Gå til innhold

Motivasjonsuka 1


Gjest cice

Anbefalte innlegg

Godt nyttår alle sammen!!!!:-)

 

Da er det er nytt år med nye muligheter, og nytt pågangsmot. Det ble mye fy mat i går, men dagen i dag begynte med knekkebrød og vann.. Hørtes jo veldig tørt ut, men med pålegg smakte det fortreffelig.

Er komt i den situasjonen at jeg er så mettet på godter og god mat. Nå har vi lagt med omgangsyken i julen, men det har blitt nok for min del likevel. Jeg koste meg i går med god samvittighet, men nå er det heldigivs hverdag igjen:-)

 

Så året mitt begynner med en god tur etterpå,og de neste dagene. På torsdag blir det treningstudio- årets første der. Kjenner at motivasjonen er på topp nå og jeg gleder meg til å ta fatt på fortsettelsen av min livsstilendring. Og til neste jul har jeg gjort mine erfaringer denne julen, som blir nyttig å ta med seg.

 

Vekten min er fremdeles 77kg.

 

Ønsker alle en god start på det nye året og håper at dere blir med på tråden.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

GODT NYTTÅR!!!

 

Jeg håper alt godt vil hende dere alle!

 

Hehehe... Jeg leste nettopp på VG at 1. januar var en dårlig dag å starte med nyttårsforsetter (som å slutte å røyke og gå ned i vekt) siden man ofte har fråtset endel i jula og det kan være vanskelig å plutselig begrense seg når man har tillatt seg selv alt i over en uke...

 

Jeg fikk en datter i februar i fjor, og nå er jeg tilbake på det jeg veide da jeg fikk henne. Jeg har ikke gått opp i jula, men vekttapet mitt har stanset opp, og siden jeg var noe romslig da jeg ble gravid, vil jeg gjerne gå ned 20 kg til, og bli en litt sprekere mamma. Det har jeg tenkt å få til før jeg fyller 30 i begynnelsen av oktober.

 

Derfor har jeg brukt jula til å motivere meg for å leve sunnere og legge inn noen aksjer hos mannen min, som skal hjelpe meg å komme i gang igjen. Jeg har laget et bonussystem for ham - Hver gang han hjelper til med å velge sunne og gode alternativer til godter og is, får han en bonus i form av noe hyggelig som ikke er mat (smil)...

 

Og så har jeg lovet meg selv noen skikkelig fine belønninger også hver gang jeg greier å forandre en dårlig vante til en bedre. Jeg har bestemt meg for å være skikkelig snill med meg selv dette året - så kanskje jeg ikke føler like stort behov for å gi meg selv "noe godt" å spise som belønning for ulike skavanker som jeg måtte oppdage :-) Neimen om jeg skal vente med å leve og pynte meg og føle meg vel til jeg har nådd målet mitt.

 

 

Jeg kjenner meg faktisk ekstremt motivert i dag! Håper jeg kan smitte flere med følelsen av at fremtiden blir lys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annemor4

Eg er utruleg motivert også!! Starta dagen med mager frukost og vatn.

 

Begynner på kurs neste veke, gleder meg til å få nokon som kan holde meg litt i øyrene ;) Slutta å røyke forrige mandag, og idag er det slutt på brus og sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Fint å lese innlegget ditt Umulige (?) julie. Det gir virkelig inspirasjon, og jeg må si at jeg tror du gjør riktig å gi deg selv belønninger underveis. Har gjort det samme selv og det er en herlig følelse å føle seg fin og pyntet selv om man er litt rund her og der.. Og smart måte å belønne mannen din på :-)

 

Jeg skal faktisk hive ut sofaen i morgen, og det blir litt jobb med. Og en tur ut skal jeg også få til, så det blir litt trimpoeng i morgen. Jeg er kjenner at jeg er veldig motivert nå også, og har for første gang en overbevisning på at jeg skal klare det første delmålet mitt helt fint. :-)

 

 

Lykke til videre og kjekt at du og Annemor4 er med.

