Gå til innhold

Noen av dere som skal ned mye?


b3tty

Anbefalte innlegg

jeg bor også i stavanger bessy..opprinnelig fra haugesund.

 

Går du på UiS du også?

 

katrhine21(kommer nok til å skrive kathrine mye, for har en venninne som skriver det på den måten, selv om hun begynner med c, så det ligger liksom inne): det jeg har begynt med er å ha en liten bok hvor jeg skriver ned tips jeg leser, motiverende ord, og litt sånt, for da kan jeg bla litt i den når motivasjonen er dårlig....

 

tonem; ikke fortvil, er jo denne trenden vi skal snu om nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor også i stavanger bessy..opprinnelig fra haugesund.

 

Går du på UiS du også?

 

katrhine21(kommer nok til å skrive kathrine mye' date=' for har en venninne som skriver det på den måten, selv om hun begynner med c, så det ligger liksom inne): det jeg har begynt med er å ha en liten bok hvor jeg skriver ned tips jeg leser, motiverende ord, og litt sånt, for da kan jeg bla litt i den når motivasjonen er dårlig....

 

tonem; ikke fortvil, er jo denne trenden vi skal snu om nå ;)[/quote']

 

Ja, jeg går på UiS! Kommer derfra nå, faktisk. Selv på en lørdag møter jeg opp på universitetet! Snakk om engasjert student (eller ei som er seint ute med lesingen?????)!!!!!!!!

 

I dag har jeg vært helt håpløs! klokken er fire, og jeg har spist 1800 kcal alt!! Jobbet i kollokvie i dag, og det ble satt frem snop. Da var det alt for lett å bare spise og spise. Ja, ja. Mager middag i dag, hvertfall!!

 

Hvordan er det med dere andre? Går noen på kurs?

Skal vi ha fast rapporteringsdag med vekt o.l., eller er ikke det så viktig?

 

God lørdag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Nei jeg har gått på noen kurs før, det siste gikk jeg i mars.... heh, snakk om resultater da :D Men iallefall så har jeg ikke økonomi til å gå på kurs enda (må spare) og hvis jeg får noen kroner til jul og bursdag, da har jeg planer om å gå et kurs på nyåret...

 

Jeg syns vi skal rapportere vekt og sånn en fast dag jeg, er mer motiverende å se svart på hvitt hvilke endringer som skjer over tid. Syns iallefall jeg da! Men vi får se hva de andre tenker først!

 

Bessy: Må forresten spørre om det du skrev om i forhold til universitetet.. tror du ikke at du spiste mindre godteri enn du ville gjort ellers? Eller spiste du like mye som du ellers ville gjort?

 

Ha en fin lørdagskveld alle sammen! Klem - klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er fint med rapporter hver uke, positive så vel som negative!

Selv har jeg veiedag på onsdager, men vi har sikkert ulike veiedager alle sammen. Så det er vel bare å velge en dag?!

 

I forhold til godteri-spisingen så er jeg sikker på at jeg spiste mye mindre enn jeg ville spist før, men det er jo likevel ikke bra! Men spist er spist, og jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet for noe jeg ikke kan endre. Må bare tenke fremover! Je har så lyst til å gå ned 5,1 kg til neste kurs. Men det er jo bare 7 uker til (eller noe i den duren), så da må det jobbes! Skal hvertfall ned flere kg før den tid!!

 

I dag har spist 2136 kcal, så det ble jo ikke så mye over grensen. Skal gå på steppen om en liten stund og tråkke vekk den "ekkle" sjokoladen. ;) Den skal vekk! Tihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Ja.. alle har sikkert forskjellige veiedager :D Det er jeg nok ganske sikker på. Men det er kjekt å kunne finne en felles dag å rapportere på, tror jeg...

 

Syns du er flink jeg. Skal være stolt over deg selv når du ikke spiste mer enn du ville gjort ellers!! Jeg er iallefall stolt ;) Ja, å så trener du å! Det er også bra... da er du godt på vei. Du skal være fornøyd! Og du setter deg realistiske mål, og det er bra! En vil få en nedtur om en setter seg for store mål, og ikke når dem. Det har jeg fått mange ganger, og det er ødeleggende.

