Gå til innhold

Å gå ned maaange kilo


Gjest Kandoo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her på forumet, og skal ned ca 40 kg. Dette er kilo som har kommet på etter 3 graviditeter, og som det nå er på tide å gjøre noe med. Har meldt meg på Grete Roede kurs som starter nå etter jul, men tenkte å tyv-starte litt før jul også.

MEN....Hvordan i alle dager motiverer man seg når det er så mange kilo som skal vekk? Bare tanken på at jeg burde gå ned så mye gjør meg nesten mismodig, hvordan skal jeg klare det?

Noen som har noen gode råd å dele.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ny her på forumet' date=' og skal ned ca 40 kg. Dette er kilo som har kommet på etter 3 graviditeter, og som det nå er på tide å gjøre noe med. Har meldt meg på Grete Roede kurs som starter nå etter jul, men tenkte å tyv-starte litt før jul også.

MEN....Hvordan i alle dager motiverer man seg når det er så mange kilo som skal vekk? Bare tanken på at jeg burde gå ned så mye gjør meg nesten mismodig, hvordan skal jeg klare det?

Noen som har noen gode råd å dele.....?[/quote']

 

Hei!

Alltid hyggelig med noen nye i forumet! Jeg skal selv ned over 40 kg, men har bestemt meg for en ting. Jeg skal ikke gå rundt og tenke på hvor mange kilo jeg skal ned totalt, men ta 5 kg av gangen. Er superviktig med delmål, og heller finne på en liten belønning til hvert delmål (ikke belønning i form av mat!). Når jeg har 5 kg som mål, er det hele tida innenfor rekkevidde, og når jeg har passert 5 kg, er 10 kg automatisk neste mål.

 

Jeg begynte på mitt første GR kurs i slutten av august, og gikk ned over 8 kg i løpet av de syv ukene. Motiverende! Har ikke gått like fort ned etter kurset, men har forsøkt å være flink, og noen hundre gram har det blitt hver uke. I januar er jeg klar for nytt kurs, og klar for å kvitte meg med flere kilo! Jeg har valgt å være helt åpen ovenfor venner og familie om livsstilsendringen min, og har fått fantastisk støtte. Det er ekstra motiverende!

 

Lykke til Kandoo, håper du kommer godt i gang, og at motivasjonen kommer snikende før du aner det! Skriv gjerne en liste over årsakene til at du ønsker å gå ned i vekt, denne kan være kjekk å ta frem i perioder da motivasjonen mangler!

 

Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta 5 kg i gangen. Da blir det ikke så mye. Jeg skal ta av 50/60kg og har til nå tatt av 34kg. Satte meg hele tiden små mål. Feks og nå 119,9 osv. Belønning kan være en tur til fotpleie, en bok du ønsker deg. Alt etter hvor stor lommeok du har ;)

Jeg har brukt 1,5 år på disse kiloene. Men fra januar i år til juli sto jeg så og si stille. Da måtte jeg fokusere på cm istede. Og på de 20 jeg hadde godt ned.

For ALDRI om jeg vil bli som jeg var!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ny her på forumet' date=' og skal ned ca 40 kg. Dette er kilo som har kommet på etter 3 graviditeter, og som det nå er på tide å gjøre noe med. Har meldt meg på Grete Roede kurs som starter nå etter jul, men tenkte å tyv-starte litt før jul også.

MEN....Hvordan i alle dager motiverer man seg når det er så mange kilo som skal vekk? Bare tanken på at jeg burde gå ned så mye gjør meg nesten mismodig, hvordan skal jeg klare det?

Noen som har noen gode råd å dele.....?[/quote']

 

Hei ;):):)

 

Fikk så lyst til å svare deg, velkommen hit til vektklubben!!

 

Her inne på formumet er vi alle i samme båt, noen skal ned mye mens andre ikke skal ned så veldig mye, er veldig mye å lese og mye motivasjon å hente her inne.

 

Selv er jeg godt i gang, har vært her inne siden i mars måned, vet ikke jeg om du har vært inne å lest slankebloggen min som ligger under slankeblogger i menyen, men i alle fall så begynte jeg på en vekt på 141,9 kg, nå er jeg kommet ned i 118 det går sakte men sikkert nedover, håper jeg passerer 25 kg nå til uka i alle fall, har butta i mot en del i høst, men jeg holder nå koken mye takket være all den støtte jeg har henta her inne.

 

Jeg har hele tiden tatt 5 og 5 kilo i gangen, har valgt og sette meg små dele mål for hver gang, jeg skal nå ned en 45 kg til så har jeg skulle sett på alt i en gang så tror jeg at jeg har kommet til å se tungt på det Men som sagt sett deg små dele mål og se hele tiden fremover.

 

En annen ting som er lurt er å sette deg noen motivasjonspunkt som du kan gå tilbake til hvis det butter litt i mot ( hvorfor gjør du dette). Vær aktiv å formumet og skriv ned det du spiser, og når du begynner på kurs så følg opplegget nøye og spis det du skal.

 

Ønsker deg lykke til på den veiien du har begynt, stå på nå dette klarer du.

 

Håper du tar deg en tur inn på bloggen min så jeg får høre hvordan det går med deg.

 

Klem fra Slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Eve!

Tusen takk for gode råd og oppmuntring! Og gratulerer med å ha gått ned så mange kilo, det er virkelig godt gjort!

Blir motivert av å lese det, og se at det er mulig. Jeg skal titte innom bloggen din, heier på deg!

 

Kandoo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...