Gå til innhold

Grøss og gru hvor mye kalorier det er i jule desserten og godteriet!


Cikki

Anbefalte innlegg

Ja idag er det mandag og kosemerkene er godt over grensen allerede! Hehe... Sa så fint at jeg skulle prøve å holde meg til kosemerkene, men da kunne jeg sitte og sutte på en enslig kakemann hele julen gjennom! Nei, spiser med måte og nyter den gode søte smaken jeg ikka har hatt på lenge!

 

Har klart meg hele desember uten å røre en eneste julakeke eller julesnop, først på selve julaften var det lov å begynne med slikt!

 

Idag har jeg da havnet på hele 565 kcal fra desserten etter middag og div. konfekt! Det er ganske mye kalorier det. Men selve middagen som var lettsaltet torsk med kokte poteter, var jo både sunn og kalorifattig, så timingen var ganske god! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolige mengder kalorier i desserter og søtsaker... :)

Men det er vel derfor vi har godt av å få et mer "sunt" forhold til det også. Tidligere spiste jeg snop som om det skulle være mat, og ikke noe jeg virkelig koste meg med. Jeg har et helt annet forhold til det nå som jeg kanskje spiser 5-6 twist, istedenfor halve posen som jeg gjorde før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant! Var slik jeg oxo! Siste somregel opp det jeg hadde fortere enn fy, og så ble jeg bare kvalm og dårlig etterpå og hadde det ikke noe bra!

Har igrunnen aldri vært noe problem for meg å spise halve konfektesken på en gang. Defor var jeg ekstra fornøyd da jeg klarte å plukke ut et par av mine absolutte favoritter, spise dem og slutte der! ;)

Rart å tenke på igrunnen. Hvor stor forskjell det er på den julen sammenlignet med den forrige. Da var det frotsing på høyt nivå, og jeg veide hele 18 kilo mer enn denne julen!

Må si denne var mye bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Sist jul var jeg vel bortimot 30 kg tyngre enn nå. Kanskje ikke fullt så ille, men jeg var 7 mnd gravid, og jeg legger alltid på meg mye når jeg går gravid.... Men om jeg sier 27 kg tyngre så stemmer nok det ganske bra... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...