Gå til innhold

På an igjen...


Gjest annemamma

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tror jeg skal bli fast inventar her... er ei jente på snart 29, som veier nesten 120 kg (169 høy), og som har slanket bort og lagt på meg igjen 10 kg tre ganger på like mange år. Vekta stopper på 111 kg uansett... og da gir jeg opp, og slutter å spise regelmessig, hopper over måltid, Metformin og drikke vann... og spiser sjokolade igjen...

 

Nå må jeg bare gjøre noe, for min egen del. Trives ikke i det hele tatt, blir deprimert og sliten, hodepine, sur og grinet...

 

Har gått til innkjøp av tredemølle som skal stå foran tv'n i stua, og skal skrive inn på vektklubben hver dag.

 

I tillegg har jeg bestemt meg for å prioritere meg selv fremfor alle andre aktiviteter, som ikke strengt tatt er nødvendige, men som jeg eller så lett sier "ja" til å delta på...

 

Egentid, trening og kosthold skal være mantraet mitt i 2007.

 

Jeg skal ikke gå på kurs, da det er langt til nærmeste maxi-kurs, og jeg gidder ikke å sitte sammen med alle stakkarene som skal ned sine tunge 3 kg etter julen... (var jeg stygg nå?) Håper heller vi kan bli en gjeng her inne, som kan motivere og støtte hverandre gjennom denne prosessen.

 

Et godt sunt nytt år til dere alle!

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tror jeg skal bli fast inventar her... er ei jente på snart 29' date=' som veier nesten 120 kg (169 høy), og som har slanket bort og lagt på meg igjen 10 kg tre ganger på like mange år. Vekta stopper på 111 kg uansett... og da gir jeg opp, og slutter å spise regelmessig, hopper over måltid, Metformin og drikke vann... og spiser sjokolade igjen...

 

Nå må jeg bare gjøre noe, for min egen del. Trives ikke i det hele tatt, blir deprimert og sliten, hodepine, sur og grinet...

 

Har gått til innkjøp av tredemølle som skal stå foran tv'n i stua, og skal skrive inn på vektklubben hver dag.

 

I tillegg har jeg bestemt meg for å prioritere meg selv fremfor alle andre aktiviteter, som ikke strengt tatt er nødvendige, men som jeg eller så lett sier "ja" til å delta på...

 

Egentid, trening og kosthold skal være mantraet mitt i 2007.

 

Jeg skal ikke gå på kurs, da det er langt til nærmeste maxi-kurs, og jeg gidder ikke å sitte sammen med alle stakkarene som skal ned sine tunge 3 kg etter julen... (var jeg stygg nå?) Håper heller vi kan bli en gjeng her inne, som kan motivere og støtte hverandre gjennom denne prosessen.

 

Et godt sunt nytt år til dere alle!

 

Vi snakkes![/quote']

 

 

 

Hei ;)

 

Først av alt gratulerer med din beslutning om å prøve å gjøre noe med situasjonen som du er kommet opp i, bare det er nå et kjempe løft.

 

Dumt at du ikke har lyst til å gå på kurs, har du tenkt over muligheten om å gå på internett kurs?, jeg har gått på et internett kurs og syns det var helt ok, jeg hadde kursleder Grete Skyberg og var kjempe fornøyd med henne, hun var virkelig dyktig til å gi tilbakemeldinger og jeg følte at jeg hadde godt utbytte av det ( har også hørt at Fride Myrset eller hva det hvar hun heter skal være flink ), det enesete jeg savna med å gå internett kurs var den sosiale biten, var nå ikke andre i samme situasjon som meg sammen med meg og det syns jeg var litt dumt, derfor valgte jeg etter endt kurs å begynne på vanlig kurs igjen.

 

Ellers så finner en nå mye hjelp ved å skrive inn her på vekklubben og å være aktiv her inne.

 

Det er viktig å tenke på at det er en livsstilsendring du skal begynne med, og at du setter deg små dele mål.

 

Ønsker deg lykke til med det du har starta på, nå er ikke jeg så mye her inne, fordi jeg fører nå blogg hver uke, og har nok med den og svare på alle de koselige svarene jeg får. Hadde vært morro om du kunne tatt deg en tur innom den og lagt igjen en raport innimellom, så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan. Vi har nå omtrent samme utgangspunkt.

 

Håper å høre fra deg på bloggen min:)

 

Lykke til

 

H. slanke blogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bra at de prøver en gang til allikevel. Min grense ligger på omtrent 6 kg. Så snart jeg kommer over den, går jeg opp igjen. Jeg har begynt før jul, men jul kombinert met stor stress pga jobsituasjon og at man min reiser bort for het halvt år, har gjort at jeg gått op igjen 2 kg.

Fra 1 januar er det alvor igjen. Har fått treningsapparat og pulsklokke til jul! Ingenting som stopper meg nå!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...