Gå til innhold

Julebordsesongen


Gjest sapfo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en godt voksen dame på 51 som sliter med overgangsalderens trassige hormoner. De nekter meg å gå ned de lenge tiltrengte 10 (nå 13) kg som gjenstår etter en sykdom, der jeg klarte å legge på meg 23 kg. De første 13 gikk greit, de siste 10 har parkert og likegyldig hva jeg prøver så vil de ikke av. Kan gå ned 2 og så er det bom stopp helt til jeg gir opp og stapper i meg litt ekstra, da går jeg opp igjen 3. Motivasjon.......please, det er så vanskelig. Er det noen som har forståelse for at det ikke er lett å kjempe mot både alder og overvekt samtidig? Jeg trenger virkelig noen til å dra lasset sammen med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg er en godt voksen dame på 51 som sliter med overgangsalderens trassige hormoner. De nekter meg å gå ned de lenge tiltrengte 10 (nå 13) kg som gjenstår etter en sykdom, der jeg klarte å legge på meg 23 kg. De første 13 gikk greit, de siste 10 har parkert og likegyldig hva jeg prøver så vil de ikke av. Kan gå ned 2 og så er det bom stopp helt til jeg gir opp og stapper i meg litt ekstra, da går jeg opp igjen 3. Motivasjon.......please, det er så vanskelig. Er det noen som har forståelse for at det ikke er lett å kjempe mot både alder og overvekt samtidig? Jeg trenger virkelig noen til å dra lasset sammen med meg[/quote']

 

 

Jeg har i perioder samme problemet. Er 43 år og ikke problemer med overgangsalder enda, men platåer får vi alle. Vekten stopper helt opp og det minste ekstra du spiser så går du opp i stedet. Det gjelder da å være ekstra flink, ikke tillate noen ekstra kalorier og istedet legge inn litt ekstra trening. Platående kan vare i alt fra 1 til 4 -5 uker. Kroppen trenger rett og slett tid til å akseptere at vekten skal ned. Den tror det er fare på fære med lavt kaloritall og lite fett, at den holde rigjen på alt, både fett og vann. Dessverre finnes det ingen hurtigløsning, en må rett og slett holde ut og være standhaftig. Du har jo gått ned kjempemasse, (vær kjempestolt) og nå trenger kroppen din å venne seg til det før du igjen vil begynne å gå nedover i vekt. Stå på, ikke gi opp (lettere sagt enn gjort), det vil løsne. Gratulerer med de 13 og lykke til med resterende.

 

ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, jeg er i gang. Startet for 3 uker siden, vekt 81kg. Mandag som var, vekt: 77,2, så her går det i riktig retning. Vet jeg kommer til å bruke lang tid til målet på 64, får ikke trent foreløpig pga. et brokk, men bare det går nedover så er jeg fornøyd.

Er veldig nøye med å skrive ned alt jeg spiser og ligger rundt 1100 - 1200kcal om dagen. En bruker ikke mye kcal på å sitte hjemme i en stol hele dagen. Gleder meg til å komme tilbake på jobb, begynner i morgen JIPPY.

Har du holdt på lenge? Håper det løsner igjen så det går nedover igjen med vekten. Stå på.

 

ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har omtrent samme mål da? Jeg veide meg i dag, og plutselig var vekten 0,8 kg ned. Så kanskje jeg er i gang igjen? Jeg veier nå 83,6 og skal egentlig ned til 63 kg - håper jeg, det har jeg pleid å veie tidligere, men jeg er nok ganske fornøyd om jeg havner i underkant av 70. Det ville ikke være det verste som har skjedd. Synd med brokken, hvor lenge må du gå før du kan trene, da? Jeg trener ikke, fordi jeg har to hunder jeg må gå tur med hver dag, derfor sier samvittigheten min meg at all ledig tid skal brukes til tur med dem. Men det er jo en slags trening det da, å gå tur.

Lykke til på jobb i morgen, håper ikke det blir for stritt.

Sapfo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...