Gå til innhold

Hjelp!!!


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Går det an å begynne å slanke seg en lørdag???

Vekta stopper nå på 114, å jeg blir så forbanna på meg selv. Gikk GR- kurs ifjor, har nå snart lagt på meg alt sammen igjen. Blir skikkelig sur på meg sjøl. Men bestemte meg for at nå er det nok... (enda engang)... Har så store problemer med hoftene, det eneste jeg kan gjøre med det er å trene og gå ned i vekt. Helt utrolig hvor vanskelig det skal være å gjøre det rette, selv om man vet at hverdagen blir så utrolig mye bedre. Regner med det er flere som kjenner seg igjen... Men nå er det full fokus, både fysisk og mentalt... Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å begynne å slanke seg en lørdag???

Vekta stopper nå på 114' date=' å jeg blir så forbanna på meg selv. Gikk GR- kurs ifjor, har nå snart lagt på meg alt sammen igjen. Blir skikkelig sur på meg sjøl. Men bestemte meg for at nå er det nok... (enda engang)... Har så store problemer med hoftene, det eneste jeg kan gjøre med det er å trene og gå ned i vekt. Helt utrolig hvor vanskelig det skal være å gjøre det rette, selv om man vet at hverdagen blir så utrolig mye bedre. Regner med det er flere som kjenner seg igjen... Men nå er det full fokus, både fysisk og mentalt... Ha en fin helg alle sammen.[/quote']

 

Hei Rina!

Jepp, her kjenner jeg meg godt igjen. I perioder går vekta rette veien, alt er bare fryd, men så snur det igjen. Jeg for min del fikk en vekker i sommer, da jeg plutselig merket at jeg begynte å bli asosial.. Er normalt ei veldig sosial jente, men følte meg så lite vel med meg selv, så ble heller hjemme enn å bli med på noe sosialt... Da kom motivasjonen i hundre, og i høst begynte jeg på mitt første GR kurs. Har klart meg på egenhånd etter det kurset, men skal på nytt kurs i januar. Her er det ingen bønn, nå SKAL jeg bli "normalvektig". Startet på 127 kg, og over 12 kg har forsvunnet til nå. Og mer skal det bli!!

 

Dette skal vi klare Rina, får bare brette opp armene og gyve løs!

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ta seg selv i nakken selv om det er lørdag. Har spist bra med mat, men ikke noe snop. Laget biffstrimmler, bakt potet og en stor salatbolle til middag. har til og med spist dessert. Kjøpte youghurt is med kaffe, den var kjempe god, hadde litt lavkalori pærer i lag med, å det var kjempe godt. Har også vært å trent, så er godt fornøyd med dagen..

Dere som unner dere litt for hvert delmål dere har nådd, hva unner dere- dere?

Jeg bestemte meg for at jeg skulle unne meg noe i dag, fordi jeg bestemte meg å ta tak i livet mitt nå.. Så kjøpte meg litt vælvære produkter, å en dressjakke for å bruke på jobb...

Har masse rart på hjertet nå... Dere som har partnere...Hvordan gjør dere det med gotterispising osv..ovenfor han/ henne. Sliter litt der. jeg kan jo ikke slanke han, men jeg vil at han skal ta hensyn til meg.. Oftest gjør han det, men noen ganger kjøper han inn, å da ikke bare en pose med salt snacks men gjerne flere.

Når jeg da ofte sprekker, sier han " at jg aldri lærer" å kan la dette være. Men det gjør han da ikke, for det samme kan skje igjen noen uker senere.. Syntes dette er litt vanskelig da.Men an prøver så godt han kan, å er vel ikke bare greit for partnere å skal leve sammen med noen som konstant er av og på slanker`n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salamandra

Jeg har også vært kjempe flink i mange perioder. For flere år siden gikk jeg ned 30 kg og sluttet å røyke på likt. Så kom det barn og 40 kg på etter ett par år, tilbake til start å mere til. Så GR kurs, like flink, men så kommer man inn i en "litt fornøyd" tralt og sakte men sikkert er jeg der igjen.

