Gå til innhold

Nedoverklubben uke 50


Gjest Mimmi80

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ble ikke noe nedover denne uken heller gitt, men tror kanskje jeg skal skylde litt på julebordet der gitt. Ble både ribbe og pinnekjøtt på lørdagen, kosa meg skikkelig! Men holdt meg unna både snop og alkohol da, så håper ikke det blir så altfor galt! Ble endel salt mat i går også, så kan godt være at kroppen tviholder på litt vann.

Status er altså:

Vekt: 115,1 (ingen endring fra forrige uke)

Midje: 105 (ingen endring fra forrige uke)

 

Er fornøyd om jeg klarer å holde meg ganske stabil nå frem til jul, og helst også gjennom juledagene. Hadde vært moro med -1,1 kg før jul, men er jo bare en veiing igjen da... Får prøve å være flink! Må innrømme at jeg har en liten "rapporteringspause" når det gjelder å føre dagsrapporter her i vektklubben, og har satt boka på hylla for i år. Det er jul! Men jeg skal bruke fornuften, og så er jeg klar for nytt kurs i januar!

 

Stå på folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sur altså. Trodde jeg hadde gjort det så bra. Fikk 17,5 trimpoeng og har spist i gjennomsnitt 1250 kalorier hver dag.

Og hva viser vekten?.........................Det samme som forrige uke!!!!!!!!!! Kan skjønne det hvis jeg hadde vært i gang i flere uker, men dette er bare 3. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sur altså. Trodde jeg hadde gjort det så bra. Fikk 17' date='5 trimpoeng og har spist i gjennomsnitt 1250 kalorier hver dag.

Og hva viser vekten?.........................Det samme som forrige uke!!!!!!!!!! Kan skjønne det hvis jeg hadde vært i gang i flere uker, men dette er bare 3. uke.[/quote']

 

Hvor mange kalorier skal du ligge på da? Med 17,5 trimpoeng synes jeg 1250 kcal hørtes veldig lite ut! Jeg skal til sammenligning ligge på ca 1900 kcal, helst 2200 kcal siden jeg trener endel (rundt 15 trimpoeng i uka). Kan være du klarer å sette forbrenningen i hvilemodus serru, dersom du spiser lite i forhold til aktivitet. Nå vet ikke jeg din høyde og vekt, men uansett høres 1250 kcal lite ut i forhold til treningen.

 

Håper det løsner for deg neste uke! Er det noe man lærer av dette, så er det i alle fall å være tålmodig!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt oftere at jeg spiser for lite, men skjønner ikke det egentlig fordi jeg spiser meg god og met. Er 1.65 lavt og er 99 kg. Dagens mat ser omtrent slik ut:

 

frokost: nutrilet-bar 200 kalorier (det måtte være litt kjapt i dag ;-/ )

lunch: salat med forskjellige grønnsaker og litt feta ost 249 kalorier

mellom: knekkebrød med cottage cheese og tomat 60 kalorier

middag: spaghetti med hjemmelaget tomatsaus og blandet salat 327 kalorier

kvelds: 3 klementiner

 

Tilsammen 896 kalorier???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt oftere at jeg spiser for lite' date=' men skjønner ikke det egentlig fordi jeg spiser meg god og met. Er 1.65 lavt og er 99 kg. Dagens mat ser omtrent slik ut:

 

frokost: nutrilet-bar 200 kalorier (det måtte være litt kjapt i dag ;-/ )

lunch: salat med forskjellige grønnsaker og litt feta ost 249 kalorier

mellom: knekkebrød med cottage cheese og tomat 60 kalorier

middag: spaghetti med hjemmelaget tomatsaus og blandet salat 327 kalorier

kvelds: 3 klementiner

 

Tilsammen 896 kalorier???[/quote']

 

Hmm... Høres fryktelig lavt ut! La oss ta utgangspunkt i at alderen din er 25 og at du har en middels hverdagsaktivitet. Formelen blir da:

(((99*10)+(165*6,35)-(25*5)-161)*1,4)+(17,5*28,58))=2952,6

(denne kan du bare klippe ut og lime inn i Google, så regner den ut for deg ;)

 

For å gå ned greit i vekt, bør du ikke ligge lavere enn 1000 kcal under dette, helst kun 500-800 kcal lavere.

Ergo bør du i alle fall ligge på ca 2000 kcal!

Det er omtrent det dobbelte av hva du spiser i dag...

 

Nøtter, avokado etc kan hjelpe til med å få opp kcal i dagsforbruket.

 

Meny 3 utgjør 1900 kcal, og ser omtrent slik ut:

Frokost: 2 brødrasjoner + 2 påleggsrasjoner

Lunsj: 3 brødrasjoner + 3 påleggsrasjoner

Mellommåltid: 1 brødrasjon + 1 påleggsrasjon

Middag: Tilsammen ca 600 kcal

Kvelds: 2 brødrasjoner + 2 påleggsrasjoner

 

I tillegg: 3 melkerasjoner, minst 3 frukter, masse grønnsaker ++

 

Kan være en ide å prøve litt "fetere" pålegg, som makrell i tomat, litt majones etc for å få opp kcal-inntaket litt.

