Gå til innhold

Sunnisene - uke 47


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

God morgen alle flotte jenter som henger med her!

 

Tid for ny måle/veie status :D

 

Jeg var ganske spent når jeg hoppa opp på vekta i dag tidlig. Har hatt to "planlagte" utskeielser, rakfisklag med jobben og 40-års feiring for ei venninne..... Mye god mat og ikke minst - drikke...

 

Status - vekt 75,5 kg - som forrige uke. Midje - 83 cm - ned 2 cm.

 

Er jeg fornøyd med uka? Ja faktisk. Har spist sunt og riktig, med unntak av de nevnte to dager. Og jeg spiste/drakk garantert ikke så mye som jeg vanligvis ville ha gjort. Det ligger liksom i ryggraden hva som er "bra" og ikke. Holdt meg til maten, droppet desserten, men det ble litt vin, øl og akevitt.......

 

Trimpoeng - hadde som mål å få flere enn forrige uke - og det klarte jeg ;)

Klarte å komme meg ut på en aerobic-time, step-time samt et par lange gå-turer i helga. Synes faktisk jeg har vært riktig flink denne uka jeg.....!

 

Er nå klar for ei ny uke - ingen planlagte utskeielser denne gangen for min del. Men planlegger sanking av mange trimpoeng :)

 

Håper det har gått bra for dere andre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba jenter!

Har gått opp 600 g,ligger på 71,6.Midjemålet minus 3 cm,ligger på 86 cm.

Bare en dag siden Tante Rød dro,pluss at jeg tok en del smertestillende sist uke,så jeg regner med at jeg har en del vann i kroppen enda.

 

Jeg er også fornøyd,har spist sunt,utskeielsen på lørdag lå innenfor mine 1600 kcal,drukket masse vann.

 

Dessverre dårlig med trening sist uke pga ryggen,bare 6,7 trimpoeng.Men alle monner drar....ikke sant.

 

Har mistet 10 cm i midjen siden trådstart,og det syns jeg er bra!

 

Kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen utskeielser både lørdag og søndag, henholdsvis julebord og gebursdag ligger jeg i dvale når det gjelder vekt og cm som er 71,9 og 78 cm, denne uken må jeg hente meg inn, for neste uke er det igjen klart for julebord med masse god mat og drikke.....trimpoeng er det heller dårlig med også...så sum av summaro er det ikke ille denne uken...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel fler med cellulitter.....det gjør oss vel bare til modne kvinner.....

Vakre kvinner.......

Det er nok sånn det henger sammen ja.....

 

P.S hører jeg om et alternativ til bukplastikk,skal jeg si fra.

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 0,5 kg ned imorges, men samme (79) i livvidde - så jeg er fornøyd,jeg. Kan ikke si at jeg har vært superflink i matveien denne uka - men jeg har trimmet endel da. Det må jo ha virket siden vekta peker i riktig retning!

Er nok ikke så motivert til å være superflink, så jeg kunne ønske meg noen "tupp bak" fra dere jenter. Har dere noen gode ord? Noe som motiverer og gir et puff til å stå på videre? Jeg er ikke demotivert, men sliter med å få iveren til å virkelig sette inn støtet før jul. Kan noen av dere trylle så tar jeg gladelig imot et "hokus pokus"...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ut for tid tilbake at kcalori inntaket mitt skulle ligge rundt 1454kcal, for å gå ned. Det har jeg fulgt opp gjennomsnittlig uke for uke. Nå når jeg har gått ganske mye ned, så regnet jeg netopp ut på nytt; og kom fram til 986kcal!?!Var ikke det litt lite? Spørsmlet mitt er da, skal jeg følge formelen etter gammel eller ny vekt??

Var det ikke du, Nydelig som hadde peiling på disse tingene?

Ble veldig forvirra nå!!

Takknemlig hvis noen vet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg så hadde jeg gått etter ny vekt, dess mindre du veier mindre mat trenger kroppen. Jeg har justert inntaket av mat en gang i mnd, og det har funket for meg...men enig med deg at under 1000 kcal pr. dag er lite....det er bare du som kan svare på om du kan greie det, men hvis du har en jevn nedgang på de kcal du nå spiser kan du jo bare fortsette med det...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også forstått det sånn at man skal regulere kcal inntak etter hvert som vekten går ned ja.Men så leste jeg også her et sted at man trenger rundt 800 kcal bare for at vitale organer skal fungere normalt.

Men du kan jo slenge spørsmålet ut i en egen tråd,det er jo så mange som vet så mye her inne.

 

Og visst skulle jeg så gjerne ha tryllet oss alle slanke,Gry 69!!