Gikk ned 15 kg de to siste årene med Reductil piller og oppfølging av legen. Fungerte kjempe bra. Så sluttet pillene å virke, jeg ble lei, og litt fornøyd igjen da det begynte å bli godt å bruke jeans igjen, å så sakte men sikkert har det krøpet på 6 kg.

Nå har jeg holdt på i snart 2 uker på egenhånd, med registrering av matinntak og trim og det føles bra så langt. Blir fortere mett, men sliter med nok kcal pr dag, men det ordner seg vel tenker jeg i denne julestria, med mange julebord og fristelser. Klarer jeg å kombinere dette med mye dansing å så litt trim så går det nok bra. Er veldig godt å snakke med dere andre for å se at det faktisk ikke bare er jeg som er helt på bærtur når det gjelder å ta seg sammen innimellom. Bruker det ikke som noen hvilepute for det går jo bare utover meg selv, men det er godt å se at vi er flere som kan hjelpe hverandre.

 

Ønsker alle en fin advents tid ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det nulltoleranse for sjokolade o.l. Han får ha peanøtter og øl, men ingenting annet i samme bane, glem det!

 

Kall meg streng, men forventer faktisk at han støtter meg på dette.

 

Han må gjerne spise godteri etc, men ikke her!

 

 

 

 

 

 

Det går an å ta seg selv i nakken selv om det er lørdag. Har spist bra med mat' date=' men ikke noe snop. Laget biffstrimmler, bakt potet og en stor salatbolle til middag. har til og med spist dessert. Kjøpte youghurt is med kaffe, den var kjempe god, hadde litt lavkalori pærer i lag med, å det var kjempe godt. Har også vært å trent, så er godt fornøyd med dagen..

Dere som unner dere litt for hvert delmål dere har nådd, hva unner dere- dere?

Jeg bestemte meg for at jeg skulle unne meg noe i dag, fordi jeg bestemte meg å ta tak i livet mitt nå.. Så kjøpte meg litt vælvære produkter, å en dressjakke for å bruke på jobb...

Har masse rart på hjertet nå... Dere som har partnere...Hvordan gjør dere det med gotterispising osv..ovenfor han/ henne. Sliter litt der. jeg kan jo ikke slanke han, men jeg vil at han skal ta hensyn til meg.. Oftest gjør han det, men noen ganger kjøper han inn, å da ikke bare en pose med salt snacks men gjerne flere.

Når jeg da ofte sprekker, sier han " at jg aldri lærer" å kan la dette være. Men det gjør han da ikke, for det samme kan skje igjen noen uker senere.. Syntes dette er litt vanskelig da.Men an prøver så godt han kan, å er vel ikke bare greit for partnere å skal leve sammen med noen som konstant er av og på slanker`n..[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspil, på meldingene mine. Har vært kjempe flink hele helga, så er kjempe fornøyd emd meg selv. tok i ganske mye på styrketreminga i går så er litt støl i dag, å det er litt godt å kjenne. Ha en fin dag alle sammen. Klem fra Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Går det an å begynne å slanke seg en lørdag???

Vekta stopper nå på 114' date=' å jeg blir så forbanna på meg selv. Gikk GR- kurs ifjor, har nå snart lagt på meg alt sammen igjen. Blir skikkelig sur på meg sjøl. Men bestemte meg for at nå er det nok... (enda engang)... Har så store problemer med hoftene, det eneste jeg kan gjøre med det er å trene og gå ned i vekt. Helt utrolig hvor vanskelig det skal være å gjøre det rette, selv om man vet at hverdagen blir så utrolig mye bedre. Regner med det er flere som kjenner seg igjen... Men nå er det full fokus, både fysisk og mentalt... Ha en fin helg alle sammen.[/quote']

 

Forstår hvordan du har det. Du høres ut som meg. Men man må ikke gi seg. Nå er det nytt år og nye muligheter. Det går selvfølgelig an å begynne å slanke seg en lørdag, men det er ikke lett. Nå i starten av januar føles det som man får blanke ark. Da må man begynne med en gang så ikke ukene begynner å fly uten at en kommer i gang. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...