Gå til innhold

jeg veit ikke hvor jeg skal begynne!


Gjest ingo20

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her, og har akkurat kommet i gang med å legge om kostholdet. Jeg er en jente på 20 år, jeg veier 126 kg.

Dette betyr, som dere sikkert skjønner, at jeg vil gå ned mange, mange kilo, og jeg er inneforstått med at dette vil ta både lang tid og at jeg trenger tålmodighet!

 

Jeg driver og utdanner meg til et yrke som setter visse krav til min fysiske form, og jeg ble nødt til å søke et års permisjon fra studiet for å legge om livsførselen før jeg fortsetter.

 

Selv om dette ikke akkurat kom som et sjokk, er det likevel under et enormt press at jeg starter på dette "prosjektet". Det er et krav fra skolen jeg går på at jeg skal bli i mye bedre form hvis jeg skal få fortsette på utdanningen om et år.

Jeg er jo tung, og det begrenser måten jeg beveger meg på. Har problem med trapper osv.... Jeg må rett og slett begynne et sted....men hvor?

 

Det høres sikkert ut som jeg er veldig negativ, men jeg er faktisk veldig motivert. Jeg er klar til å gjøre det som trengs for å fullføre utdanningen min, og ikke minst, å få et lettere liv, der vekta mi ikke begrenser meg i nesten alt jeg gjør. Jeg har meldt meg på internettkurs som starter i januar;)

 

Er det noen som har noen kloke ord å dele med meg?:) Jeg føler meg litt alene om dette problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat hvor kloke disse ordene blir, jeg vil si at du er over nesten det verste, nemlig motiveringen. Du sier du er motivert og det er det viktigste når du skal ned så mange kg. Gjør det til en vane å komme innom denne siden, heng deg på nedoverklubben, hvor du skriver opp hvor mye du veier og evt. de forskjellige målene rundt midje, ende osv. Her kan du lese hvordan det går med andre i samme situasjon og det er også motiverende. Ang. mosjon kan det være lurt å gå til anskaffelse av en pulsklokke. Jeg har lest og hørt mye positivt om det og akter å kjøpe en til meg selv. Det skal visst være veldig motiverende angående mosjon. Begynn med spaserturer og bruk staver. Er det et treningssenter i nærheten der du bor? Finn ut hva de tilbyr, hva er det som interesserer deg der? Hva med svømming? Er det en badehall i nærheten? Svømming er en super aktivitet som gir deg mosjon over hele kroppen. Kanskje du vurderer å begynne på Grete Roede kurs? Å begynne med en eller flere av de overnevnte tingene er å begynne et sted. Du er heldig som har en "gulrot" så fristende som utdannelsen din som motivasjon.

 

Dette var litt, men hvor klokt det er får du vurdere selv. Uansett får du ha masse lykke til. Jeg er overbevist om at du vil klare det.

 

Vennlig hilsen tsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bor i Trondheim, så her er det mange muligheter. Jeg har planer om å kjøpe meg sesongkort i Pirbadet etter jul, for svømming er ikke så belastende for meg, i tillegg til at jeg synes at det er veldig gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg bor i Trondheim, så her er det mange muligheter. Jeg har planer om å kjøpe meg sesongkort i Pirbadet etter jul, for svømming er ikke så belastende for meg, i tillegg til at jeg synes at det er veldig gøy![/quote']

 

Ja, det høres veldig fornuftig ut og i tillegg er det utrolig deilig å svømme. Jeg vurderer selv å begynne fast en gang i uken, må bare finne tid til det i en veldig travel hverdag (er alenemor med 3 barn, så det er ikke enkelt nei). Men er det noe jeg savner veldig, så er det svømming. Lykke til.

 

Vennlig hilsen tsj :->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 26 år, og veide 127 kg da jeg startet på Grete Roede kurs i slutten av august. Frem til nå har jeg gått ned 12,2 kg, og 18 cm rundt midjen. Det beste med det hele er at jeg ikke føler jeg forsaker noe, og vekten kryper sakte men sikkert nedover for hver uke. Og når jeg klarer det, så klarer du det også! Uten tvil!

 

Min "oppskrift" er ganske enkel: Prøver å følge opplegget til GR, og skal ligge på ca 1900 kcal til dagen. Har kuttet ut sjokolade for noen uker (bestemte meg da jeg startet på kurs at kursukene skulle være sjokoladefrie, og har fortsatt etter kurset..), og vært bevisst på mengden dersom jeg har unnet meg noe litt usunt. Prøver også å trene 3 ganger i uka. I starten gikk jeg endel tur, men er også medlem på det lokale treningssenteret. Der svømmer jeg, er på spinning og på styrketimer i sal. Kjempeeffektivt, og moro! Og vekta har til nå ikke vært til hinder for noe av det. Så prøv å tenk på hva du kan gjøre i stedet for hva du ikke kan gjøre! Er sikker på at du kan være med på mer enn du tror :)

 

Lykke til med livsstilsendringen!

 

Mimmi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 26 år' date=' og veide 127 kg da jeg startet på Grete Roede kurs i slutten av august. Frem til nå har jeg gått ned 12,2 kg, og 18 cm rundt midjen. Det beste med det hele er at jeg ikke føler jeg forsaker noe, og vekten kryper sakte men sikkert nedover for hver uke. Og når jeg klarer det, så klarer du det også! Uten tvil!

 

Min "oppskrift" er ganske enkel: Prøver å følge opplegget til GR, og skal ligge på ca 1900 kcal til dagen. Har kuttet ut sjokolade for noen uker (bestemte meg da jeg startet på kurs at kursukene skulle være sjokoladefrie, og har fortsatt etter kurset..), og vært bevisst på mengden dersom jeg har unnet meg noe litt usunt. Prøver også å trene 3 ganger i uka. I starten gikk jeg endel tur, men er også medlem på det lokale treningssenteret. Der svømmer jeg, er på spinning og på styrketimer i sal. Kjempeeffektivt, og moro! Og vekta har til nå ikke vært til hinder for noe av det. Så prøv å tenk på hva du kan gjøre i stedet for hva du ikke kan gjøre! Er sikker på at du kan være med på mer enn du tror :)

 

Lykke til med livsstilsendringen!

 

Mimmi :)[/quote']

 

 

Det er veldig godt å lese at det går nedover med andre, gratulerer med kjempebra resultat til nå!:) Jeg har gått ned 0,9 kg denne uka jeg, og det er jeg veldig fornøyd med! Jeg føler egentlig ikke at jeg har gjort så mye heller, har bare gått tre korte turer+ en lang tur, og spist regelmessig. Dette motiverer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...