Gå til innhold

Noen av dere som skal ned mye?


b3tty

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ja, jeg skal ned mye, noe over 40kg for å komme helt ned på normalvekt. Jeg er 21 år og har lenge prøvd, men aldri lyktes. . . Akkurat nå eier jeg ikke motivasjon, pga sesongen vi er i. Men jeg håper at motivasjonen kommer tilbake for fullt etter jul!

Så du hører at jeg trenger støtte og motivasjon!

 

Klem fra Nefertiti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kjenner meg igjen i det du sier om at du har prøvd men aldri lykkes....slik er det med meg også...det går bra en stund, så skilr det ut.....og akkurat som deg er det ikke så mye motivasjon her akkurat nå....jeg satser også på å begynne for fullt igjen etter jul.....

 

var kjekt at du svarte på tråden min....kjekt å ha noen i samme aldersgruppe, som kanskje bedre kan forstå hvordan det er, å forholde seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Jeg også! Jeg fikk beskjed av legen min om at jeg iallefall burde gå ned 30 kg. Hadde vært kjekt å kunne hatt noen å dele erfaringer å tanker med... så jeg slenger meg med ;)

 

Sliter VELDIG med motivasjon, det er nok det jeg gruer meg mest til. Jeg har gått ned i vekt før (da er det snakk om 10 kg, kanskje) Men jeg har rast opp igjen rett etterpå. Nå er jeg tyngre enn jeg var før jeg begynte, og det syns jeg er kjipt. Men nå har jeg veldig lyst til å ta tak i det - og virkelig få det til! Derfor hadde det vært fint om en kunne være flere....

 

Så flott at du startet denne tråden, forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned 30 kg! Jeg gikk ned 25kg for tre år siden, men da var jeg en typisk student og hadde ikke penger til mat og vi sultet oss mer eller mindre pga økonomien. Når jeg først fikk penger til mat, så raste jeg opp 30 kg ;) Så nå skal jeg altså ned 30 kg. Jeg veide 95.3kg når jeg startet i høst på greteroede-kurs 1 (er 165cm høy). Til nå har jeg gått ned 5,5kg og er endelig under 90kg...:D så nå spørs det hvordan det går med vegingen i morgen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Ja jeg også kjenner til det student-livet. Er vel der jeg er nå... en sulter seg for å få penger til det en trenger ;) Det er ikke særlig sunt akkurat! Men jeg har bestemt meg for å prøve å få det til å gå rundt med et sunt kosthold. Jeg er veldig innstilt på å klare det. Krever sikkert en stor porsjon innsats, men det er verdt det! Blir jo en del fast-food og godteri og så videre... kan hende det er like dyrt å spise sunt?

 

Lykke til med veiingen i morgen, detta klarer du lizz!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt å se at flere vil være med...

 

jeg skal ned ca. 40 kg, men første mål er under 100...jeg er endel tyngre enn det du er lizz23...er nå 126,6 kg....så det er mitt første mål...deretter har jeg lyst å komme på rundt 80-85 kg....

 

jeg sliter en del med mostivasjonen jeg og....så syns jeg det er vanskelig å finne andre som er i samme situasjon....derfor jeg fikk en ide om å starte denne tråden...

 

men hvordan vil dere gjøre det....skal vi lage en fast ukestråd og ha faste rapporrteringer, eller vil dere heller ha det som en tråd hvor vi kikker innom når vi trenger motivasjon....eller begge deler???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Jeg er 178 høy og 115 kg. Jeg har lyst til å komme ned på 85 tallet, egentlig... Vi har samme mål vi da b3tty. Så kjekt at vi kan gjøre dette sammen!

 

Jeg vil ha en tråd, hvor en kan skrive når en sliter med motivasjonen... og så ha faste ukerapporteringer ;) Med andre ord, begge deler...

 

Yes! Da har jeg fått sagt det jeg har på hjertet for denne gang. Gleder meg til å begynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det jeg vil ha også...merker på meg selv at jeg holder meg litt mer på den sunne linja når jeg vet jeg skal rapportere...

 

kjekt at vi har samme mål kathrine21....selv om du sikkert når det litt før, siden du veier litt mindre ;)

 

vi får vente å se hva de andre vil med tråden, men hvis de er enige kan vi jo starte med ukes tråd fra mandag av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Jeg også holder motivasjonen oppe hvis jeg ikke er alene om ting... og så er det lettere å holde den sunne linja som du sier , hvis en skal rapportere. Det er jo igrunnen litt skummelt til tider - men veldig bra hvis en ska nå målene sine.