Men du har jo vært kjempeflink.Jeg har stor tro på trening,vi er jo skapt for å bevege oss,ikke for å være sofapoteter.Dessuten er det bare 7 mnd igjen til bikini sesongen!!!!Og som du vet tiden flyr.....

 

 

"Your will is like a muscle.You must first exercise it and then push before it gets stronger.This necessarily involves short term pain,but be assured that the improvements will come and touch your character in a most positive way"

 

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også forstått det sånn at man skal regulere kcal inntak etter hvert som vekten går ned ja.Men så leste jeg også her et sted at man trenger rundt 800 kcal bare for at vitale organer skal fungere normalt.

 

 

Kos

 

Uups, jeg vil jo helst at alt fungerer i kroppen ja....

Forbrenningen min ligger på fra 1786 på en rolig dag, så er det jo det med å bruke 800kcals mindre enn det for å gå ned, men jeg reagerte på at det var så lavt som 986kcals pr dag.

Jeg må ty til eksperthjelp her tydeligvis.

 

Flotte visdomsord på slutten der!!!!!!;)

 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Glemte veiedagen i går, så her kommer jeg med mitt:

Planlagt utskeielse i helgen. Julebord og spa. Mye god mat og drikke. Prøvd å være flink i uka, men jr. kjøpte kakeboks med sjokoladetopper, og de klarte jeg ikke å styre helt unna. Han har fått streng beskjed om å spise dem opp før jeg igjen finner veien til boksen. Har trent i går, men ellers har det stort sett blåst og regnet i mange dager, og da er sofakroken god å ha.

Vekt i dag var 89,4 dvs. opp 0,1 midjemål som før.

Denne uken skal jeg ikke skeie ut, så da bør vel vekten starte å gå ned igjen til uka.

Flott at dere har vært så flinke.

Ha en flott uke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier idag 58,5kg idag. -Dvs ned 0,7 kg siden sist tirsdag.

Temmelig fornøyd med det ja! ;)

 

Sluttet jo med kaloritellinga og den beviste slankinga for 1 uke siden. Merker jeg holder meg selv i tøylene litt, men har ikke noe oversikt på hva jeg spiser. Litt redd for om jeg skal klare å beholde vekta. I tillegg så har jeg jo veldig lyst til å gå ned de siste kiloene å bli ferdig.

 

 

 

 

 

Olivia: Slik er formelen på lavt aktivitet:

(((vektx10)+(cmx6,35)-(alderx5)-161)x1,3)+(28,58xtrimpoeng i uka)

Lim den inn på google så får du kaloriforbruket ditt. Håper det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

 

Må bare fortelle litt om hva jeg gjorde i går kveld - gjett om jeg i dag er motivert for å spise sunt!!!

 

Jeg skulle ha et møte i sentrum av byen i går ettermiddag/kveld og var litt tidlig ute. Tenkte jeg skulle slå ihel tiden med litt vindus-shopping, men ble fristet til å gå inn og fant DEN LEKRE KJOLEN :)

Jeg MÅTTE bare prøve den......

Jeg sliter jo med noen kilo ekstra. De har sneket seg på etterhvert som jeg har fått barn og blitt eldre.... Men inni hodet mitt har jeg en oppfatning om hvordan jeg ser ut og jeg må dessverre innrømme at virkeligheten ikke stemmer helt med min oppfatning. Jeg tenker at ok - jeg har noen kilo ekstra - men det er ikke SÅ ille....

Vel - i går i et trangt prøverom i en "hot" butikk i Oslo sentrum ble mitt selvbilde fullstendig knust. En lekker kjole (i minst en størrelse for liten), en vinterblek kropp (les: farge som skummet melk), et trangt prøverom, spot-belysning, speil på alle veggene - need I say more?????

Jeg følte meg som kua - altfor mange mager - det klumpet seg overalt, overarmene så ut som armene jeg husker min mormor hadde (!!!!), legger - nei det har jeg ikke lenger, ser ut som lårene går rett i skoa.

 

FYYYYY - nå er det slutt på "lurespising" og selvhjernevasking som "den lille biten kan ikke skade" osv. Det var rett og slett en grusom opplevelse ;) - men samtidig en veldig god motivasjonsfaktor!

 

Så til dere som sliter med motivasjonen - her har dere oppskriften :D

Pass bare på å få litt tid for dere selv etterpå - psyken får en liten knekk

(er vel ikke nødvendig å si noe om hvordan møtet gikk......)

 

God helg til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen der ja.Har ikke vært i et prøvrrom siden i sommer,da jeg måtte ha badetøy......Ingen morsom opplevelse nei.

 

Men har ikke tenkt på det som motiverende før nå,bare utrolig deprimerende!

Så tusen takk,nå vet jeg hva jeg må gjøre når motivasjonen er på nedtur!

 

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...