Gå til innhold

går ikke ned!!!!!!!


Gjest blåveispiken
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest blåveispiken

har stått stille nå i snart 4 uker,litt opp litt ned ,litt opp litt ned!er på en vekt jeg ikke har sett på mange år.hadde mål om 4-5 kg igjen føre jul men nå syntes jeg målet er så laaangt borte!er kjempe flink hele tiden spiser 1600-1800 kcal om dagen.trener ca fem ganger i uken.veldig allsidig alt fra styrke til boksing og kondisjon.har trappet opp styrke en del!hva kan jeg gjøre for å komme nedover igjen??? mister snart motivason siden jeg står nesten stand by på cm også.kanskje bare 0,5-1cm ned i uken! HJELP!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HEIDISVRY

Hei

 

Har du tengt på at når du trener trenger du kansje fleire kcalorier/mat pr dag, får du i deg for lite lagrer kroppen fett.

En annen ting å ta hensyn til når du trener så mye er at etter en stund blir musklene større og dei veier meir en fettet og da vil du stagnere ei periode før muskelmassen har stablisert seg så vil du merke at kiloene sakte forsvinner.

Men du er på rett vei siden cm forsvinner, stå på ikke gi opp!!!!!

 

Lykke til med vekt tapet videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skriver jo ikke noe om hva du veier/høyde,så det blir litt vanskelig for oss å vite helt om det kan være at du får for lite mat. Uansett; å trene 5 dager i uka krever mer mat!

kanskje du bør prøve å gå opp noen hundre kalorier i noen uker og se hva effekten blir? Etterhvert som du går ned minsker behovet for mat(om du ikke trener mer) og da bør du gå sakte nedover med kaloriene.

 

Om det ikke er så lenge siden du begynte med denne treningen(4 uker??),så kan det nok være effekten av styrke/boksingstreningen du ser på vekta. Nemlig mer muskler. Muskler veier mer enn fett,men tar mye mindre plass. Så om du har "byttet" ut noen kg fett med noen kg muskler fra du startet å trene,så vil du ihvertfall merke det på målene på kroppen.

Muskler er jo ohså bra å ha siden det øker hvileforbrenningen. 2 kg muskler øker hvileforbrenningen med 200 kcal mer pr dag har jeg lest...

 

Du kan jo også i en periode satse på litt miindre styrke og heller trene litt mer kondisjon som forbrenner masse kcal. Boksing er jo supert da siden det gir det styrke og brenner masse kalorier!

 

 

Dette går nok bra! Så flink som du er ser du resultater fort!

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Prøv å redusere kcal inntaket med 200-300 kcal i en uke, for så å gå sakte oppover igjen. Du trenger nok bare litt mer variasjon i kcal. Jeg økte kcal inntaket først i en uke da det stod stille, så minket jeg igjen, og jammen rant kiloene av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåveispiken
har stått stille nå i snart 4 uker' date='litt opp litt ned ,litt opp litt ned!er på en vekt jeg ikke har sett på mange år.hadde mål om 4-5 kg igjen føre jul men nå syntes jeg målet er så laaangt borte!er kjempe flink hele tiden spiser 1600-1800 kcal om dagen.trener ca fem ganger i uken.veldig allsidig alt fra styrke til boksing og kondisjon.har trappet opp styrke en del!hva kan jeg gjøre for å komme nedover igjen??? mister snart motivason siden jeg står nesten stand by på cm også.kanskje bare 0,5-1cm ned i uken! HJELP!!!!!![/quote']

takk for masse oppmuntring! jeg er 174cm og veiier nå 66,7kg. har en veldig spinkel benbygning og hvet jeg er fornøyd med 62kg.i samsvar med treningsveileder er dette ok vekt for meg.må bare stå på!hvet det og da er det jo bra med at vi bakker hverandre opp.var på vei inn i en tung tankegang,så den er jeg på vei ut av nå!TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har stått stille nå i snart 4 uker' date='litt opp litt ned ,litt opp litt ned!er på en vekt jeg ikke har sett på mange år.hadde mål om 4-5 kg igjen føre jul men nå syntes jeg målet er så laaangt borte!er kjempe flink hele tiden spiser 1600-1800 kcal om dagen.trener ca fem ganger i uken.veldig allsidig alt fra styrke til boksing og kondisjon.har trappet opp styrke en del!hva kan jeg gjøre for å komme nedover igjen??? mister snart motivason siden jeg står nesten stand by på cm også.kanskje bare 0,5-1cm ned i uken! HJELP!!!!!![/quote']

 

Har ingen gode råd, for du gjør jo det du skal. Vil bare si at jeg føler med deg, men ikke gi opp - tenk bare å ha igjen 4 - 5 kg - for meg er det en drøm langt på andre siden av jul. Så bit tenna sammen, tenk på hva du har oppnådd, og vis deg selv at DU klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...