 

Hvis motivasjonen svikter, så vil det nok ta en del lenger tid kjenner jeg meg selv rett... Men jeg håper jeg får til å "manne meg opp" slik at jeg klarer dette. Jeg har lenge hatt det i hodet, og nå vil jeg begynne! Men jeg syns det er kjekt å kunne være med å motivere andre også.. og så er en ikke alene om alt. Det er jo det beste!

 

Ja, vi kan godt begynne med ukestråd fra mandag av ;) Høres veldig bra ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfeksjonisten

Hei!

 

Jeg vil også være med i en motivasjonstråd. Jeg skal ned ca 40 kg, er godt i gang, men trenger motivasjon. Jeg startet ca på 110 kg, og skal ned til 70kg. Jeg gleder meg til den dagen da jeg kan se 70 kg på badevekten, men det krever tålmodighet!!!! Nå er jeg på allerede 95 kg, men har ikke nådd dette uten slit!

Trodde ikke det var så mange unge som skulle gå ned så mye som meg. Fint at vi kan danne en liten gruppe, og motivere hverandre.

 

Får jeg også være med? ;)

 

mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med!!!!!!!

Jeg er 23 år, 172 cm, og veier 95,1 kg (startvekt 105,5 kg).

 

Har gått et internettkurs, og er kjempe fornøyd med det. Men skal ikke på nytt kurs før på nyåret. Er jo supert å ha noen å rapportere til her inne!

Har vært mye inne på "ned 20-30kg", men har savnet fler på min alder med mange kilo å tape.

 

Mitt første store mål er 75 kg. Skal på ferie 16.juni, og vil nå 75 kg innen jeg reiser.

 

Men jeg vil vel helst se 60-tallet før jeg er helt fornøyd!

 

Jeg har aldri slanket meg før nå (har holdt på siden 11.09), men syns det stort sett går greit. Er jo dager jeg ikke er motivert, men kosthold og trening har vel blitt en vane. Så stort sett går det greit.

 

Var veldig fint å finne en tråd med andre unge mennesker som har nogenlunde likt mål som meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på denne tråden! Men jeg satser jo ikke fullt på noe slanking før etter jul... Egentlig veldig dumt, men jeg føler meg ikke noe motivert i det hele tatt, også kommer det til å bli lange, travle dager på jobben.... Men, hvis jeg registrerer meg her med vekt, høyde og mål så føler jeg jo at jeg må passe meg litt. Har jo uansett ikke lyst til å legge på meg 5 kg fra nå til nyttår, men det er veldig fort gjort. Denne tia på året er sinnsykt skummel!

 

Men her er jeg da: En stooor jente på 21 år, som har slitt med vekta helt fra barneskolen... Er nå passelig lei og vil gjøre noe med dette da, men det er lettere sagt enn gjort. Målene mine legger jeg inn senere, for nå husker jeg ikke vekta mi og orker ikke begynne måle meg. Men jeg håper dere tar godt imot meg og hjelper meg mot målet mitt!

 

Stor klem fra Nefertiti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt å se at det er så mange som vil være med...

 

dette er en tråd jeg selv savnet, og fant derfor ut at hvorfor ikke lage en selv...

 

Perfeksjonisten og Bessy...dere er selvfølgelig hjertelig velkommen...jo flere jo bedre....

 

Nefertiti; jeg kommer også til å begynne for fullt etter jul, så blir litt på kjøtt og flesk nå....men kan jo likevel være greit å starte tråden, og rapportere for å holde oss litt i skinnet, så kan vi starte seriøst med vektnedgangen etter jul?!?

 

katrihne21; ja jeg har hatt det i hode lenge jeg og...og prøvd en liten stund, emn så har det sklidd ut....men jeg tenker at det må bare gjøres nå...så slipper jeg å angre på det når jeg blir eldre, at jeg ikke gjennomførte...

 

Men da starter vi ukestråd på mandag da? Forslag til navn? Vil dere at vi skal ha en fast veiedag alle sammen, eller rapportere på de dager vi har fra før?...for meg gjør d ikke noe å bytte...hvilken dag i tilfelle?

 

ble mye spørsmål nå....håper dere henger med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Ble så glad når jeg såg at det var så mange som ville være med.. HURRA ;) Det er så godt å kjenne at en ikke er alene :)

 

Jeg også tenker å begynne ordentlig etter jul. Men det store målet mitt er å ikke legge på meg alt for mye før jul... regner med at det blir litt i jula likevel. Blir utsatt for store fristeleser heletiden. Det blir jo julefeiringer OG bursdager på meg (Jeg har bursdag i jula også!!)

 

b3tty: Jaa-a! Enig med deg, jeg vil ikke sitte å angre når jeg blir voksen. da føler en at en sitter der med skjegget i postkassa (biledlig sett) Jeg har jo et håp om å få en bedre og sunnere helse. En får ikke det av å fortsette med en livsstil som ødelegger mer enn det gagner.

