Gå til innhold

Julebord og kaloritelling


Anbefalte innlegg

Etter ei uke med spysjuke, elendig form og sofaliv var jeg i dag tidlig 700 g over målet. Det har selvsagt blitt så som så med trimpoeng, vanndrikking og spising i det hele tatt. Har på følelsen av at magesekken nå er på størrelse med en ert og jeg greier kun å spise meget små porsjoner. Skal på julebord både i morra og lørdag, vet veldig godt hva jeg har tenkt å spise & drikke - mye ut fra at magen min ikke tåler noe særlig i det hele tatt. Spørsmålet gjelder kaloritelling. Synes for det første det blir en umulig oppgave å beregne hva det blir når jeg er ute og spiser. Dessuten tvinger magen meg til å velge både sunt og moderate mengder. Er det da veldig dumt å sløyfe tellinga for et par tre dager? Noen som har erfaring med dette og har gode råd til overs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet med deg selv at du hadde spist den samme maten og de samme mengdene uansett om du telte kaloriene eller ikke, blir det jo ingen forskjell. For din egen del kan du jo evt prøve å huske hva du legger på tallerkenen og bare skrive det opp (uten å telle) når du kommer hjem for en slags bevisstgjøring?

 

Jeg slanket meg i to måneder uten å regne ut kalorier, bare skrev opp det jeg putta i munnen. Funka for meg, for jeg følte det som en liten straff å måtte skrive opp "tre biter toblerone..". Jeg hadde også en regel om at jeg måtte skrive et lite notat som f.eks "smakte himmelsk godt!" eller "var egentlig ikke verdt det, skulle heller spist brødskive". ;) Må le jeg altså, så mye rart man finner på :) Lykke til og kos deg på julebord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset - det skal jeg gjøre! Skrive, men ikke telle. Regner med at det blir faste porsjoner i kveld på restaurant og buffe i morra. Har tenkt å kose meg masse sammen med hyggelige mennesker! Lett å tenke at julebord er bare mat, men det er det faktisk ikke! Gøy både å pynte seg og mye annet som er like viktig som selve maten. Formen er hakket bedre i dag også så dette blir nok bra!

 

Ønsker alle julebord-mennesker en trivelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...