Gå til innhold

motivasjonsuka 47


Gjest bollapinsvin

Anbefalte innlegg

Gjest bollapinsvin

Hei.

Motivasjonen er der fortsatt, men sliter litt etter at barna har smittet meg med omgangssyken. Spyr heldigvis ikke, men er veldig kvalm og uggen i magen. Sliter virkelig med å få i meg mat for 3 dagen på rad. Jeg som fikk beskjed på forrige kurs om å spise mere, da vektnedgangen min hadde stoppet opp. Ikke får jeg trent heller. Håper det gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig. Har selv lagt syk hele helgen.. fra lørdag av, her heldigvis fått tilbake stemmen min i dag. Så nå kan jeg kommunisere.

 

Ønsker deg god bedring og håper du snart blir frisk.

 

Matinntaket mitt har gått sånn halveis gerit i helgen, men frsitet ikke med grønnsaker og slikt må jeg ærlig innrømme.

 

Håper alle får en fin uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, motivasjonen er på plass, og godt er nå det.

 

Fra fredag så gikk jeg ned på kcal-inntaket, fordi jeg hadde gått opp 300 gram de to siste veiingene.

 

Det er stor forskjell på å spise 2200 kcal og 1600, det er sikkert og visst. Dagen og til og med middag går veldig bra, er litt mer sulten på kvelden. Men da har jeg spist grønnsaker, det orket jeg knapt å spise annet enn til måltidene når jeg spiste 2200 kcal. Så det går i grunn veldig greit.

 

Men torsdag reiser jeg på seminar, er hjemme igjen først lørdag etter frokost. Det blir en utfordring. Ikke får jeg gått på GR-kurset som er på torsdag kveld heller, men får veie meg hjemme før jeg reiser. På dette seminaret (starter torsdag kveld) blir det jo mye god mat, ogå vet jeg at det blir mye alkohol på disse samlingene også. Og ikke får man spist mange nok måltider heller. Men jeg får prøve å begrense inntakene så godt jeg kan. Være super-flink før jeg drar og med en gang jeg kommer hjem igjen, både med maten og trimmen. Blir også svært vanskelig å trene på seminaret, for det går stort sett i ett med møte og sosialt fra tidlig til sent. Men slike ting vil jo dukke opp innimellom, så det får jeg bare ta med i regninga.

 

Ha en topp uke alle sammen.

 

Stor hilsen fra Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig å få stemme igjen og være feberfri.

Så utrolig deilig å klare å innta et vanlig måltid igjen

og så utrolig deilig å kunne trene litt igjen!!!!!!!!!!!!!

 

Fikk spist normalt i dag, og jeg fikk trent .. gikk 10.min mindre på crosstrainermaskinen g 5 min mindre styrke.. og fikk spist laksefilèt til middag med masse grønnsaker.

 

Så ubeskrivelig deilig følelse.

 

Tone66: lykke til med seminaret på torsdag.. blir spennendes å se åssen det går. Går sikkert fint:-)

Håper du lykkes med å legge deg ned en meny også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få sagt det! Har en fryktelig slitsom hjerne i dag som tror at nå er det på tide å lete fram go-saker fra skuffer og skap. "Våknet opp" med at jeg sto på hodet inni skapet og lette meg frem til skålen med twist... :D Skulle bare rydde litt! Heldigvis så var det noen som hadde vært der før meg. Sikkert en av ungene som hadde vært der å forsynt seg. Det eneste som lå igjen var 5 lakris og en marsipan twist. Rakk å pakke opp en twist og puttet den i munnen før jeg tok til fornuft. Alle de andre twistbitene ble kastet i den lille søppelbøtten under kjøkkenvasken! Og ikke i den store søppelbøtten, altså jeg!

 

Ettersom jeg ikke hadde spist frukt tidligere på dagen, dette var i halv sekstiden, ble det banan og klementiner til barnetv sammen med minstemann. Etter en kopp te føltes alt bedre ut! .... Men så skulle jeg en tur på butikken i sjutia.... og gjett hvem som gikk to runder forbi gotterihyllene og nærmest siklet! :-( Det var såååååå nærme at jeg plukket med meg en topp ris fra hyllen. Tenkte først at "jeg kan jo kjøpe en slik pakke og bare spise en av bitene". Heldigvis greide jeg å la være å kjøpe den! En null til meg mot topp risen! ;)

 

Egentlig vet jeg hvorfor hjernen min ikke samarbeider så godt med meg i dag. Har hatt tre dager hvor jeg har hoppet over mellommåltidet mellom lunsj og middag. Til vanlig har jeg ikke hatt problemet med søtsug på ettermiddagen fordi jeg har vært flink til å spise regelmessig. Skal skjerpe meg! Er i alle fall slitsomt å gå her å sloss med meg selv hele tiden!

