Gå til innhold

kalorifattig pitapizza


Gjest talia

Anbefalte innlegg

Dette er en oppkrift på en sunn variant av pizza ;)

 

- Pitabrød

- Ketchup

- Tomat

- Sopp

- Mager skinke

- Lett ost

- Urtekrydder

 

Du kan selv velge hvilke grønnsaker du foretrekker! Jeg bruker disse for de er kalorifattige! :D

Sett på stekeovnen på ca 200 grader.

 

Del et pitabrød i to, slik at det ser ut som 2 minipizza-bunner.

Ha på litt ketchup på begge bunnene. Skjær opp små skinkebiter og strø over begge bunnene, skjær opp fersk sopp eller sopp på boks og strø over. Del opp tomater og ha på. Rasp mager-ost og strø over.

 

Stekes i ovnen på 10 minutter.

 

Krydre etter smak! Urtekrydder er godt og er ikke tilsatt salt.

 

Hvis du prøver denne oppskriften vil jeg gjerne høre hva du synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage det samme, og det er utrolig godt! Det eneste jeg ikke har tenkt på er å skjære opp bunnene... Det er jo kjempesmart, dobbelt så mye mat for samme mengde kalorier, omtrent ;)

 

Takk for tipset! Anbefaler virkelig denne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På enkelte innvandrer-butikker selger de skikkelig grove pitabrød. De er veldig gode og supre til denne pizzaen. Må legge til at jeg bruker tomatsaus/pastasaus/tomatpure i stedet for ketchup. Det er sunnere og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om noen har prøvd å bruke polarbrød som pita' date=' i mangel av innvandrerbutikker med grove pitabrød?[/quote']

 

Ja! jeg har prøvd med de lyse original polarbrødene. Det blir kjempegodt! men smaker liksom mer ostesmørbrød enn pizza, for den blir ikke sprød sånn so pitabrødet. Jeg deler forresten også pitabrødet i to deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...