 

Ha en fin helg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!

lurte på om dere er veldig flinke til å telle alle kaloriene dere spiser? jeg tror jeg heller begynner med å kutte ut alt godteri og spise mye sunnere og oftere,å ikke vere så opphengt i hvor masse kalorier man spiser,hvis man spiser ting som er sunt så er det jo ikke så masse kalorier viss dere skjønner hvor jeg vil:) en fast rapporteringdag er jeg med på,hvilke passer best tro? fredag kanskje...

 

klemz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

leste akuratt om mini stepperen som er til salgs i grete roede butikken. Den kan benyttes av personer som veier inntil 90 kg. det var jo litt domt da synest jeg. er det noen av dere som har den å veier mer en 90 kilo?

 

klemz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt å se at det er så høy aktivitet.....

 

Bessy; flittig student du er...selv har jeg vært på jobb i dag...14 t 21....har praksis nå for tida (går allmennlærer), pluss jobb hver tirsdag og annen hver helg, så det har ikke blitt så mye trening akkurat, men men, får ta det igjen over jul...

 

Går du på sis sportssenter?

 

tonem; jeg teller heller ikke kalorier nå for tida.....men prøver å spise sunt, men tror nok jeg kommer til å begynne med det etter jul, akkuart nå når det nærmer seg høytid og sånt, vet jeg at jeg kommer til å gå over de antall kalorier jeg bør ligge på uansett, så da teller jeg ikke.

 

Angående veiedag, så er det egentlig det samme for meg....jeg har veiedag på mandager jeg, men kan godt bytte....tar det som passer best for dere.

 

har prøvd å tenke på navn....har et forslag da "Jenter med høye mål"...det blir både bokstavlig og biledlig....vi har høye mål når det gjelder slankingen, men også høye mål når det gjelder cm. og vekt...hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

Jeg har desverre ingen ministepper fra grete roede klubben, men det høres litt rart ut at en må være 90 kg eller mindre for å kunne bruke den. Det er mange som veier mye mer enn det!! Det hørtes skikkelig teit ut. Det er jo en grunn til at en går på kurs og sånn.. ;)

 

Jeg gidder ikke telle kaloriene nå, nei. Jeg spiser det jeg har samvittighet til å putte i meg. Det som er sunt, slik som salat og sånn - det kan en jo spise ganske mye av. Og godteri og sukker er utelukket, selvfølgelig.. Prøver å velge mest mulig lett - produkter å sånn. Syns det er greiest egentlig. MEN når vi er igang med januar, kommer jeg nok til å skrive ned hvor mye jg spiser og telle kalorier - en sånn innkjøringsperiode. Må passe på at jeg får i meg nok mat og drikke i starten. Sist jeg gikk kurs, opplevde jeg at jeg ikke gikk ned i vekt fordi jeg spiste for lite. Litt dumt! Men en får i seg ganske mye igjen - når en spiser usunn mat, eller godteri. Så jeg husker jeg ble litt småforvirret da.

 

Samme hvilken veiedag vi tar folkens! Kan hende jeg må veie meg litt på forhånd iblant da - siden jeg ikke har en egen vekt. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ordentlig en, så derfor har jeg ventet litt med det. De koster gjerne litt :) Men jeg kjenner ei som har en veldig bra vekt - som jeg har brukt fast, så jeg skal prøve å få lånt den innimellom!

 

Jeeei! Den syns jeg vi skal gå for b3tty!! "jenter med høye mål" :D Superbra!!

Hehe spørs hva de andre syns da, men jeg stemmer for den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfeksjonisten

Så koselig at jeg får være med, sliter utrolig med motivasjonen for tiden....

Men er det her inne vi skal snakke sammen, eller skal det opprettes en ny gruppe? Er ganske nye her, så skjønner ikke helt systemet.

 

Jeg er fra et sted litt utenfor Oslo, rettning Holmlia. Er det noen som er derfra?

 

ja ja, nå stikker jeg, skal trene :), hva skal folk gjøre i dag?

