Gå til innhold

Slutte å røyke


Gjest trucker
 Share

Anbefalte innlegg

Ja....jeg vet det er en tråd her et sted om røykeslutt, hvor mange er innpå og rapporterer, får trøst og råd.

Hvor er dere?????

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette... men NÅ SKAL JEG SLUTTE!!!!!

Hjelper dere meg?

Jeg trenger råd, spark bak og gjerne noen som passer på at jeg ikke slurver med rapportering.

PLEASE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med et fantastisk valg!!!!!! Jeg sluttet selv for litt over 5 år siden, og jeg har ikke angret et sekund! Selv ikke når røykesugen var på sitt sterkeste, angret jeg. For hver dag som gikk, forsvant suget mer og mer.

 

Du kommer til å få en kjempe super boost når du klarer å slutte. Det er så DEILIG å være røykefri. Når du først kommer dit, er det eneste du angrer på, at du noen gang begynte å røyke. Det finnes ingenting positivt med å røyke :eek:. Bortkastet tid og penger, spør du meg!

 

Jeg tok en dag av gangen, men brukte også røyketyggis de første tre ukene. Jeg hadde røykt i 25 år og var supernervøs for at det skulle bli veldig vanskelig og var redd for å mislykkes. Det var vel her det største hinderet lå - min egen redsel for å mislykkes. Men den gang ei - helt røykefri og det er en befrielse.

 

Dette greier du Trucker! Du har det i deg - og du kommer ikke til å angre ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg innom

kl er 23 og jeg skal legge meg. Satte på røykeplaster kl 20 og har ikke røkt siden.

Tidligere i dag røkte jeg tilsammen 3 røyk. Da hadde jeg ikke bestemt meg helt ennå...men nå er det slutt. Håper jeg, tror jeg, Mener jeg.

Får jeg med gubben får vi min. 2480 kr pr mnd til andre ting for så mye kjøpte vi røyk for.

Han har begynnt å leke med tanken han også, satt på røykeplaster og har klart seg bra i dag.

Skal sladre på meg hver dag jeg og håper noen hyler dersom jeg lar være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Jeg sluttet brått av for snart 7 år siden nå. Da røkte jeg rundt 20 hver dag. Det er det lureste jeg noen ganger har gjort. Jeg sier alltid, viss jeg klarer det, klarer du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FLOTT! Klart det er slutt, ikke håper, tror eller mener. Du KLARER dette! Som du vet, så må du jobbe med hodet, samme som med alt mulig annet,- mat ..... trening ...... Det er i innstillingen det ligger. Dette fikser du :D!

 

Supert at gubben blir med, 2480,- pr mnd er mye penger. I tillegg spiser dere kanskje litt pastiller og tyggis. Jeg var sånn når jeg røykte, at jeg nesten hele tiden måtte ha noe i munnen. I tillegg drakk jeg endel light-brus. Etter jeg sluttet, har også behovet for pastiller og brus blitt KRAFTIG redusert. Hvis dere er som meg, er det litt penger å spare der også ;).

 

yougogirlns8.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hva skal jeg si. Først...ikke pastiller, tyggis eller brus på meg. Jeg har aldri brukt det, ikke gubben heller.

MEN...jeg har IKKE vært helt røykfri i dag, er alikevel fornøyd med resultatet.

1 eneste røyk...........det er stor forskjell fra vel 20 som det var før. Tidligere røkte jeg 2,5 pakke rød mix rulletobakk i uka, i dag er det en uke siden jeg kjøpte siste pakka og den er mer enn halvfull ennå. Jeg skal bære den med meg til den blir så tørr som støv:D:

Altså jobber jeg med saken...vet det sitter i hodet, det handler om å bryte vaner og jeg klarer det.....jeg SKAL klare det og med ærlig tilstandsrapport her blir det lettere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ha.... nå er det over en uke siden jeg kjøpte siste røykpakka mi, den er altså ikke tom og det er noe dritt!!!! Vet jeg kan kaste den men så lett er det ikke.

Takk for gode råd og masse takk for rådet om å følge eget tempo, men være ærlig ovenfor meg selv. Det skal jeg.

Har ikke klart meg helt i dag heller. 1 røkt og en rullet. Kartlegger når og hvorfor røykelysten oppstår og har funnet ut dette. Dersom jeg blir kraftig irritert eller litt redd griper tanken hardt i meg. dessuten er det noe med de stedene jeg har pleid å ta meg en røyk, eks dersom jeg skal kjøre lengre strekninger. Det er en begynnelse og lysten gir seg dersom jeg ikke hører på stemmen i hodet mitt.

Dette skal jeg klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med et fantastisk valg!!!!!! Jeg sluttet selv for litt over 5 år siden' date=' og jeg har ikke angret et sekund! Selv ikke når røykesugen var på sitt sterkeste, angret jeg. For hver dag som gikk, forsvant suget mer og mer.

