Gå til innhold

Ny i vektklubben / hengemage?


Gjest maartje

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er maartje. Er 33 år gammel (eller ung, da ;-)) og har 43 kg i overvekt. Har blitt så veldig lei av kroppen min at motivasjon til å gå ned i vekt er på topp akkurat nå. Har vært veldig sukkeravhengig, men motivasjonen har gjort at jeg er 'uten sukker' i 7 dagen nå. Føler meg topp akkurat nå.

Det eneste jeg er litt redd for er magen min. Har en veldig 'hengemage' og det ser ut at mesten av overvekten ligger der. Beina min f. eks er ganske slanke. Jeg er redd for at jeg ikke få bort hengemage etter slankingen og operasjon ønsker jeg jo ikke. Er det noe spesielt jeg kan gjøre til å ungå en hengemage etter slanking. Jeg vet at jeg må trene (som jeg faktisk synnes er morsomt) og ikke gå ned i vekt for rask, men tenker f.eks på hudpleie og sånn.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er maartje. Er 33 år gammel (eller ung' date=' da ;-)) og har 43 kg i overvekt. Har blitt så veldig lei av kroppen min at motivasjon til å gå ned i vekt er på topp akkurat nå. Har vært veldig sukkeravhengig, men motivasjonen har gjort at jeg er 'uten sukker' i 7 dagen nå. Føler meg topp akkurat nå.

Det eneste jeg er litt redd for er magen min. Har en veldig 'hengemage' og det ser ut at mesten av overvekten ligger der. Beina min f. eks er ganske slanke. Jeg er redd for at jeg ikke få bort hengemage etter slankingen og operasjon ønsker jeg jo ikke. Er det noe spesielt jeg kan gjøre til å ungå en hengemage etter slanking. Jeg vet at jeg må trene (som jeg faktisk synnes er morsomt) og ikke gå ned i vekt for rask, men tenker f.eks på hudpleie og sånn.

Noen som har tips?[/quote']

 

Hei!

Så flott at du er topp motivert og tar tak i "problemet" ditt! Og kjempebra at du klarer å være "sukkerfri"! Jeg er sjokoladefri på 14. uka nå, og må innrømme at det gir en veldig godt følelse å vite at det er JEG som styrer hva jeg spiser, og ikke søthunger og abstinenser!

 

Har ikke kommet dit at jeg har forsøkt noe behandlinger for huden selv (har for mange kilo igjen gitt...), men har hørt om de som har forsøkt diverse behandlinger. Vet at Bailine fungerer for enkelte, kan stramme opp ganske mye. Ellers ville jeg kikket litt etter artikler i ukeblader og på nettet, og kanskje tatt en prat med en seriøs hudpleier. Hva med å ta en prat med legen?

 

Selv prøver jeg å massere magen litt når jeg står i dusjen, bruker fingertuppene og "herjer" litt med valkene. Håper at jeg skal kunne stimulere litt blodsirkulasjon og kanskje få huden til å våkne litt, slik at den kan trekke seg sammen.

 

Lykke til maartje, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat på inmeldingsdato. Hadde nesten glemt det. Var veldig motivert i fjor. På et eller annet måte gik det skjev allerede etter en uke. Var nok ikke klar enda. Nå er jeg godt i gang igjen. Sikker på at det går bra denne gang.

 

Mimmi80, takk for svaret. Har veldig tørr hud også, så det med 'smøring' er jo ikke så dumt ;-) burde kanskje har begynt med det for lenge siden.

Spiste litt eplekake i går. Var på besøk hos noen og hu hadde laget eplepai spesielt for oss.

Var om kvelden og idag veldig overrasket at jeg ikke har fått søttsuget tilbake. Har klart meg idag uten noe søtt. Var så redd at jeg ikke kunne la være. Dette er jo ekstra motivasjon........................det betyr en godt treningsøkt i kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...