 

Hvor ofte trener dere?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Samme hvilken veiedag vi tar folkens! Kan hende jeg må veie meg litt på forhånd iblant da - siden jeg ikke har en egen vekt. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ordentlig en' date=' så derfor har jeg ventet litt med det. De koster gjerne litt :) Men jeg kjenner ei som har en veldig bra vekt - som jeg har brukt fast, så jeg skal prøve å få lånt den innimellom![/quote']

 

jeg har en sånn vekt som måler vannprosent, fettprosent, muskelmasse, og selvfølgelig vekt......den kostet 499....fikk best i test av tv2 hjelper deg....bare et lite tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katrhine21

B3tty: Det hørtes jo kjempebra ut! Hvor kjøpte du den?? :) Det var et kjempetips! Tusen takk! Da tror jeg at jeg skal bruke noen av sparepengene mine til det... god investering.

 

Perfeksjonisten: Jeg er ikke derfra, men jeg har bodd i oslo et år - men det er lenge siden nå... bor i trondheim nå da, for å få den utdannelsen jeg vil ha :)

 

Ingen som bor i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfeksjonisten
kjøpte den på siba....

 

 

Er det denne Nordica 6289 Monitor

vekten du har? Og den måler fettprosent, vekt, plus pluss....synes den hørtes bra ut!Den var jo så billig også.

 

Har alltid ønsket meg en sånn vekt. Den skal jeg jaggu meg kjøpe, takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne Nordica 6289 Monitor

vekten du har? Og den måler fettprosent' date=' vekt, plus pluss....synes den hørtes bra ut!Den var jo så billig også.

 

Har alltid ønsket meg en sånn vekt. Den skal jeg jaggu meg kjøpe, takk for tipset.[/quote']

 

jepp, det er den :)...og der står det ikke at den måler vannprosent, men det gjør den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest lunelillemeg

Jeg ble hoppendes glad og litt til når jeg så hvor mange som sliter med det samme som meg. Er 23 år og skal ned minst 40 kg. Jeg har alltid vært rund, men sultet meg ned 25 kg for 5 år siden, disse har jeg gått opp pga mye bedre råd til digg og usunne ting. Nå har jeg bestemt meg for å gå ned i vekt og holde meg der. Jeg skal også slutte å røyke, men må ta vekten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei... Jeg Er Jente PÅ 39 År ... Jeg Veier 106 Kg Og HØyde Er 170 .. Jeg Har GÅtt PÅ Kurser.. Grete Roedes For Flere År Siden.. OgsÅ GÅtt Libra Kurs For To År Siden... .. Men Bare Tatt En Kurs .....

 

Jeg Er HjemmevÆrende Med Tre Barn.. SÅ Det Blir SÅ Lett Å Ty Seg Til Noe Ekstra Mat PÅ Kvelden..og Godt.. SÅ NÅ Vil Jeg Begynne PÅ Nytt Og Jeg Trenger Dere Og At Vi Kunne StØtte Hverandre... ....... Jeg Trener Ikke. Men Tenker Å Beegynne Å GÅ Turer Imorra.. I Rolig Tempo...

.. Jeg Lurer PÅ Å KjØpe Puls Klokka Eller Tellekritt Klokke... Hva Er Best.. ?

 

HÅper Å FÅ Svar Dere...

 

 

 

Meka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Jeg Er Jente PÅ 39 År ... Jeg Veier 106 Kg Og HØyde Er 170 .. Jeg Har GÅtt PÅ Kurser.. Grete Roedes For Flere År Siden.. OgsÅ GÅtt Libra Kurs For To År Siden... .. Men Bare Tatt En Kurs .....

 

Jeg Er HjemmevÆrende Med Tre Barn.. SÅ Det Blir SÅ Lett Å Ty Seg Til Noe Ekstra Mat PÅ Kvelden..og Godt.. SÅ NÅ Vil Jeg Begynne PÅ Nytt Og Jeg Trenger Dere Og At Vi Kunne StØtte Hverandre... ....... Jeg Trener Ikke. Men Tenker Å Beegynne Å GÅ Turer Imorra.. I Rolig Tempo...

.. Jeg Lurer PÅ Å KjØpe Puls Klokka Eller Tellekritt Klokke... Hva Er Best.. ?

 

HÅper Å FÅ Svar Dere...

 

 

 

Meka

 

ja, bare heng deg på....vi holder til på tråden "jenter med høye mål".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...