 

Puhhh! Utblåsning fullført! Klar for nye dager etter GR-prinsippene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har motivasjonen virkelig gått i taket! Etter å ha ligget på 90,x i EVIGHETER (kremt, dvs. 14 dager, men det FØLES som evigheter), listet jeg meg på vekta i dag, og der blinket 8-tallet først gitt!!!! For første gang på mange, mange år!!!! Det var virkelig en vitaminsprøyte det, håper det varer lenge! For nå ligger jo delmålene tett som hagl framover. 0,7 kg igjen til jeg runder 25 kg ned fra det høyeste jeg har veid meg noen gang. 3,1 kg igjen, så er jeg ikke fet pr definisjon lenger, jeg er "bare" overvektig og dermed borte fra den ekle statistikken over "alle dem med bmi over 30" som er i risikosonen for alt mulig og som blir diskutert opp og ned på tv, i aviser osv. (EN SMULE lei av det ja! Som om det bare er vekt som er skyld i alle helseproblemene i samfunnet!) Oooops, sporet litt av der, det var delmål det gjaldt ja... 4,6 kg til delmålet på 85 kg. 5,1 kg til jeg er på den vekten jeg hadde da jeg startet slankekur med Cambridgekuren for en million år siden, kuren som sendte meg først 10 kg ned i vekt og deretter 40 kg opp... (hadde jeg bare visst den gang det jeg vet i dag...)

 

Og så videre og så videre nedover og nedover mot det endelige målet på 70 kg. Jeg vet jeg er rar i hodet, men i akkurat i dag er slanking faktisk morsomt...

 

Motivasjonsklem til alle sammen fra Tone1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru, samtidig veldig spennendes.. :-)

 

Har litt problemer med å ikke veie meg i kveld men skal stå i mot og klare å vente til i morgen.

 

Har vert syk så jeg er spent på hva jeg veier da jeg ikke har fått spist det jeg skulle. men samtidig blir det deilig å ha kontroll på vekta igjen. Og kunne bli strukturert i vektnedgangen igjen. Føler jeg har klart meg ganske ok mens vekta har vert ute av stand, men kjenner det er liksom litt trygghet i å kunne kontrollere med vekta.

 

Ellers gleder jeg meg til helg og ser frem til en avslappendes helg med trening på lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Egentlig vet jeg hvorfor hjernen min ikke samarbeider så godt med meg i dag. Har hatt tre dager hvor jeg har hoppet over mellommåltidet mellom lunsj og middag. Til vanlig har jeg ikke hatt problemet med søtsug på ettermiddagen fordi jeg har vært flink til å spise regelmessig. Skal skjerpe meg! Er i alle fall slitsomt å gå her å sloss med meg selv hele tiden!

;)

Mornings snuppa! Hjernen din samarbeider jo som bare det!!! Tenk på alle de gangene i løpet av dagen du har klart å stå imot? Det kreves litt styrke og selvdisiplin å ta en twist ut av munnen igjen! Du er kjempeflink! Dette er bare prøvelser som gjør deg sterkere og flinkere dersom du står imot, så blir det mye lettere når du er gjennom denne fasen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg syns den har gått tåelig bra:-)

 

I går fikk jeg trent , og datteren min var med besteforeldrene sine til byn hele dagen så jeg fikk gjort unna en hel del i huset å. Det var deilig.

 

I matveien gikk det greit å, selv om jeg føler jeg sliter med motivasjonen der så spiser jeg det jeg skal. Selv om det kjennes tørt og kjedelig ut. Så jeg har bestemt meg for å spise litt mer skiver i en periode og ikke bare knekkebrød. og jeg skal driste meg til å ha litt smør på knekkebrødene også. Se om det hjelper litt.

 

Neste søndag er det advent og jeg skal ha et ettermiddagsbesøk. Så da gjelder det å finne noe med mindre kalorier i enn vanlig bakverk. Skulle tro at det kan finnes noe her inne av oppskrifter. Hvis noen har en oppskrift ville jeg bli veldig glad, til en kake eller noe slikt.

 

Håper alle har hatt en fin helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...