Gå til innhold

Motivasjonsuka 50


Gjest cice

Anbefalte innlegg

God dag:-)

 

I dag er det fri her, men ikke så mye mosjon eller trening å få gjort. Jentungen kasta opp i går kveld og er litt uggen i dag. Men det ble da gjort endel husarbeid i dag tidlig. Det må da telle litt. I morgen får jeg trent så det gleder jeg meg til. Helgen har forsåvidt gått greit, men jeg kan bli ennå flinkere til å planlegge maten når ungen er syk. Da går det litt på hengende håret føler jeg. men nå få jeg trene både i morgen, onsdsag og torsdag så da skulle vel det hjelpe på.

 

Håper alle får en likendes uke, og at alle blir fornøyd til slutt med resultatene frem mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å holde motivasjonen og trykket oppe nå før jul. Da kan vi nyte julen med større glede.

 

Jeg gikk ned 1 kg sist uke og er strålende fornøyd med det. Føler at jeg får noe igjen for å veie all maten og trimme som besatt. Jeg trimmer hver dag, en prestasjon jeg er stolt av.

 

Har bestemt meg for å veie all maten også denne uken. Føler at det er viktigere nå når vi nærmer oss jul enn ellers. Det er så lett å få for mange julekalorier for tidlig. Julaften skal jeg kose meg og late som ingen ting. Det skal være premien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Var på julebuffet i helgen med noen vennepar. Pinnekjøttet var godt, ribba var så fet at jeg ikke klarte å spise den, og spiste kun frukt etterpå. Var litt skuffet av hele maten. Treget på at jeg ikke tok fisketallerken i steden. Uansett bør ikke måltidet ha utslag på vekten .Jeg har faktisk lært å begrense matinntaket de siste 3 månedene. HMMMM..... Det var en ny opplevelse. Jeg har som regel forsynt meg til jeg sprikker.

 

Ellers er jeg i god gang med trimmen denne uken . 7trimpoeng siden fredag. Er veldig fornøyd med det. Pulsklokken er også veldig motiverende. Til å begynne med følte jeg at jeg alltid måtte trimme mye lenger for å oppnå samme antall trimpoeng som boken, men nå kommer jeg som regel bedre ut. Spesielt viss jeg holder på over 30 min. Da teller det raskere kcal virker det som...??? Kan det stemme? Uansett, kjekt å ha.

 

Snart er jeg kommet meg gjennom halve desember, og resultatet er totalt 0,9 kg ned. Håper på litt ned de neste to ukene til jul også. Julen starter ikke før lille julaften for meg, og det er mye fristelser rundt omkring for tiden. Store Kong Haakon esker rundt om på jobb, medbrakt julebakst fra kolleger. Jeg håper jeg klarer å takke nei. Det er harde tider!!!!!

 

Ønsker meg selv og alle dere andre lykke til med resten av forjulstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker at det enkelte dager er vanskeligere å holde seg unna julefristelser enn andre. Men jeg prøver å holde tritt så godt jeg kan. Syns dere er flinke jeg, til å stå i mot og klare å spise akkurat nok.. jeg har bevisst holdt meg unne pinnekjøtt fordi jeg er redd jeg ikke klarer å stå i mot fristelsene for å overspise.

 

SÅ jeg gleder jeg ekstra til julaften i år!! I min familie har vi som tradisjon å lage potetlefser som vi har ved siden av. Med smør på. Kjenner jeg får vann i munnen. Det er belønnigen for å jobbe hardt nå før jul med å motstå det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og alt har ikke gått som det skulle, men det har gått ganske bra likevel:-)

 

Fått trent denne uka, og fikk gode nyheter ang faren til jentungen. Jobben i midt-østen er avlyst så han kommer hjem denne helgen. Det betyr at jeg får trent "normalt" igjen og får lest til tverrfaglig tentamen uten å bli forstyrret.