 

Navn på tråden ja.. hm.. jeg bruker å være kreativ på navn, men så finner jeg ikke på noe i farta. Må være noe positivt iallefall, vi som er så tøffe og begynner med dette kjempe-prosjektet :D

 

Jeg foreslår at vi rapporterer en fast ukedag jeg, egentlig... kjekt for min del iallefall! Men jeg er gjerne med å rapporterer ukentlig (uten fast dag også) for da kan jeg bare finne en egen fast dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så glad når jeg såg at det var så mange som ville være med.. HURRA ;) Det er så godt å kjenne at en ikke er alene :)

 

ja' date=' er helt enig...ble kjempeglad når jeg så det var så stor respons....da vet jeg at jeg ikke er alene....

 

eg også tenker å begynne ordentlig etter jul. Men det store målet mitt er å ikke legge på meg alt for mye før jul... regner med at det blir litt i jula likevel. Blir utsatt for store fristeleser heletiden. Det blir jo julefeiringer OG bursdager på meg (Jeg har bursdag i jula også!!)
ja, det er det som er mitt mål også....å prøve å ikke legge på meg i jula....men tviler sterkt på at jeg ikke gjør det....har bursdag i desember jeg også...i tilegg til julebord å diverse...så blir nok mer fokusering på mat og trening etter nyttår.

 

b3tty: Jaa-a! Enig med deg' date=' jeg vil ikke sitte å angre når jeg blir voksen. da føler en at en sitter der med skjegget i postkassa (biledlig sett) Jeg har jo et håp om å få en bedre og sunnere helse. En får ikke det av å fortsette med en livsstil som ødelegger mer enn det gagner. [/quote']

nei, helt enig....men tenker likevel slik at endringene må være til å leve med...noe må vi kunne une oss av og til, hvis ikke kommer det bare til å skli ut....en må gjøre endringer en kan leve med.

 

Navn på tråden ja.. hm.. jeg bruker å være kreativ på navn' date=' men så finner jeg ikke på noe i farta. Må være noe positivt iallefall, vi som er så tøffe og begynner med dette kjempe-prosjektet :D [/quote']

 

ja, tenker hardt jeg også.....må være noe positivt og motiverende ja....slik at vi blir i godt humør når vi er inne og leser....

 

Jeg foreslår at vi rapporterer en fast ukedag jeg' date=' egentlig... kjekt for min del iallefall! Men jeg er gjerne med å rapporterer ukentlig (uten fast dag også) for da kan jeg bare finne en egen fast dag :)[/quote']

 

ja, jeg er egentlig også for å ha en fast veiedag alle sammen....veldig greit å kunne rapportere samme dag...men hva sier dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei folkens!

 

jeg er en jente på 21 år som har en masse kilo for mye:( jeg er ca 167 høy å veier 126 kilo.har gått på grete rode kurs 2 ganger,en gang på vanlig kurs da gikk jeg ned 10 kilo ca men da var jeg 87 når jeg begynte på kurs,men etter en stund la jeg på meg masse å vekten stoppet aldri på å gå oppover:( hadde ikke motivasjon til å gjøre noe med det da før det ble for mye. så var jeg med på internettkurs for en stund siden men gikk ikke ned så masse da.hadde nok ikke motivasjon på topp.det er rart dette med motivasjon,man vil så gjerne ned i vekt men man er skikkelig umotivert for det..men nå må jeg bare ta meg i nakkeskinnet å komme i gang med å gå ned i vekt.håper det hjelper å vere med i denne tråden der det er andre i samme situasjon,å få litt motivasjon til å komme i gang.en dag er den på topp mens en annen dag er den på bånn.begynner nok ikke så hardt med å gå ned i vekt før jul,da kommer de bare snikende på igjen.men må begynne for fult etter nyttår.kan ikke være så tung lenger. det er en lang vei å gå,masse kilo som skal av! men dette skal vi klare sammen. vet ikke hva som er trivselvekten min for det letteste jeg har vært di siste årene er 75 kilo,synest det var greit å vere der.men får sette meg del mål først å ikke så stor mål om gangen for da blir man i hvertfall omotivert! håper at dette skal vi klare sammen! vi må stå på! er greit med en fast rapporteringsdag i uka,da kan man lissom ikke sluntre unna:) gleder meg veldig til å handle klær i normal str!!:)selv om det er en god stund til ennå.

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har akkurat samme mål som meg du tonem....jeg er også 126 kg, og vil om lenge lenge ned i rundt 80....