 

Annemor4: Kjempebra gjort å slutte å røyke, og kurs er en meget bra måte å begynne å endre livsstilen sin på:-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Da var julen over, og jeg kom meg ut og forbrant 350 kcal påen liten tur nå i kveld. Har desverre spist litt julekaker i dag, men nå er det tomt. Kan nesten ikke vente med å begynne på nytt kurs 11 januar, og med å begynne å gå ned i vekt igjen. Det har nok blitt 1-2 kg plus i julen, men putt putt, nå skal de bort.

 

Motivasjonen er på topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Er de tmulig å slå seg sammen med dere? Dere virker som en hyggelig og motivert gjeng.

 

Jeg har bestemt meg for å ta et krafttak nå frem mot sommeren. Jeg var så flink i vår og gikk ned nesten 10 kg med mål om å komme bra inn i brudekjolen min og det gikk bra :) I høst har det desverre sklidd litt ut...egentlig så skulle jeg jo mer ned, men i steden har jeg gått opp ;)

 

Nå er heldigvis motivasjonen tilbake, vannkaraffelen er funnet frem igjen og restene av julematen kastet. Har som mål å gå ned 15 kg til sommeren også allerhelst 10 til i løpet av året slik at jeg kan gå inn i 2008 25 kg lettere. Da hadde virkelig en drøm gått i oppfyllelse. Men det blir et litt for stort mål å tenke på så foreløpig har jeg mål om 15 kg til sommeren så får jeg heller ta resten etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom hverdagen hardt og brutalt, men ila uken er nok motivasjon og lyst tilbake for fult. har gått opp 1 kg i jula, og er fornøyd med at det ikke har blitt mer. Har spist det jeg har hatt lyst på uten å tenke kalorier og gram. Men nå er det slutt på ferie. 1 times svømming i dag, og sats igjen resten av uken. Må sette meg ned å se på delmålene mine... jeg er ikke der jeg trodde jeg skulle være når jeg startet opp i midten av oktober.

Starter på kurs neste uke! Gleder meg til det.

Lykke til videre alle dere andre og! Utrolig mange flinke her inne, og det gir meg motivasjon til å stå på selv! Så TUSEN TAKK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Då var eg tilbake på jobb/studieplassen, og klar til å starte på kvardagen igjen! Godt med god mat og drikke, men jammen skal det bli godt å komme tilbake til normale mat- og trimvanar igjen.

 

Fekk meg pulsklokke til jul, og den har eg brukt flittig allereie. Utruleg motiverande å sjå at kcaloriane tele oppover ;)

 

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det nye året i gang, og med det nye året kom det igjen regn og vind og orkaner... Det er mørkt ute hele dagen og når kvelden kommer frister sofaen og teppet mer enn å finne frem treningsvideoene..

 

Maten går det forsåvidt greit med. Klarte å balansere måltidene utover dagen med grei tid mellom hvert måltid, fornøyd med det når skolen er begynt igjen og det er åtte timers dag. Merker at på de lange dagene er det enkelt å lage for lite mat med seg som da resulterer i kantinemat som ikke alltid er like sundt. Men i dag hadde jeg laget nok mat og det ligger en lett yoghurt å venter på meg til kvelds.:-)

 

MEn jeg gir ikke opp fordet om det er litt trått å komme i gang og kjenner at jeg allerede gleder meg til å trene neste uke, og i morgen blir det en god tur.. :-)

 

Syns det er godt å komme inn hit å lese det dere skriver, det gir motivasjon og jeg tenker at: "ja, dette kan jeg også klare!!" Så tusen takk for motivasjonen alle sammen. Det hjelper til å ta riktige valg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det greit om jeg hiver meg på her?

Jeg er ny her, men har gått maaange kurs tidligere.

Jeg fødte i mai, og nå begynner vekta å nærme seg det den var før fødsel, så det er på tide å ta tak.

Jeg skal ned 25 kilo og håper å klare 12 av de før 17 mai..

Håper det blir en vår med masse fint vær så jeg kan ut og trille med vogna..

Tenkte kanskje det vile hjelpe å hente litt motivasjon her hos dere..

Lykke til alle sammen.