 

Jeg har aldri spist så mye mat selv, men har heller ikke gått ned så mye i løpet av en høst!

 

Håper dette var til hjelp! lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11
Jeg har hørt oftere at jeg spiser for lite' date=' men skjønner ikke det egentlig fordi jeg spiser meg god og met. Er 1.65 lavt og er 99 kg. Dagens mat ser omtrent slik ut:

 

frokost: nutrilet-bar 200 kalorier (det måtte være litt kjapt i dag ;-/ )

lunch: salat med forskjellige grønnsaker og litt feta ost 249 kalorier

mellom: knekkebrød med cottage cheese og tomat 60 kalorier

middag: spaghetti med hjemmelaget tomatsaus og blandet salat 327 kalorier

kvelds: 3 klementiner

 

Tilsammen 896 kalorier???[/quote']

 

Dette hørtes litt lite ut. Selv den minste gr-menyen er på 1300 kcal. Hvis det blir for lavt kcal inntak så går kroppen over på sparebluss. Jeg vet selv av egen erfaring, har holdt på sånn i maaange år. De gode tipsene er jo alltid "spis mindre, tren mer!" - men dette er en sannhet med modifikasjoner. Det jeg oppdaget da jeg øket matmengden var at vekta gikk ned. Kroppen trodde "hungersnøden" var over, og begynte å bruke av sitt eget lager. ;)

 

Hvis du alltid spiser de måltidene du har skissert, så har du en flott vane å bygge videre på. Lykke til videre! Du finner nok ut av det.

 

Hilsen Solsikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11

Vekta har stått stille fra forrige uke til i dag. Kjedelig, men jeg skal vel i grunnen ikke klage. Nå har jeg opplevd min første helg m/sprekk. Var en pizza og litt "m". Ikke så aller verst, i alle fall når jeg tenker på hva jeg ville spist en "vanlig" lørdag. Vel, vel... Ny uke og nye muligheter.

 

Lykke til alle sammen!

 

-Solsikken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Dette her er egentlig ikke så lett å høre. Det føles veldig feil å spise mer, men jeg gjør i hvert fall et forsøk. Er vel ikke det første gang at jeg er for streng til meg selv. Skal prøve å øke i mellommåltidet, og litt på lunch og middag. Kanskje kan jeg øke litt også på kveldsmat hvis jeg trener om kvelden (trener nå før lunch).

Holder deg oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om julen har nådd flere enn meg her gitt.

Men vi får bare ha fornuften i bakhånd, og kose oss gjennom jula så godt vi kan (all kos trenger jo ikke være mat!).

Snart er det nytt år med nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Dette her er egentlig ikke så lett å høre. Det føles veldig feil å spise mer' date=' men jeg gjør i hvert fall et forsøk. Er vel ikke det første gang at jeg er for streng til meg selv. Skal prøve å øke i mellommåltidet, og litt på lunch og middag. Kanskje kan jeg øke litt også på kveldsmat hvis jeg trener om kvelden (trener nå før lunch).

Holder deg oppdatert.[/quote']

 

Hei igjen!

Tro meg, jeg var SUPERSKEPTISK da jeg ble presentert for dette på første kurskveld. Slet med å få i meg all maten i løpet av første uka, og var skikkelig spent på veiing. Resultat: - 2 kg på ei uke! Endelig hadde kroppen kommet i gang! I løpet av 7 uker på kurs gikk jeg ned over 8 kg, og følte ikke jeg gjorde annet enn å spise. Det fungerer! Jeg har som deg "vært flink" og spist lite tidligere, men bare lagt på meg. Nå har jeg gått ned 12 kg, og skal på nytt kurs til nyåret. Passer meg glimrende å kunne gå ned i vekt og samtidig spise masse god mat ;)

 

Lykke til Maartje! Og ikke gi opp om ikke de store resultatene kommer med en gang, gi kroppen en sjanse!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fornøyd. Gått ned 1,4 kg til. Så har na gatt ned 3,4 kg. siden lørdag 2. desember. Så vekt i dag er 110,6. ar også gått ned 2 cm rundt midjen. så det er i dag 123.;)

Ha en fortsatt god dag alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå kjenner jeg at jeg sliter. Førjulsstria har slått inn for fullt, og jeg det føles vanskeligere å ikke kunne gjøre "som alle andre". Men men, for min del er det kun uke igjen før jeg tar en pause. Men en uke kan være lang nok den....

 

Gikk ned 1,2 kg på tross av litt utskeielser på lørdag og en del større utskeielser på søndag. Søndag var planlagt da, og selv om det ble dessert så spiste jeg nok ikke sånn jeg ville ha spist før GR. Men det skal sies at jeg nesten har gått meg i hjel for å fremdeles få et bra vekttap :/

 

Lykke til alle sammen i ukene som kommer, ser vi er flere som sliter litt nå - men det er vell bare naturlig kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...