 

Du kommer til å få en kjempe super boost når du klarer å slutte. Det er så DEILIG å være røykefri. Når du først kommer dit, er det eneste du angrer på, at du noen gang begynte å røyke. Det finnes ingenting positivt med å røyke :eek:. Bortkastet tid og penger, spør du meg!

 

Jeg tok en dag av gangen, men brukte også røyketyggis de første tre ukene. Jeg hadde røykt i 25 år og var supernervøs for at det skulle bli veldig vanskelig og var redd for å mislykkes. Det var vel her det største hinderet lå - min egen redsel for å mislykkes. Men den gang ei - helt røykefri og det er en befrielse.

 

Dette greier du Trucker! Du har det i deg - og du kommer ikke til å angre ;)![/quote']

 

Jeg var aktivt ikkerøykende i elleve år. Men så. Er man der igjen...

Men jeg har gjort det før, skal gjøre det igjen.

Men vær forsiktige, sier jeg bare - ta aldri den du trodde du kunne ta, om det er elleve, tjue eller tretti år siden!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strikkeline

Jeg bestemte meg for å slutte, og så gjorde jeg det.

 

Og det satt langt inne, jeg utsatte og utsatte fordi jeg hadde hørt hvor vanvittig vanskelig og fælt det skulle være.

 

Jeg ble faktisk litt "skuffet" over at det ikke var så grusomt som jeg hadde trodd - og begynte snart å lure på hvorfor jeg ikke hadde gjort det før (men jeg vet egentlig svaret: Fordi jeg var så redd for det helvetet som ventet i sluttefasen, det som altså ikke kom).

 

Jeg unngikk "røykesituasjoner" etter beste evne de første ukene - reiste på helgetur til ikke-røykende venner, gikk masse på kino, gikk bare på røykfrie kafeer etc. Det hjalp.

 

Og så har jeg en avtale med meg selv om at jeg får røyke på fest og i ferier. Det har holdt fin i fem år, og trikset er å ikke ta med røyk hjem. Har jeg røyk hjemme, så finner jeg alltids en grunn til å røyke, har jeg ikke, så har jeg ikke. Punktum.

 

I det siste har jeg merket at jeg faktisk IKKE er fyllesjuk etter fester hvor jeg ikke har røkt, så nå har jeg egentlig kuttet ut omtrent all festrøyken min også... og det er jo greit nå om vinteren, slipper å stå ute og hutre og fryse mens de andre sitter inne og har det varmt og godt!

 

Lykke til, det er BARE fordeler i vente, tror jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var aktivt ikkerøykende i elleve år. Men så. Er man der igjen...

Men jeg har gjort det før' date=' skal gjøre det igjen.

Men vær forsiktige, sier jeg bare - ta aldri den du trodde du kunne ta, om det er elleve, tjue eller tretti år siden!

;)[/quote']

 

Dette er kjempeviktig! Har du vært røykfri i lengre periode, så ikke la deg lure til å tro at en festrøyk ikke skader. Du har jo "kontroll". Feil! Etter en stund blir hverdagen en fest... Og vips er du tilbake der du var før du sluttet. Og ikke nok med det, men du røyker sannsynligvis mer enn noen gang.. Snakker heldigvis ikke av egen erfaring, men både foreldre og gode venner har gått i "festrøykefella"...

 

Lykke til trucker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hva skal jeg si. Først...ikke pastiller' date=' tyggis eller brus på meg. Jeg har aldri brukt det, ikke gubben heller.

MEN...jeg har IKKE vært helt røykfri i dag, er alikevel fornøyd med resultatet.

1 eneste røyk...........det er stor forskjell fra vel 20 som det var før. Tidligere røkte jeg 2,5 pakke rød mix rulletobakk i uka, i dag er det en uke siden jeg kjøpte siste pakka og den er mer enn halvfull ennå. Jeg skal bære den med meg til den blir så tørr som støv:D:

Altså jobber jeg med saken...vet det sitter i hodet, det handler om å bryte vaner og jeg klarer det.....jeg SKAL klare det og med ærlig tilstandsrapport her blir det lettere ;)[/quote']

 

Kjære trucker! Bøyer meg i støvet for deg! For en vilje det finnes i dama! :D Finner egentlig ikke ord! En ting er at du har vært fryktelig flink til å endre livsstil i forhold til mat og trim men det at du nå også tar tak i røyken imponerer meg virkelig! Tenk hva du har gjort for dine nærmeste i løpet av et halvt år! Du har plusset på mange år til livet ditt! "Applaus"

 

Lykke til videre! Skal stikke innom å sjekke deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger og gode råd. Det er rart egentlig at det å "måtte" rapportere her inne faktisk er til hjelp, MEN det er det!!

Jeg har klart meg med den ene pr dag og jeg driver egen hjernemanipulasjon.