Hilsen Harefrk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

No er eg skikkeleg demotivert. Skulle på spinning idag og hadde sjekka på internett kortid det var timar. Møtte opp på treningssenteret i god tid (sidan alle har nyttårsforsett om å trene). Fekk lapp i resepsjonen som vanleg, også sto eg utanfor salen å venta på instruktøren som ALDRI kom!! Grrrrrr :)

 

Det viste seg at timen eg skulle på ikkje gjekk denne veka. Burde ikkje dama i resepsjonen som gav meg lapp visst om dette? JO!! Og burde det ikkje vore oppdater på internett?? grr..:D So der hadde eg brukt 1 time (inkludert reising) til inga nytte. Prøvde å gå i styrkerommet, men var so irritert at eg ikkje fann motivasjon til å gjere noko som helst.

 

So då blei det INGA trening på huldra idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg turte ikke gå på vekten i dag, da jeg ikke har fått trent så mye denne uken... som jeg skulle, men har jo fått trent litt..Men klærne er like romslige som før om jeg kan si det slik. Neste uke MÅ jeg gå på vekten. Og neste uke vet jeg at jeg kommer til å trene en del om ikke det kommer noe i veien. Men må skjerpe meg og ta meg selv i nakken altså. Er jo ganske feigt å ikke tørre gå på vekten fordi jeg ikke fikk trent som jeg skulle denne uka. Jeg har en slags sperre inni hodet mitt som jeg kjemper litt med. Det er som om kroppen og hodet er delt fra hverandre..jeg vil 20kg til ned, første delmål er 5 kg til 2.mars. Mens en del av meg vil ikke gjøre det som skal til for å få dette til. Og når jeg da kommer til det som skjedde denne uka, ting kom i veien for å få trent så mye som planlagt, så tørr jeg ikke se resultatet fordi jeg føler at jeg kanskje har ubevisst har hørt litt på den stemmen som ikke vil ned i stedet for å se muligheter og løsninger på de utfordringene som kom i veien.

 

Huff, men har hatt en skikkelig runde med meg selv og har allerede begynt kampen skikkelig nå, mot kg og mot mine negative tanker rundt livsstilsendringen. Og jeg tror kanskje jeg har vert litt streng med meg selv ang forventninger og krav til meg selv. Men man må jo sette noen krav til seg selv..

 

Så jeg feiga ut denne uka, men lover å komme sterkt tilbake neste uke. God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en jul full av sykdom så kjenner jeg at kreftene og viljen til å gå ned i vekt er tilbake. Det eneste som gjenstår er å få ut de få julekakene som har vært i hus. For faktisk så smakte de bra. Gotteriet er på vei ut, står klar i gangen.

 

Har vært på salg i "vanlige" butikker, og det gav mersmak!! Bare vent til jeg har gått ned noen kg til så kommer jeg til å gå bersærk i butikkene! Da skal skaper og skuffer fylles av trendige klær i andre farger enn svart!!!! Gubben gleder seg også...!

 

Lykke til alle sammen!!!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant det er herlig å hande klær i vanlig butikk?? Så flott at du har kommet det dit hen!!! Kjempe bra innsats!! :-)

 

Jeg har komt meg i sving i dag og har gjort unna 3 timers husarbeid!!! Det var godt å kjenne at kroppen blir brukt fornuftig. Det ble litt rot da jeg monterte ny sofagruppe denne uken, så endel ting har latt vente på seg å bli unnagjort. Det var fint å få det bort i dag. Kan jeg ta i mot besøk uten å bli flau over leilighetens tilstand:-)

 

Syns dagen i dag har gått greit, og jeg pussa tenna kvart på åtte for å stå i mot noe små spising i kveld. Så nå står en karaffel med friskt og kaldt vann på bordet å venter på meg. Elsker vann med isbiter:-)

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Er de tmulig å slå seg sammen med dere? Dere virker som en hyggelig og motivert gjeng.

 

Jeg har bestemt meg for å ta et krafttak nå frem mot sommeren. Jeg var så flink i vår og gikk ned nesten 10 kg med mål om å komme bra inn i brudekjolen min og det gikk bra :D I høst har det desverre sklidd litt ut...egentlig så skulle jeg jo mer ned, men i steden har jeg gått opp :)

 

 

Heisann:-)

 

Det er bare til å hive seg på. Jo fler jo bedre!! Jeg har som mål å gå ned inntil 20kg innen 17.august, men mitt første delmål er 5kg til 2.mars.

Håper vi hører mer fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...