Gå til innhold

Hvordan la være å legge på seg?


Anbefalte innlegg

Hei! Så flott med egen "hold vekten"-spalte. Gratulerer til alle dere som har nådd målet! Er det ikke herlig?! ;)

 

Jeg har bare et spørsmål. I mai stabliserte vekten seg på 58 kilo. Frå den tid har jeg vært opp og ned 1,5 kilo (men det kan vel ha litt med dagsform osv. å gjøre). Det er likevel bare de siste 2 - 3 månedene at jeg har spist litt mer enn meny 2, dvs. 1650 kcal (1700 m/kosemerker) og litt mer i helgene.

 

Har forøvrig funnet ut at mitt dagsbehov (med 6-7 trimpoeng i uka) er litt i overkant av 2000 kcal. Bør jeg oppjustere kcal-inntaket? Evt. hvor mye?

 

Legen min sier at når vekten har vært stabil i ca. 1 år, har hjernen fått en ny trivselsvekt, altså at hjernen da ikke jobber for å bli sånn som en var før en slanket seg, men slik en har vært det siste året. Bør jeg helst vente til mai før jeg oppjusterer inntaket?

 

Jeg har sluttet å registrere kcal på vektklubben, men regner fremdeles (sånn grovt). Når bør jeg slutte å telle kcal?

 

Er svært lite interessert i å gå opp noe som helst, noen sinne, viss jeg kan unngå det - trives helt supert slik kroppen min er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Ta en titt på bloggen min. Så snart jeg hadde oppnådd trivselsvekten begynte jeg å øke kalorimengden slik at inntak var lik forbruk. Det er jo ikke meningen at vi skal gå på kaloriunderskudd og sparebluss til evig tid. Ville ikke økt med mer enn 50-100 kcal og holdt det for en uke eller 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...