Ikke kjøpe ny når pakka er tom, DET STÅR FAST!!!

Dersom jeg griper etter røykpakka hjemme er det i steden 5 min på ministepperen:D: Ps: røykpakka får ikke være med på jobb mer!!

Dette medfører mindre røyk og mere trim ( for jeg tar etter pakka)

Jeg unngår ikke hverken situasjoner eller røykende venner men er veldig bevisst på egne reaksjoner. Hmmmm... tror dette også handler om å endre vaner og bryte mønster jeg:p: Vel.....jeg vil, jeg vil jeg SKAL få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en enorm viljestyrke! Stå på. Skal kikke her inne av og til. Jeg vil jo også slutte igjen,. Men man må kjenne motivasjonen skikkelig " i sjela", ellers går det ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en enorm viljestyrke! Stå på. Skal kikke her inne av og til. Jeg vil jo også slutte igjen' date='. Men man må kjenne motivasjonen skikkelig " i sjela", ellers går det ikke.

Lykke til![/quote']

Det var det jeg trodde også og jeg var IKKE motivert, ville slutte men ikke før etter 4. des. Men så var det ei jente på sykehuset som fikk meg til å sette på et røykeplaster. Jeg lot henne for jeg trodde ikke på det. Det funka, røyken smakte ikke og etter det har jeg bare latt det være. Har ikke brukt flere røykeplaster heller men det ligger på kjøkkenet i tilfelle. Dersom du har lyst er jeg her for deg, men som det ble sagt lenger oppe her så er det best å ta ting i eget tempo. Er fortsatt litt engstlig for hva som skjer når tobakkspakka er tom og jeg ikke skal kjøpe ny ;): Og ja...jeg er ubeskrivelig egen dersom jeg har satt meg noe i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta for 4 måneder siden (har røyka i 10 år, ca 15 for dagen). Hadde en uke med nedtrapping før jeg slutta. Jeg bytta da til et merke jeg ikke liker så godt og tvinga meg selv til 2 røyk hver dag (siste dagen smakte det faktisk ikke i det hele tatt).

 

Et godt tips er å først kutte ut de røykene som smaker best... For meg var det

1. dagens første sammen med nytraktet kaffe på tom mage..

2. den etter middag..

 

Jeg fjerna meg også fra situasjoner der det var naturlig å røyke. De første to ukene var verst.. Jeg gråt, var sur og grinet og svettet hele natten (abstinens..) Helt forferdelig at man kan bli så avhengig! Jeg la på meg 5 kilo etter at jeg slutta, men de tok jeg av igjen på Roede kurs:)

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at etter at de 3 første ukene var over har opplevelsen av å være ikke-røyker vært utelukkende positiv! Finere hud, blankere tenner, rød og frisk tunge, maten smaker bedre og jeg lukter godt=)

 

Jeg heier på deg i kampen mot avhengigheten!!! Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen kom og med den tom røykpakke. Helt utrolig hvor lenge den holdt...12 dager!!!! Og jeg som røkte 2,5 pakke min. i uka!!!

I dag har jeg ikke hatt røyk, ikke lighter og ikke noe ekstra mat, tyggis, eller noe.

Det har gått forbløffende bra. Jeg er førnøyd med første ordentlige dagen i mitt nye liv:D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink trucker! Jeg selv har aldri vært avhengig av røyk, men jeg vet hvor vanskelig deter å slutte med ting som er vaner. jeg opplever det samme med godteri.. Og det blir jo en bare psykisk avhengig av, men røyk er jo i tilegge nikotin som en blir avhengig av! Du er utrolig flink! All Ære til deg:) Jeg er sikker på at du ikke kommer til å kjøpe røyk igjenn, Nå er du røykrfri, for resten av ditt liv! Du burde kjøpe deg noe fint som du har ønsket deg for pengene du sparer:)

 

3 *hurra for trucker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det er deilig' date=' trucker?

;)[/quote']

Vet ikke helt ennå jeg, men jeg kjenner en del positive småting. Jeg er fortsatt bestemt på å takle dette her da. Takk for støtten:D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 years later...
På 20.11.2006 den 15.59, Gjest trucker skrev:

Ja....jeg vet det er en tråd her et sted om røykeslutt, hvor mange er innpå og rapporterer, får trøst og råd.

Hvor er dere?????

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette... men NÅ SKAL JEG SLUTTE!!!!!

Hjelper dere meg?

Jeg trenger råd, spark bak og gjerne noen som passer på at jeg ikke slurver med rapportering.

PLEASE!!!

Ser at dette er en gammel tråd

Men jeg kan anbefale å gå over til e-sigaretter

blant annet fra juul i norge , eller juul i sverige

De har vel gått over til ZIIP nå, som fungerer på samme måte

Har hjulpet meg enormt og lungene føles mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...