Gå til innhold

Noen høye damer her?


Gjest Vipsy

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ei jente som rager 182 over strømpelesten, og jeg har akkurat begynt på min ferd nedover på vekta.

Nå lurer jeg på om det er flere høye damer som er på slanker'n. Ikke det at det er noe galt med dere som ikke er like høye - jeg leser ivrig det dere skriver!! Men jeg hadde håpet på å få en liten oversikt over målene til litt høyere damer, for å ha et bedre sammenligningsgrunnlag.

Mine mål er for tida 182/91(livvidde)/83,4(vekt).

Målet mitt er å nå 75 kg til sommeren. Målet for livvidden aner jeg ikke - men det bør bli en god del mindre...

Jeg er forøvrig samboer med to små barn (en på 4 år, og en på 9 mnd), så jeg har litt utfordringer med å få til greie måltid for alle parter. Men så lenge jeg kan spise litt av det meste, er det jo bare å redusere inntaket litt (en del).

Synes arbeidsboka på sidene her gir meg god hjelp hva utregning av kalorier angår.

Noen som har lyst å dele mål og erfaringer med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Vipsy!

 

Jeg er 180 cm og prøver nå å komme meg ned igjen i vekt etter fødsel. (som forøverig er 8 mnd siden, men har ikke kommet meg i gang før;))

Jeg veier ca 92 kg og er 107 cm rundt livet.... Det er alt for mye, og i første omgang er 80 kg et mål for meg. Jeg skulle også gjerne ha veid 75 kg, da føler jeg meg nemlig veldig bra (selv om det er noen år siden;))

Mine mål var veldig like dine da jeg ble gravid. Da veide jeg 83 kg.

Lykke til med kampen mot kiloa! Du har jo ikke så kjempemange til overs, men det er jo like vanskelig å bli kvitt dem uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

og veier for øyeblikket 83 kg.

Jeg har gått ned 8 kg nå siden sept-okt. og er nå 89 cm rundt livet. Har gått ned hele 8 cm rundt magen, og trener 5 ganger i uken.

Noe må jo være muskler siden jeg ser det går an å være 91 cm rundt livet men alikevel være 10 cm høyere enn meg :-)

Det er uansett vanskelig å sammenligne fordi vi alle har fettet plassert så ulike steder på kroppen, noe har det jevnt fordelt og andre på et sted.

 

Mitt mål er 70 kg..eller noe rundt der.

Det er jeg vel ikke i mål med før i slutten av februar. Skal under 80 før jul dersom jeg står på de siste ukene.

Stå på jenter...

 

Endelig Mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

Hallo1

 

jeg er 1,79 og veier nå 78,2.

Har gått ned fra 86,5 kg, på 6 uker. Jeg trodde jeg ville ned til 70 kg men har funnet ut at det ikke passer meg lenger. Det var vekta mi før barn nr en men nå 14 år seinere føler jeg ikke det riktig. Mitt nye mål er nå 75 da tror jeg at jeg er fin. Har gått fra str 46 til 40. DEILIG. jeg har gått ned 14 cm rundt midjen, skal si det er deilig. Sliter litt med cm rundt lårene. Noen tips? Med alle målene har jeg gått ned 38 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..at dere tok dere tid til å svare. Veldig artig å lese innleggene deres, EndeligMandag og MissDesember, dere har jo gått ned superfort! Skjønner at jeg må legge meg i hardtrening hva fysisk aktivitet angår... Er litt sløv der. Blir mest gåturer med småttisen og litt styrke på kveldene. Hvor mange treningspoeng har dere i uka? Og hvilke menyer er dere på?

Jeg prøver å holde meg innenfor 16-1700 kalorier. Høres dette greit ut?

Lisee, du og jeg er nybegynnere ettersom jeg skjønner. Hvilken meny bruker du? Håper å kunne følge med deg i nedgangen - artig å se at andre blir lettere og lettere - håper bare jeg klarer å følge med i svingene. Foreløpig klarer jeg meg fint - men har ikke holdt på lenger enn 5 dager... Er spent på å se når kiloene løsner!

Lykke til med livsstilen alle tre, og hold meg oppdatert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble gravid, gikk jeg på GR internettkurs. Da fulgte jeg meny 2 (1600 kcal)

Jeg har tenkt å komme meg dit igjen nå, men jeg spiser vel per idag rundt 1700-1800 kcal. Jeg ammer litt neda og har derfor spist litt mer. (har egen dagbok inne på gravide og ammende:))

Nå er det bare amming 2 ganger til dagen, derfor må jeg nok komme meg ned på 1600 igjen.

Syns egentlig det går greit med kaloriene, men nå har det stoppa seg så opp med trimminga mi.... Har rett og slett brukt regnet som unskyldning for å ikke bevege meg nok. Men i dag er det opphold, så da skal jeg gå en lang tur!!:)

Gleder meg til å følge med på deg også, det motiverer med andre i samme situasjon!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Jeg har vært flink, det synes jeg , men alderen krever sitt. For 14 år siden da jeg slanket meg gikk jeg ned 10 kg på bare 2 måneder. Nå har jeg brukt over 3 til å gå ned 8 kg....så det er ikke like lett som før, men siden jeg trenger og ligger på 1600 kalorier så vet jeg jo at jeg gjør det riktige...men alikvel ganske irriterende at det skal ta så lang tid når jeg trener 5 ganger i uken.

Trener såpass mye fordi jeg vil ha best mulig resultat når jeg evt. må ta operasjon for å fjerne hud.

Men..ja trening er kjempeviktig...jeg kan slurve med alt annet i livet men ikke trening..kroppen min er veldig følsom..hårfin balanse...I fjor høst gikk jeg også ned 8 kg..og så la jeg på meg 9 igjen på bare 3mnd fordi jeg pga en skade i foten stoppet å trene i 3mnd, men i den perioden spiste jeg ikke snop..ble bare litt lite væske og mye kaffe og litt uregelmessig spising..så jeg har fått beviset ...kor fort det e å legge på seg...

 

Trening trening er mitt mantra....!!

 

Håper jeg rekker 3 kg til før jul så jeg kommer meg under 80 før julaften ringer inn...

 

og jenter...Pass på å trene i jula...ikke fall for fristelsen, men sett av julaften og nyttårsaften til å kose deg med alt du vil...og hold et normalt nivå resten av jula.

Ha som mål og ikke gå opp, men holde seg på det en var og så satse for fullt igjen 2 januar.

Gå tur hver dag :-) før en legger seg....

 

Dette skal vi klare!!! Yeah Yeah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Lillestoremeg

Jeg er 1.82 og veier for øyeblikket 89,4 kg...

Målet mitt er å bli 74 kg før juni.

Håper på å klare det, men er omtrent avhengig av sukker, så det kan nok bli vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei jeg er 175,5cm og veger noen 80 kg... har ikke tort å gå på vekten i det siste... jeg er ganske rett opp og ned... ingen midje... var nede i 78kg men midja var fortsatt 86 cm.... så jeg blir kjempeglad om jeg klarer under 80 cm.... Uansett må dere ha ett godt nytt år og lykke til med slankingen og trimmingen... kanskje vi skrives på nyåret....

 

hilsen tyr74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...