båt, og mange som ønsker at vi alle skal lykkes med dette!

 

:)[/quote']

 

 

Takk for støtte, og mange gode forslag. Skal sette meg ned nå etter jeg er ferdig her, med å lage noen lister... Tydelig at jeg kan trenge det innimellom.

 

Men det var merkelig å kjenne at litt av motivasjonen kom krypende mens jeg skrev innlegget. Så det var en god oppdagelse!

 

Så fant jeg ut når jeg leste innlegget ditt, at jeg skulle finne frem bunaden jeg holder på å brodere, så jeg kan sitte med den om kveldene... Har ikke brodert på den på kjempelenge, fordi jeg ikke har hatt lyst til å sy den så stor... Så det kan kanskje være en motivasjon i seg selv...!

 

Takk igjen for god støtte!

 

Fra tomuchme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. joda, jeg er ikke redd for å swinge meg nå heller, men jeg sliter litt med knea, så jeg bør nok vente til vekta har kommet litt lenger ned. Ellers som du skjønner,... Jeg går jo å svømmer og må jo dusje sammen med andre selv om jeg syns det er ei pine.... Har prøvd å finne ut når det er minst mulig m folk i badet.Er vel fordi jeg er så glad i å bade og svømme det går. Jeg klarer av og til å drite i at jeg ser for ille ut.

Er litt rar tror jeg...;-)

Flott at du har klart å motivere deg igjen. Tror også at det hjelper å skrive av seg noe av frustrajon. Det er jo flott at vi har denne muligheten til å skrive til og med hverandre...

 

Mvh Skogsnipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte' date=' og mange gode forslag. Skal sette meg ned nå etter jeg er ferdig her, med å lage noen lister... Tydelig at jeg kan trenge det innimellom.

 

Men det var merkelig å kjenne at litt av motivasjonen kom krypende mens jeg skrev innlegget. Så det var en god oppdagelse!

 

Så fant jeg ut når jeg leste innlegget ditt, at jeg skulle finne frem bunaden jeg holder på å brodere, så jeg kan sitte med den om kveldene... Har ikke brodert på den på kjempelenge, fordi jeg ikke har hatt lyst til å sy den så stor... Så det kan kanskje være en motivasjon i seg selv...!

 

Takk igjen for god støtte!

 

Fra tomuchme[/quote']

 

Så hyggelig å lese at motivasjonen kom litt krypende tilbake! Er når alt er på bånn at det er viktig å være litt ekstra flink, for da kan det bare gå en vei! Oppover!

 

Faktisk kan det være litt synd at du ikke får gått på kurs i morgen, skal se du hadde fått en positiv overraskelse som hadde hjulpet skikkelig? Vet aldri vet du :) Men nå har du i alle fall en uke til å være flink på før du skal på vekta, og da tipper jeg at du garantert vil se resultater!

 

Og bunaden blir sikkert kjempefin! Er koselig med litt håndarbeide og hobbier nå på høsten. Og innen du er ferdig med bunaden så er den kanskje i største laget, og du må begynne å sy den inn :) Litt kjipt med tanke på all jobben du har lagt ned, men da må du bare tenke på all jobben du har lagt ned i å kvitte deg med kiloene også! Den jobben er større!

 

Lykke til, dette klarer du!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...