 

veldig enig i det du sier om at man er motivert for å gå ned, men ikke motivert for å gjøre jobben....derfor tror jeg dette forumet kommer til å være kjempeviktig for meg...her kan vi ta ut både frustrasjon og glede, og til noen som faktisk forstår hvordan vi har det ;)

 

velkommen skal du i alle fall være tonem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Så fint at du også ble med tonem! Tror vi har mange utfordringer foran oss, men det er godt å kunne dele gleder og frustrasjoner sammen med noen andre :D Da er en iallefall ikke alene, og det tror jeg er avgjørende for resultatet egentlig....

 

Jeg også har gått kurs, og bare rast opp og ned i vekt. Det gir absoulutt en dårlig selvtillit hos meg iallefall ;) Det er så kjedelig å gå rundt med følelsen av at en ikke mestrer. jeg hater å ikke mestre! Så denne gangen vil jeg klare det!

 

b3tty : Tusen takk for utfyllende svar :) Veldig koselig! Har grublet mer på navn, men jeg finner ikke på noe... er litt lite kreativ fortiden. Tenkte litt på blomsterpikene, men en vet jo ikke om det kommer inn noen gutter ?? (litt inspirert av ei bok jeg leser fortiden) Hehe...! Har du kommet på noe navn?

 

Ha det fint så lenge, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på vekten i dag tidlig å da viste den 128,5 ca.;) går bare oppover å oppover den vekta!:D hvor i landet er det dere kommer fra da folkens? er ikke sikkert vi er så langt unna hverandre:)

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen!

 

Min første uke etter kurs virker til å gå OK. Spiser 4 måltider til dagen, ikke 5, men får i meg ca de kcal jeg skal ha. Har en tendens til å ligge litt under, mellom 1700 og 1800 isteden for 1900 kcal, men prøver å la gjennomsnittet bli over 1800 hvertfall. Også prøver jeg å trene litt hver dag. Må jo innrømme at det blir noen dager med sofasliting, men målet er 10 trimpoeng!

Er midt i eksamenstid nå, så har jo bare lyst til å begrave meg i sjokolade mens jeg leser kjemi! Men har hittill klart å motså fristelsen! (hurra for meg ;) )

Til dere som sier dere er motivert til å gå ned, men ikke til å gjøre jobben : Kjenner meg så igjen der!! I mange år har jeg levd på livsløgnen "jeg kan jo begynne i morgen/neste uke/etter jul" osv.... Det er først nå jeg virkelig er motivert til gjøre endringer i livet mitt for å gå ned i vekt.

Jeg måtte legge om hele kostholdet mitt. Tidligere var jeg vant med sjokolade, chips, brus og ellers usunn mat som fint brød, feit ost, pizza, gatekjøkkenmat, feite dressinger ol, hver dag! Og de første ukene måtte jeg gå noen runder med meg selv for å innse at de dagene var nå forbi. Men da jeg gikk på vekta og så at jeg gikk ned 3 kg på 1 uke (!!!!!!), da ble det plutselig mer moro!

Nå går jeg jo ikke ned så mye i uka, noen uker går jeg ikke ned i det hele tatt. Men det å se med egne øyne at man KAN gå ned i vekt, det er det hele verdt! Jeg føler meg bedre enn på lenge, selv om jeg fremdeles er ganske overvektig.

Gleder meg til den dagen jeg kan gå på vekta og se at alle overføldige kilo er slanket langt, langt vekk!

 

Når det gjelder navn til tråden har jeg ikke noe bra forslag på stående fot, men skal gå i tenkeboksen!

 

Ønsker alle en kjempe god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på vekten i dag tidlig å da viste den 128' date='5 ca.;) går bare oppover å oppover den vekta!:D hvor i landet er det dere kommer fra da folkens? er ikke sikkert vi er så langt unna hverandre:)

 

klemz[/quote']

 

Jeg er fra Østlandet, men bor i Stavanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

bessy : ja, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver!! Og jeg er veldig enig i det du skriver - når en ser at en faktisk KAN gå ned i vekt, så er det virkelig verdt det! Så sant, så sant ;)

 

Jeg kjenner at jeg må manne meg opp skikkelig til detta her, skaffe motivasjon, sette meg mål osv. Hvis ikke så kan det hende jeg opplever - som de andre gangene at jeg går inn i det halvhjertet... og det gir dårlige resultater. Har blant annet mange venner som maser og gnåler om å spise ute, og det ender opp med masse mcdonalds mat og buffeer osv. Det hjelper iallefall IKKE på vekta mi. (siden min nærmeste venninde og jeg fikk en vane om å spise ute flere dager i uka, har jeg gått opp 6 kg!!) Det går virkelig fort opp hvis en ikke passer på...

 

Tonem : Jeg bor i Trondheim :D

 

Ha en fin helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...