Gå til innhold

Forholdet mellom høyde/vekt,trenger svar!!


Gjest lyse

Anbefalte innlegg

Har et dumt spørsmål,men siden jeg ikke vet hvor ellers jeg kan henvende meg tar jeg sjansen og håper på svar...

 

Jeg er 1.62 og veier nå 52kg.Har gått ned 8-9kg.siden jul,utelukkende ved å legge om kostholdet,da helsen ellers har satt kjepper i hjulene for treningen.

 

Før jeg gikk ned tenkte jeg alltid at greide jeg å havne på 55kg var jeg fornøyd,og tenkte at dette var nødt til å vise seg jevnt over kroppen,ble alltid fortalt at 5kg er mye!Håpet at det også skulle vise på mage/hofteregionen som er mine "belastende" områder..

 

Det at jeg greide å gå ned 4kg til overrasket meg VELDIG mye,MEN:Hvorfor kan jeg fortsatt greie å legge fingrene mellom bilringer på magen???ARGH!!!

Jeg er fullstendig klar over at en ikke kan punktslanke seg,og har heller ikke prøvd det,men jeg trodde da 9kg var MYE!!!Hva i all verden veier folk på rundt 160-162 med flat mage i sittende stilling???45kg???jeg begynner snart å lure...

 

Eneste plassene jeg kan si jeg merker vektnedgangen er at jeg har gått ned en bh størrelse(...og det var strengt tatt ikke nødvendig:)..),og at armene mine er blitt smalere,lovehandelsene mine trives derimot fortsatt godt!!

 

Noen som vet noe om forholdet mellom høyde/vekt og som har noen innspill??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Jeg veier 56 kg og er 168 cm høy. Tynne ben og armer, men magen er ganske rund, bortsett fra om morgenen! ;) Men jeg trener masse, både kondisjon og styrke, det ser ikke ut til å hjelpe. Har egentlig bare innsett at det er denne kroppsfasongen jeg har. Alle må ha litt fett ett eller annet sted, mitt samler seg irriterende nok på magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...hm..ikke lett å forstå seg på!!Godt at jeg ikke er alene om å føle jeg har en lav vekt som ikke helt synes!!

 

Får prøve styrketrening når jeg har mulighet for det,og se om det hjelper.

 

Er klar over den bagatellmessige delen av dette,men greier ikke å unngå å være en blanding av irritert/skuffet/overrasket over hvor lite nesten 10kg.ser ut til å være...i alle fall når forventningene av vekttap var mindre mage/hofteparti!

 

Uansett,hører gjerne fra deg/andre igjen hvis du finner en treningsformel (eller aller helst en trylleformel!!;)) som har effekt,elller hvis noen kan gi en nærmere forklaring på temaet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formel GRETE ROEDE

 

vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke, ett gulleple per 7 trimpoeng).

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Her er formelen som sier hvor mye du skal spise hver dag. Det tallet du ender ut med skal du ta minus ca 500-800 kcal. Ikke noe mer. Hvis du søker på http://www.google.no på "bmi kalkulator" så kan du se hvor mye du burde veie ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann! forholdet høyde/vekt har nok ikke så mye å si i dette tilfelle... hvis du mener du har bilringer(noe jeg har vanskelig for å tro hvis du er 162 og veier 53kg) er trening eneste måten å kvitte seg med dette... trenging av magen 3 dager i uken, og tilsvarende øvelser for rygg, vil på sikt gi resultater, men ikke over natten!

 

Desverre må nok vi jenter innse at vi er fra naturens side er vi skapt før å bære frem og føde barn, og det ligger i genene våre at vi skal ha "litt ekstra" rundt magen... og de er få som syntes at litt kvinnelighet er usexy:)

 

Er sikker på at du er kjempefin som du er, og at du ikke skal bekymre deg så mye om magen din, men at du har nådd mer enn det du satte som mål og kan gå i klær du gjerne ikke følte deg vel i tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...