Gå til innhold

Julesnop ble nyttårsnop


Gjest cice

Anbefalte innlegg

Så er snart romjula over og jeg har tatt alt snopet som jentungen fikk av tante og onkel til jul, og laget det om til godteposer til nyttårsbukkene. Jeg har selvsagt plukket ut noe jeg vet jentungen liker, men 3 store godteposer, slike som koster 50kr stk på butikken har ikke jentungen godt av og ikke klarer hun å spise det opp heller. ( og til min store lettelse så godtok hun ideen min)

 

Og det føles befriendes for meg også, det skal jeg ærlig innrømme. Lettere å holde seg unna fristelser som ikke er i hus, så på søndag forsvinner de.

 

Vi skal ikke være hjemme på søndag heller, så endel av julematen er flyttet til dit vi skal være. For ellers blir maten ødelagt og det er jo ikke noe poeng i det. Og det blir flere på godene.:-)

 

Det ble et par glass rødbrus også, men ellers har jeg drukket cola-light hele julen. Det er jeg ganske fornøyd med.

 

Så hva har jeg lært denne julen?? JO, at det som ikke høres så mye ut er mye likevel. Og at man blir mektig lei av å se på alt det gode som ligger der når det er for mye av det. Og man blir i litt dårlig humør fordi man kjenner at det er lettere å være svak når fristelsene ligger rett foran nesa på deg. Det gjør jo det ellers i året også, men julen er mer utsatt føler jeg. Så det jeg skal gjøre nå etterpå er å skrive ned et par ting som jeg kan huske til neste jul, slik at det blir kjøpt det som trengs- og slik blir julekosen mer satt pris på og gledelig tror jeg.

 

Til min store lettelse viste vekten 77kg og jeg har da vertfall ikke gått opp. Men heller ikke ned, det blir målet til neste fredag. Å klare å gå ned i vekt. Jeg har sat meg selv frist til gå ned 20kg til 17.august. Men mitt første delmål på veien er 5kg til 2.mars.

 

Så ønsker jeg alle en fortsatt god romjul og en god nyttårsfeiring. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...