 

Jeg har også komt over den julekoskneika. Som jeg tror vil hjelpe på i romjulen og nå frem mot jul. Når jeg ser på all den feite maten så tenker jeg på hvordan folk klarer å spise alt sammen?? Blir dårlig, men skal selvsagt kose meg på julaften. Det er den fråtsingen jeg merker jeg blir dårlig av når jeg ser for meg hvis det hadde vert meg som spiste alt som frister i hyllene nå.

 

Men har jo sikkert vert der en gang jeg også, for kiloene kom jo på på et vis, ikke bare av graviditet og dårlig helse.

 

Spent på veiingen i morgen. Stod i ro sist. Håper jeg gjør det nå også, hvis jeg ikke har gått ned noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til innkjøp av en pakke vaniljekremtopper... De ligger høyt opp i klesskapet mitt! og der skal de få ligge til 23. desember! ;)

 

Tror helt sikkert at det går bra! Er ikke sugen på julekos og gotteri men spiser litt for salt mat til at kroppen kvitter seg av med hekto og kilo. Gir ikke opp, tenker fortsatt fornuftige kostholdstanker innimellom gavekjøp, vasking, stryking, pakking, baking osv.

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å leve farlig Pæra. Vaniljekremtopper er jo så vanvittig godt. Tenk hvilken tilfredsstillelse når du fortsatt har dem til jul og kan si til deg selv at du greide det. Jeg greier faktisk å spise 2 fiken pr. dag og ikke hele pakken. Det er jeg rimelig stolt av for fiken er noe av det beste julegodteriet jeg vet om. En pakke rekker i 14 dager (ikke 14 minutter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å leve farlig Pæra. Vaniljekremtopper er jo så vanvittig godt. Tenk hvilken tilfredsstillelse når du fortsatt har dem til jul og kan si til deg selv at du greide det. Jeg greier faktisk å spise 2 fiken pr. dag og ikke hele pakken. Det er jeg rimelig stolt av for fiken er noe av det beste julegodteriet jeg vet om. En pakke rekker i 14 dager (ikke 14 minutter).

 

Tar ikke sjansen på å åpne pakken jeg da! Mulig at jeg hadde greid å beherske meg men vet jo aldri.... ;) Blir egentlig kvalm av tanken på å spise en hel eske vaniljekremtopper, i allefall på 14 minutter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele uka har vert sånn bra og litt dårlig, men da jentungen ble syk og jeg ikke hadde barnepss lenger nn til tolv, noe som jeg da trodde ville gjøre at jeg ikke fikk tatt en utrolig viktig prøve som teller mye , og bilen måtte taues av Naf.. pga overgangsystemet fra motoren til vindusvikskerene ble ødelagt, og det regnet så mye at jeg ikke såg noe.. følte jeg at alt bare gikk rett i do!!!

 

Jeg mistet to timer på skolen i tillegg, men det gledelige er jo at jeg fikk tatt prøven. Det hele endte med at jeg var så svak som jeg ikke har vært på lenge!!!! Jeg spiste potegull... av alle ting. og ikke bare litt , en halv stor pose. Jeg som har vert så flink. Passet på å kose meg enten fredag eller lørdagskveld. Litt mørk sjokolade (beste jeg vet), og en boks cola.. (liker light, men liker ikke alle tilsettnigstoffene i den..) og fredag når jeg ikke koser meg med det er det alltid en bedre middag som biffwok med litt cashewnøtter over. For at jeg ikke skal gå på sprekker som dette selv om jeg føler hele verden går i mot, hadde en slik uke nå... jaja.. spist er spist og heldigvis kan jeg ikke huske sist jeg spiste potetgull.

 

Nå skal det trenes ekstra frem til julaften. !!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprekk på en dag er ikke farlig. Det kan av og til være nødvendig. Det er når sprekken blir på en uke eller en måned at det blir farlig.

 

Vi må ha lov til å være mennesker også, så stå på.

 

Lykke til med prøven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...