Gå til innhold

Har det noe å si???


Gjest annegro
 Share

Anbefalte innlegg

Har det så mye å si at jeg kommer max opp til 1200-1400 kcal når jeg skal ligge på 1600?? Jeg spiser og spiser,og blir stappamett-men når ikke "grensa"..Aldri spist så mye som nå jeg..

Er 163 høy, veier 80 kg..

Spiser faktisk mer enn jeg gjorde da jeg lå på sykehus for ett år siden og da raste jeg ned..uten aktivitet..

Hjelp???

Hvordan får jeg opp kcal???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en gang at naturlig slanke mennesker, som holder stabil vekt uten å tenke på hva de spiser, har et kaloriinntak som varierer mye fra dag til dag.

Jeg har selv erfart at det tåles godt at kaloriinntaket svinger fra dag til dag, også mens jeg går ned i vekt. Det er ikke så farlig om man enkelte dager ikke når opp i anbefalt inntak, og andre dager overskrider litt. Problemet er hvis man har stor underdekning dag etter dag.

Flere kalorier kan man enkelt få ved å bruke litt smør på brødskiva, ikke bare det magreste pålegget, noen nøtter etc.

Jeg tror ikke det gagner vårt forhold til mat at vi blir altfor fiksert på tallene fra måltid til måltid. For min del er i hvert fall søtsaker, kaker og snacks hovedårsaken til at jeg veier for mye. Måtehold er nok tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klementin

Jeg vil vel si at nei, det har det ikke. Du bør være klar over/bevist på at du får i deg det kroppen trenger (karbo, fett, proteiner, vitaminer ol).

Det er også en sammenheng med aktivitet. Trener du mye bør du spise deretter.

 

Når du et vektplatå, bør du forandre på noe. Da bør du kanskje spise mer.

 

Dette ble litt rart skrevet, det jeg prøver å si er at går du ned på vekta og får i deg det du skal ser jeg ingen grunn for at du skal spis mer.

 

Men du må sise fett for å forbrenne fett.

 

Stå på med den gode jobben:))))))

 

hilsen klementin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det så mye å si at jeg kommer max opp til 1200-1400 kcal når jeg skal ligge på 1600?? Jeg spiser og spiser' date='og blir stappamett-men når ikke "grensa"..Aldri spist så mye som nå jeg..

Er 163 høy, veier 80 kg..

Spiser faktisk mer enn jeg gjorde da jeg lå på sykehus for ett år siden og da raste jeg ned..uten aktivitet..

Hjelp???

Hvordan får jeg opp kcal???[/quote']

 

Hei. jeg har gått på GR kurs før og det er kjempe viktig å få i seg nok selv om det kan vere vanskelig. Du kan jo bruke opp kaloriene dine på litt ekstra melkeprodukter, frukt, litt iskrem eller andre ting som inneholder litt kalorier men som du ikke nødvendigvis blir noe særlig mett av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har for lavt intak over tid, setter du ned forbenningen din, og det gjør det vanskeligere for deg å holde vekten etter at du har gått ned! I tillegg bør du lære deg å spise mengdene det er snakk om, siden du helst ikke skal tilbake til det gamle kostholdet etter at du har gått ned det du vil..

 

-Men jeg skjønner deg godt! -Skal selv ligge på 1500kcal, og spiser mye mer enn jeg gjorde da jeg la på meg! -Merkelig hvor lite sjokolade som skal til ;-) og hvor lite det metter!! Det hender jeg ender opp på 1250 noen dager, men da er jeg ekstra nøye dagen etter med å komme opp i 1500.

 

Lykke til!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...