Gå til innhold

Går jeg for fort ned..? Er redd for å gå på trynet..


Gjest GRJ

Anbefalte innlegg

Begynte for en mnd siden på egenhånd. Var 124 kg (176cm). Gått nded jevnt og trutt denne måneden, er 116 nå. Altså 8 kg ned. Er selvfølgelig kjempeglad for det (jippi!!!) MEN: det er så mye fokus på å ikke gå for fort nedover. Spiser mellom 1400 og 1500 kcal til dagen, sunne ting og ofte. Det er nok litt lite ift vekten min, men jeg er ikke sulten og det går helt fint, så hvorfor øke??

 

Hmm, kjenner at jeg er LIVREDD for at det skal stoppe opp... Noen som har noen synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler at dette fungerer ville jeg ha fortsatt på samme måte. Fordi du hadde en høy startvekt, har du mer fett å tære på enn andre. Derfor vil det også ta lenger tid før kroppen begynner å ta av musklene og lenger tid før du kommer på "sparebluss" og slankingen stopper opp. Tenk på alle disse slankeprogrammene på tv, der går folk ned i rasende fart og det er i samråd med både leger, trenings- og ernæringseksperter. Men jeg tror nok at du ikke kan forvente like rast nedgang fremover, for du har nok mistet mye vann nå i tillegg til litt fett. Når vektnedgangen stopper litt opp kan du prøve å spise litt mer, det vil også gjøre det lettere når du skal slutte og slanke deg og spise mer hver dag. Hvis du synes det er vanskelig å komme opp i kalori-inntaket anbefaler jeg at du øker litt til hvert måltid, f.eks 50 kcal ekstra til hvert måltid (det tilsvarer jo ikke så mye i mat). Har du 5 måltider om dagen blir jo dette 250 kalorier ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...