Gå til innhold

Å gud, det går så treigt..........


Gjest TAIKO

Anbefalte innlegg

Huff.

Ja 30 august veide jeg 104 kg, og så "slanket" jeg meg til hele 106,2 1 november.... Flink ja!!

NOT.

 

Så da var det å ta seg selv i nakken IGJEN, for ørtende milionte gang, hvis man kan skrive det.

 

Nå har jeg vert ganske flink, for i morres var vekta 102,0.

 

Egentlig synes jeg det er rart, for siste uka har jeg ikke trimma, og forige helg spiste jeg snop, både sjokolade og potetgull både fredag og lørdag.... og litt søndag.

 

Og alikevel har jeg gått ned.

 

Hvorfor det?

 

Er det forde jeg var flink å trimme uka før? Slik at jeg kanskje uka som kommer får "straff" i form av liten vektreduksjon pga dette?

 

Men jeg har gått i den TYPISKE fella som jag ALTID går i......

Hodet mitt er jo fulstendig feilkobla, for slik tenker jeg:

 

*Nå har jeg jo gått ned flere kg, og nesten ikke trimma, net detta går så bra, så nå kan jeg kose meg litt altså...for jeg går jo ned alikevel.....*

 

Slike tanker ødelegger jo så klart.

Vel, i dag har jeg ikke kjøpt noe godt, jeg har en liten firkløver i skapet, og skal kose meg med den.

 

Herredgud så vanskelig dette er...............så lett, men så vanskelig..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så ufattelig godt igjen!!! Sikkert ikke akkurat det du vil høre, men jeg blir litt letta over at det er flere som har det sånn. Dette er årsaken til at jeg aldri har gått ned mer enn 3 kg før det har gått dunken!!

 

MEN: Dette er første gangen jeg går kurs, og jeg syns alt går så mye bedre. Jeg har fortsatt lyst til å slappe av og unne meg masse godt fordi jeg har vært flink, og "dette går jo så bra", men denne nettsida er til fantastisk til nytte. Jeg fører jo en dagbok her inne, og av det, samt å lese svar og andres innlegg, blir jeg motivert til å "stå det over" bare en gang til.

 

På mandag og tirsdag gjorde jeg ikke det, jeg hadde så lyst på sjokolade at jeg slo av datan og spiste en svær plate. Hvorfor slo jeg av? Jo for at ingen fornuftige sjeler skulle få meg på andre tanker. Og så, på tirsdag når plata var oppspist, DA først slo jeg på data'n og lot samvittigheten - den dårlige- flomme.

 

Så, ut av dette, er rådet mitt; bruk forumet masse, legg inn alle dine gleder og sorger - for å bruke et po(t)etisk uttrykk - og finn motivasjon der. Det gjør ihvertfall jeg, og som oftest gjør det at jeg tar vann, spiser en god og sunn kveldsmat eller går en tur istedet for å tape for "feiltrangene".

 

Lykke til!

 

Klem fra Curls. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å stå stille på vekta i disse førjulstider er jo en bragt i seg selv! :) Du må ikke være misfornøyd med det! Det at du greier å tenke så mye på riktig kosthold at vekta står på stedet hvil er jo et flott utgangspunkt for det nye året vi snart går inn i.

 

Jeg gleder meg til jul men prøver å holde igjen på matinntaket slik at jula ikke starter før lille julaften. Har allerede smakt gløgg og pepperkaker men ikke mer enn en smak. Kjenner at det går ganske bra. Nå prøver jeg å tenke på alt annet jeg kan kose meg med i jula uten at det er relatert til mat eller gotteri. Blir deilig å ha noen ekstra dager fri og jeg håper at det blir fint vêr slik at det blir fristende å ut å gå.

 

Ha en fortsatt fin førjulstid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...