Gå til innhold

Dagbok av tosta!


Gjest tosta

Anbefalte innlegg

Tenkte rett og slett å sette meg ned og skrive en slags dagbok på min vei til et sunnere liv. Ikke fordi jeg tror det er av interesse for andre, men fordi jeg tror det ken være til hjelp for min egen motivasjon. Jeg er nå igang med femte uke med internett kurs, og motivasjonen begynner å falme. Jeg er ennå klar som et egg for å gå ned i vekt, men sliter med å få hodet og kroppen til å samarbeide med meg på vei mot målet. Jeg er sykemeld for femte uken på rad og begynner heldigvis å jobbe redusert fra mandag. Jeg har en kronisk depresjon som lever sitt eget liv, men det ser ut til at jeg får hodet over vannet igjen. Jeg elsker mat, men bruker det også som tidsfordriv. Det er en vane jeg håper og tror at jeg kan slutte med, men det krever litt innsats. Det er lett å lure seg selv, det kjenner jeg at jeg er på vei inn i nå.

Denne helgen var det julebord og selskap for datteren. Altfor mye god mat og drikke. Vekten viste nesten 2 kg opp... Nå må jeg ta dem av for andre gang denne høsten. Det er ikke gøy, så nå er det skikkelig skjerpings, både på mat og trim..med en halv kg i uken er jeg nede i ønskevekt i midten av august neste år, med den helgen jeg har hatt, er jeg ikke der før midten av september neste år... Jeg har tenkt å klare dette denne gangen!!! Har ikke tenkt å drive selvoppfyllende profeti for å mislykkes. Er bare glad for innspill og kommentarer som kan hjelpe meg på den lette vei.

Jeg har en deilig ostekake i kjøleskapet, og skal starte uken med å gi den til noen!! Må bare komme på hvem!! Kanskje på den gamle jobben min? Eller den nye? Eller naboen? Får trekke lodd!

Jeg er egentlig en svært positiv person som ikke liker å klage. Ser at jeg må jobbe litt for å forbli det. Det er det jeg ønsker å være.

Noen tanker for idag, kommer tilbake til mere på et senere tidspunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tosta! Jeg skriver også dagbok her inne, først og fremst for meg sjøl. men har etterhvert fått over 200 visninger, så det må være noen andre som har vært innom også. :-)

 

Personlig finner jeg masse styrke i å føre dagbok her inne, det hjelper meg til å evaluere og planlegge dagene mine.

 

Dersom jeg går ned 0,5 kg i uka er jeg ferdig 9. desember neste år, da skal det shoppes!!! :-)

 

Lykke til Tosta, det skal bli spennende å lese dagboka di! Dette klarer vi!

 

Klem fra Curls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. I går var det forening med jentene. Ost og kjeks i massevis, men det var i stedet for middag. Ikke noen sunn erstatning, men kalorimessig kom jeg ut på det samme. Veldig stolt av å kunne si at jeg stod over is og brownie etterpå. Drakk te og kaffe i stedet. Klarte også å skrape sammen 6 hele trimpoeng, med styrke, spinning og en lang rask spasertur. Himmelen åpnet seg og druknet Ipoden min, men hva gjør vel det når jeg blir slankere og i bedre form...he,he.

Dagen idag skal brukes på møte på jobb, har med kake selv, men spiser lunsj før jeg går og planlegger å stå over den også. Feiret i helgen, bursdag i familien, så det ble nok kake da.

Ellers er det snart blå himmel hos meg, for første gang på et par måneder tenker jeg. Det må nytes. Skal ut i skogen og kose meg litt ekstra i dag. Har en del å gjøre i stallen, men det får vente. Kanskje det forsvinner hvis jeg bare later som ingenting? Får ta det til kvelden.

Må løpe nå, men melder meg til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...